• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

درخواست قالیباف از دولت و وزارت اقتصاد برای ساماندهی بازار بورس

  • کد خبر : 14113
  • 18 آبان 1400 - 9:06
درخواست قالیباف از دولت و وزارت اقتصاد برای ساماندهی بازار بورس

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت و وزیر اقتصاد خواست که هرچه سریع‌تر وضعیت بازار سرمایه را ساماندهی کنند. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و بعد از گزارش وزیر اقتصاد درباره بازار بورس اظهار کرد: براساس سیاست‌های […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت و وزیر اقتصاد خواست که هرچه سریع‌تر وضعیت بازار سرمایه را ساماندهی کنند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و بعد از گزارش وزیر اقتصاد درباره بازار بورس اظهار کرد: براساس سیاست‌های دولت قبل مردم به این بازار اعتماد کردند و ما شاهد این بودیم که تعداد سهامداران از چهار یا پنج میلیون به ۴۰ تا ۵۰ میلیون رسید که بسیاری از این سهامداران هم سهامداران خرد هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که دولت‌ها باید نسبت به بازار سرمایه پاسخگو باشند. نکته مهم این است که دولت باید توجه کند که بازار بورس بازار تنها و مستقلی نیست، این بازار تحت تاثیر سیاست‌های اقتصادی، پولی و بانکی دولت می‌باشد. از صادرات و واردات تا تصمیم‌های بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بازار تاثیرگذار می‌باشند.

قالیباف ادامه داد: ما توقع داریم بانک مرکزی در این حوزه با دیگر بخش‌ها هماهنگ باشد و سیاست‌های دولت هم مشخص، شفاف و روشن باشد. رئیس جمهور قول داده بود که سیاست‌های روشن اقتصادی را به مجلس شورای اسلامی اعلام کند. این کار انجام شد چرا که این مهم توقع مجلس از دولت است.

وی تاکید کرد: آقای خاندوزی از شما انتظار داریم که به این مباحث توجه کنید. ابزار پوشش ریسک بورس و حمایت از سهامداران خرد مورد توجه باشد. ثبات بورس توقع ما از وزارت اقتصاد است. شفافیت و مهم‌تر از همه توجه به فلسفه وجودی بورس از مطالبات و انتظارات‌مان می‌باشد. فلسفه وجودی بازار سرمایه این است که موجب رونق تولید و توسعه زیرساخت‌های کشور شود. بورس به چه میزان در این مسیر پیش می‌رود؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: ما از سازمان بورس توقع داریم به بحث‌های نظارتی، کنترل و رانت‌های اطلاعاتی که باعث می‌شود عده‌ای بهره‌مند شوند و عده‌ای آسیب ببینند توجه کنند، که این آسیب دیدگان عمدتا سهامداران خرد هستند این موضوع مستقیما به مدیریت سازمان بورس مربوط است. امیدواریم بورس با ثبات در آینده رشد منطقی داشته باشد این توقع مجلس شورای اسلامی و مردم از وزارت اقتصاد می‌باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=14113
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها