• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3
شهردار تهران

خواست مردم امری قطعی برای مسیر پیش‌رو است

  • کد خبر : 27417
  • 13 تیر 1401 - 20:03
خواست مردم امری قطعی برای مسیر پیش‌رو است
طلوع سیاست/ علیرضا زاکانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری گفت: تهران ظرفیت بسیار بالایی دارد که در بخش تاریخی، علمی و دانشی، فرهنگی و سایر بخش ها از جمله اقتصاد قابل توجه است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، علیرضا زاکانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری گفت: تهران ظرفیت بسیار بالایی دارد که در بخش تاریخی، علمی و دانشی، فرهنگی و سایر بخش ها از جمله اقتصاد قابل توجه است بنابراین در مدیریت شهری تلاش ما این است که در یک افق و چشم انداز مشخص و در طول یک دهه بتوانیم راه تحول و پیشرفت در حوزه کالبدی شهر را طوری ترسیم کنیم که تهران آینده؛ واجد شرایط و صلاحیت های موجود و دارای ویژگی های دیگری باشد که در حال حاضر از کمبود آنها رنج می بریم.

وی افزود: محمل و مقدمه تحقق اهداف ترسیم شده این است که توانمندی ها و ظرفیت های مدیریت شهری مورد توجه قرار بگیرد و با سایر کشورها و شهرها بتوانیم، تبادل تجربیات را در پس دوستی و مودت داشته باشیم و بتوانیم آینده بهتر و زیباتری را بسازیم.

زاکانی به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در تهران اشاره کرد و افزود: امکان گسترده ای برای رشد و پیشرفت تهران در این همایش عرضه خواهد شد. این همایش افتتاحیه دارد اما اختتامیه نخواهد داشت و ادامه پیدا می کند تا فرصت ها در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه در دنیا کشورهایی هستند که نگاه و توجهشان به سرمایه سایر کشورهاست و به دنبال بهره کشی و استثمار هستند. این کشورها تریبون دار و به دنبال استمرار این استثمار هستند و دیگران را با سراب و داشته های بی بنیان دلخوش می کنند، در ایران اسلامی توجه ما این است که اگر دست دوستی به ملتی می دهیم داشته های خود را در طبق اخلاص قرار دهیم و این برای ما ظرفیتی خلق می کند که بتوانیم داشته ها را به روز رسانی کرده و بتوانیم از داشته ها و سرمایه های دیگران بیاموزیم و بهره بگیریم.

وی با اشاره به مواجهه با بدخواهان ایران در ایجاد ناامیدی، تصریح کرد: همه ما تلاش می کنیم که امید را در جامعه زنده نگه داریم و امروز که توفیق ما ایجاد کارآمدی و الگوی درست است. تلاش می کنیم از تمام ظرفیت ها و ساختارها برای نو شدن و ارتقاء استفاده کنیم که در این زمینه نقش رسانه ها ویژه و ممتاز است.

شهردار تهران در ادامه به قدمت هفت هزار ساله آثار کشف شده در تهران پرداخت و افزود: این قدمت راه را به جایی برده که از ۲۶۴ سال قبل تا کنون تهران پایتخت ایران با تمدن کهن شد.

وی تأکید کرد: ما امروز مفتخریم که میزبان نمایندگان ۱۵ کشور و پنج سازمان بین المللی هستیم و مفتخریم که آینده را با هم بسازیم. یکی از ویژگی های جهان امروز این است که مردم کشورها باید دست به دست هم بدهند و بر محور فرهنگ، دانش، علم و فناوری و پیشرفت بتوانند آینده بهتری را بسازند. شرایط جهان به سمت سختی می رود تنگناهای بشری افزایش پیدا می کند و چه بهتر که دولت ها و عناصر برخواسته از ملت ها دست به دست هم بدهند تا آینده بهتری را بسازند.

زاکانی با بیان اینکه خود را آماده کردیم که آموزه های خوبی را برای پیشرفت کسب کنیم، یادآور شد: ما داشته های فراوانی در تهران داریم که در اختیار سایر کشورها قرار خواهیم داد.

شهردار تهران گفت: توانمندی های فراوانی داریم که امیدواریم در اختیار شهرهای خواهر خوانده قرار گیرد و شرایط بهتری برای رشد بشری خلق کنیم.

زاکانی با بیان اینکه برخی این موضوع را دنبال می کنند که با نگاه غلط سرمایه ها را به یغما ببرند، یادآور شد: در ایران مردم آقا و بزرگ مسئولین به شمار می روند.

شهردار تهران با بیان اینکه ما وجه داخلی خود را بر مبنای تکیه بر مردم آغاز کرده ایم، گفت: در منزلگاه سوم به نخبگان مردم رسیده ایم. آنچه برای ما قدرت ایجاد می کند، علم است؛ بنابراین با وجود تمام تحریم های ظالمانه، بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مسیر ما حرکت بر محور نخبگان و رشد علمی بوده است.

وی  افزود: نخبگان ما نماد و نمودی در شرکت های دانش بنیان دارند و گوشه ای از توانمندی های خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=27417
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها