• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

7

داروی امام کاظم را به هیچ بیماری توصیه نکرده‌ام

  • کد خبر : 14262
  • 17 آبان 1400 - 15:33
داروی امام کاظم را به هیچ بیماری توصیه نکرده‌ام

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/اصفهان مدیر گروه طب ایرانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برای هیچ فردی داروی امام کاظم را توصیه نکرده‌ام چون هیچ شواهد و قرائن علمی برای آن نداریم، گفت: تنها یک کارآزمایی بالینی در مورد این داروی گیاهی انجام شده که نتایج آن امیدوار کننده […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/اصفهان مدیر گروه طب ایرانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برای هیچ فردی داروی امام کاظم را توصیه نکرده‌ام چون هیچ شواهد و قرائن علمی برای آن نداریم، گفت: تنها یک کارآزمایی بالینی در مورد این داروی گیاهی انجام شده که نتایج آن امیدوار کننده نیست و نمی توان به آن استناد علمی کرد.

دکتر محمد مظاهری، امروز (دوشنبه-۱۷ آبان ماه) در نشست مجازی با خبرنگاران، اظهار کرد: واکسیناسیون در طب سنتی ایران تاریخچه ای قدیمی تر از “ادوارد جنر” دارد که واکسن آبله را به دنیا ارائه کرد. در این زمینه کتابی از زکریای رازی داریم به نام الجدری و الحصبه، در این کتاب وقتی آبله و سرخک مطرح می شود،  رازی راهکاری ارائه می دهد که دست زخم را به پستان گاوی که آبله گرفته آغشته کنند تا میزان کمی از عامل بیماری زا وارد بدن شود. حتی قبل از فراگیر شدن واکسیناسیون در جهان، در قبایل کوج نشین ایرانی زنان سالخورده ترشحات فرد آبله گرفته را در دستمالی جمع می کردند و با سوزن به پوست بدن افراد دیگر تلقیح می کردند و سیستم ایمنی فرد را درگیر می کردند، یعنی همان کاری که با واکسیناسیون انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه امروز واکسیناسیون با پیشرفت مهندسی پزشکی شکل جدیدی به خود گرفته است، گفت: طب ایرانی هم اکنون پویشی در کشور راه اندازی کرده که طب سنتی ایران موافق واکسیناسیون است و همه همکاران ما نیز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

متخصص طب سنتی ایران افزود: از نظر شرعی مردم باید به نظر مراجع تقلید توجه داشته باشند که سه مرجع تقلید یعنی آیت الله مکارم شیرازی، جوادی آملی و علوی گرگانی فتوا داده اند مومنین در مسائل پزشکی باید از نظر متخصصان استفاده کنند. همچنین وقتی می بینیم مقام معظم رهبری واکسن تزریق می کنند دیگر هیچ حرفی باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: از نظر علمی نیز می بینیم کشورهایی که پوشش واکسیناسیون بیشتری دارند میزان مرگ و میر کمتری دارند، بنابراین عقل سلیم حکم می کند به همان سمت حرکت کنیم. ممکن است برخی افراد از فضای مجازی سوء استفاده و یک عارضه واکسن را بزرگنمایی کنند، اما در هر کاری باید منافع و مضرات را بسنجیم، چراکه همه اقدامات ما منافع و مضراتی دارد و زمانی اقدام به کاری شایسته است که منافع آن بیشتر باشد.

مدیر گروه طب ایرانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه همه واکسن هایی که در پروتکل کشوری هستند ممکن است عوارضی داشته باشند، تصریح کرد: اما در یک نگاه وسیع تر می بینیم منافع تزریق واکسن خیلی بیشتر از مضرات آن است. افرادی که به علم احاطه ندارند به این عوارض واکسن استناد می کنند، درحالی که عوارض اندک، نسبت به فواید واکسن برای جمعیت بزرگ قابل مقایسه نیست و به همین دلیل به همه مردم توصیه می کنم در اسرع وقت واکسن تزریق کنند.

وی در مورد داروی امام کاظم که برای درمان بیماران مبتلا به کرونا توصیه می شود، توضیح داد: این دارو گیاهانی دارد که ممکن است با توجه به مطالعات کامپیوتری، بر روی برخی بیمارانی که در فاز اولیه ابتلا به کرونا هستند اثربخشی داشته باشد، اما موقعی که ریه بیمار درگیر می شود این گیاهان به تنهایی یا مرکب نمی توانند کارآیی داشته باشند و حتما باید از درمان های استاندارد استفاده کرد.

مظاهری با بیان اینکه برای هیچ فردی داروی امام کاظم را توصیه نکرده ام چون هیچ شواهد و قرائن علمی برای آن نداریم، گفت: تنها یک کارآزمایی بالینی انجام شده که نتایج آن امیدوارکننده نیست و نمی توان به آن استناد علمی کرد.

وی با اشاره به اینکه در کرونا دو حالت داریم، تصریح کرد: در حالت اول ریه بیمار هنوز درگیر التهاب نشده که بیشتر داروهای گیاهی و شیمایی اثربخشی دارند و حتی دارو و استراحت بیماری را تسکین می دهد، اما در حالت دوم وقتی بیماری وارد فاز التهابی می شود و بیمار را به بیمارستان می کشد داروهای گیاهی کارایی ندارند.

متخصص طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: ممکن است در آینده بتوانیم داروهای گیاهی ارائه کنیم که بتوانند با داروهای شیمیایی رقابت کند اما فعلا عقل حکم می کند از داروهای معتبر استفاده شود.

وی با بیان اینکه ما برای اسلام و ائمه اطهار ارزش بسیاری قائلیم اما نباید اسم ائمه را بر روی دارویی بگذاریم، تاکید کرد: شأن ائمه ما بسیار بیشتر از آن است که نامشان را بر روی دارویی بگذاریم. گاهی بیماران دارویی می آورند که اسم ائمه بر روی آنها است، فقط تا الان قرصی به اسم حضرت ابوالفضل ندیده ام و فکر می کنیم از اسم حضرت ابوالفضل بیشتر می ترسند!

مظاهری ادامه داد: بهتر است در گذاشتن این اسامی دقت بیشتری کنند و اگر زنجبیل و شکر سرخ به بیمار می دهیم بهتر است اسم گیاهی روی آن بگذاریم.

به گزارش ایسنا، وی با یادآوری زمانی که نمی توانستند واکسن به شکل ویال استریل آماده و با سرنگ تلقیح کنند حسب بضاعت خود تلاش می کردند بیماری ها را درمان کنند، گفت: مهندسی پزشکی امروز زیرساخت های واکسیناسیون را فراهم کرده است، بنابراین از همه مردم درخواست می کنیم اگر می خواهند واکسن تزریق کنند.

مدیر گروه طب ایرانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست برای استفاده از خدمات طب ایرانی یا طب مکمل یا طب سنتی حتما به پزشکان دوره دیده و متخصص مراجعه کنند و افزود: عطاران در جایگاه یک صنف فقط وظیفه فروش داروی گیاهی دارند و نباید وارد حیطه مشاوره شوند. فردی که چند ماه عرقیجات تولید کرده یا فروخته، متخصص طب سنتی نیست.

وی با اشاره به اینکه گاهی شاهد فجایعی هستم که بیمارانی که مدتی درگیر بیماری بوده اند به افراد غیرمتخصص مراجعه کرده اند و نتیجه نگرفته اند، گفت: این افراد زمانی مراجعه می کنند که دیگر نمی توان کاری برایشان انجام داد، بنابراین مردم باید بین پزشک با هر فردی که خودش را در هر لباسی حکیم می داند تمیز قائل شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=14262
   

نوشته های مشابه

12آذر
بازی درمانی در کودکان پرخاشگر
گزارش تحلیلی معاصر :

بازی درمانی در کودکان پرخاشگر

15آبان
درد بی درمان سوختگی در ایران
رئیس هیئت مدیره جمعیت حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) :

درد بی درمان سوختگی در ایران

08آبان
شناخت انواع هپاتیت
گزارش تحلیلی معاصر:

شناخت انواع هپاتیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها