• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

داروی رمدسیویر هم در برابر جهش ویروس کرونا مقاومت نمی‌کند

  • کد خبر : 16152
  • 22 آبان 1400 - 7:17
داروی رمدسیویر هم در برابر جهش ویروس کرونا مقاومت نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/خراسان رضوی تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروس کرونا نشان داد این ویروس در طول درمان با داروی رمدسیویر جهشی یافته که به نظر می‌رسد اثربخشی داروی مذکور را کاهش می دهد. به نقل از ایندین نیوز، دانشمندان می‌گویند این مورد اهمیت نظارت بر مقاومت به رمدسیویر و مزایای بالقوه […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/خراسان رضوی تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروس کرونا نشان داد این ویروس در طول درمان با داروی رمدسیویر جهشی یافته که به نظر می‌رسد اثربخشی داروی مذکور را کاهش می دهد.

به نقل از ایندین نیوز، دانشمندان می‌گویند این مورد اهمیت نظارت بر مقاومت به رمدسیویر و مزایای بالقوه استفاده ترکیبی از درمان‌ها را در بیماران دچار نقص ایمنی نشان می‌دهد.

محققان مقاومت در برابر رمدسیویر داروی ضد ویروسی شرکت گیلیاد ساینس(Gilead Sciences) را در نمونه‌های کروناویروس جمع‌آوری شده از یک بیمار دچار نقص ایمنی شناسایی کردند؛ این بیمار با داروی رمدسیویر برای عفونت مداوم کووید ۱۹ تحت درمان قرار گرفته بود.

شیو گاندی، آکیکو ایوازاکی و همکاران وی در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل ایالات متحده اظهار کردند: جهش‌های مشابهی که باعث ایجاد مقاومت می‌شود، در مطالعات آزمایشگاهی ایجاد شده اما قبلا در بیماران تحت درمان با این داروی تزریقی موردی گزارش نشده بود.

مورد جدید زنی ۷۰ ساله است که برای لنفوم غیرهوچکین(از انواع سرطان خون) تحت درمان قرار گرفته بود و در ماه مه ۲۰۲۰ به کووید مبتلا شد. رمدسیویر به کاهش علائم کمک کرد اما نتوانست عفونت را به‌ طور کامل از بین ببرد و بیماری چندین ماه ادامه یافت و بر حس بویایی بیمار نیز تاثیر گذاشت.

تجزیه و تحلیل ژنتیکی این ویروس نشان داد در طول درمان جهشی به دست آورده که به نظر می‌رسد اثربخشی دارو را کاهش می‌دهد. البته عفونت این بیمار با موفقیت با آنتی‌بادی مونوکلونال درمان و به بهبود حس بویایی او نیز منجر شد.

محققان اعلام کردند: در حالی که یافته‌ها به یک مورد محدود می‌شود و نیاز به تایید تعمیم‌پذیری آن در جمعیت‌های بزرگ‌تر بیماران دارد اما آنچه مشخص است، رمدسیویر می‌تواند سهمی در اعمال فشار بر بیمار و هدایت تکامل ویروس داشته باشد.

دانشمندان دریافتند این جهش به نام E۸۰۲D سازگاری ویروس سارس کوو ۲ را کاهش می‌دهد.

آنان خاطرنشان کردند: این مورد اهمیت نظارت بر مقاومت به رمدسیویر و مزایای بالقوه استفاده ترکیبی از درمان‌ها را در بیماران دچار نقص ایمنی نشان می‌دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=16152
   

نوشته های مشابه

12آذر
بازی درمانی در کودکان پرخاشگر
گزارش تحلیلی معاصر :

بازی درمانی در کودکان پرخاشگر

15آبان
درد بی درمان سوختگی در ایران
رئیس هیئت مدیره جمعیت حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) :

درد بی درمان سوختگی در ایران

08آبان
شناخت انواع هپاتیت
گزارش تحلیلی معاصر:

شناخت انواع هپاتیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها