• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

اخبار ویژه

پیام تسلیت دبیر حزب همت فارس به سرپرست راهداری فارس تقدیر از مدیر روابط عمومی آبفا شیراز به عنوان رتبه برتر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب در کشور /محمد امین آبادیان مدیر نمونه شد پیام تبریک روز روابط عمومی از سوی رییس شورای اسلامی استان فارس پیشنهاد تشکیل دبیرخانه مشترک بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در استان فارس/چالش‌های ارتباطی میان رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها پیام تبریک دبیر حزب همت استان فارس به دبیرکل حزب همت پیام تبریک دبیر حزب همت در استان فارس به رئیس شورای سیاستگذاری حزب همت کشور دیدار مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های فارس با شهردار صدرا تبریک حزب همت فارس برای ورود مهندس اسفندیار عبداللهی به بهارستان پیام تسلیت حزب همت فارس به نماینده مردم شهرستان نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس حسینی و عزیزی راهی بهارستان شدند پیام تبریک حزب همت فارس بابت ورود دکتر سید اسماعیل حسینی به بهارستان حزب همت فارس درگذشت پدر همسر دکتر سید اسماعیل حسینی را تسلیت گفت سازمانی توانمند برای رفع امور عشایر باید شکل گیرد انتخابات مبنایی بر تحول و تحول مبنایی برای پیشرفت است نسل نو، تفکر نو با دکتر سید اسماعیل حسینی، نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

3
فیلم و عکس

در سفر رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی چه گذشت؟

  • کد خبر : 26815
  • 12 خرداد 1401 - 21:50
در سفر رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی چه گذشت؟
طلوع سیاست/ آیت الله سید ابراهیم رییسی و هیات همراه ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه از طریق فرودگاه تبریز وارد این شهر و از همان ساعات اولیه و طبق برنامه ریزی انجام شده و به منظور بررسی مشکلات و مسایل در شهرستان ها و واحدهای تولیدی و صنعتی حاضر شدند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، آیت الله سید ابراهیم رییسی و هیات همراه ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه از طریق فرودگاه تبریز وارد این شهر و از همان ساعات اولیه و طبق برنامه ریزی انجام شده و به منظور بررسی مشکلات و مسایل در شهرستان ها و واحدهای تولیدی و صنعتی حاضر شدند و البته جمع بندی هایی هم داشتند و تصمیم هایی نیز اتخاذ شد.

رییس جمهور هدف اصلی از سفر استانی به آذربایجان شرقی را ادامه نهضت اتمام طرح های نیمه تمام از قبیل راه آهن میانه – تبریز، معادن و چرم سازی عنوان کرد و گفت: این طرح ها باید سامان دهی شوند.

وی تشریح کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت های بسیاری در بخش های معدن، صنعت و کشاورزی دارد؛ این استان را برای تولید، تجارت و صادرات آماده کرده ایم و باید کارهای زیادی در این زمینه انجام دهیم.

رییس جمهور گفت: مردم دلشان می خواهد که این موارد زود به سامان برسد؛ نمی خواهیم طرح جدیدی را شروع کنیم؛ کار جدی ما سامان دادن به طرح های نیمه تمام است.

وی یادآوری کرد: دوستان قبل از سفر من مسایل را بررسی کردند و در دیدار با امام جمعه، استاندار و نخبگان لیست بلندی از مطالبات استان تهیه شده که در شورای اداری در مورد آنها تصمیم خواهیم گرفت و مردم را در جریان خواهیم گذاشت.

آیت الله رییسی افزود: کارهایی هم است که باید در تهران انجام دهیم؛ مردم استان امتحان خود را خوب پس داده اند و در هیچ جا کم نگذاشته اند و ما به عنوان خدمتگزار در خدمت این مردم خواهیم بود و مسایل را حل خواهیم کرد.

عزیمت به ورزقان

رییس جمهور در ادامه سفر خود به آذربایجان شرقی به طور مستقیم و با بالگرد عازم شهرستان ورزقان و مجتمع مس سونگون شد.

آیت الله رییسی با حضور در جمع کارگران این مجتمع و گوش دادن به مشکلات آنها؛ در سخنرانی خطاب به کارگران، گفت: مس ورزقان یکی از ظرفیت های بزرگ آذربایجان‌شرقی و شمال غرب کشور است و بر این اساس باید مس آذربایجان مستقل و استان از عواید آن بهره‌مند شود.

وی گفت: با استقلال مس آذربایجان، آذربایجان شرقی می تواند در بخش مس قدم های محکمی را برای تولید و فرآوری آن بر دارد و استان از فواید آن بهره مند شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم افزایش تولید و اشتغال است که خوشبختانه مس سونگون ورزقان و معادن آذربایجان شرقی به خصوص این معدن ظرفیت تولید و افزایش اشتغال را دارند و این زمینه برایشان فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه دانش بنیان، تولیدات و مشاغل را نیز به سمت علوم دانش بنیان شدن و بهره برداری هر چه بیشتر سوق دهیم.

آیت الله رییسی در ادامه عازم جلفا و نقطه صفر مرزی شد و سپس از یک گروه صنعتی تولید خودرو در این شهرستان بازید کرد.

وی در این شهرستان با کارگران این واحد صنعتی صحبت کرد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

رییس جمهور همچنین در این سفر از پایانه مرزی جلفا نیز بازدید کرد و در جریان کیفیت فعالیت آن قرار گرفت.

بازدید از آرامگاه شهدای شهریور ۱۳۲۰ در حاشیه رود ارس و ادای احترام به آنان از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری به جلفا بود.

آیت الله رییسی در این بازدید بر لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت های تولیدی و صنعتی منطقه آزاد ارس تاکید کرد.

نکته قابل توجه در این سفرها، قوت قلب دادن رییس دولت سیزدهم به مردم و کارگران بود تا جایی که خطاب به کارگرانی که در اطراف وی جمع شده بودند گفت: چرا درخواست عاجزانه؟ با آقایی حرفتان را بگوئید.

رییس جمهور مردمی بلافاصله پس از شنیدن  مشکلات کارگران، ضمن دستور به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به این درخواست به حق کارگران، گفت: با توجه به اینکه تعداد کارگران داخل مجتمع مس سونگون محدود بوده و بیشتر از  چهار هزار نفر را شامل نمی شود، بر همین اساس دریافتی عادلانه نیز باید به طور جدی داشته باشند.

آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه به شدت برای تحقق عدالت تلاش می کند، اظهار داشت: بر همین اساس وزیر صمت و استاندار آذربایحان شرقی موظف هستند با حضور نمایندگان کارگران موضوع را به دقت بررسی کرده و اگر احساس کنند پرداختی ها عادلانه نیست، تصمیم سریع و فوری اتخاذ کنند.

رییس جمهور در ادامه برنامه سفر خود به آذربایجان شرقی دیدار اقشار مختلف مردم تبریز در سالن ورزشی صدرا اظهار کرد: دولت کار خود را با  ۲ موضوع مهم که یکی اهمیت جان مردم و صیانت از آن ها و دومی معیشت، اقتصاد و نان مردم است، پیگیری می کند.

وی اظهار داشت: دولت تمام اهتمام خود را برای تامین عدالت اجتماعی و اقتصادی در حوزه های مختلف در جامعه گذاشته است و در این راستا بودجه ۱۴۰۱ را با محوریت عدالت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت به دنبال اصلاح ساختارهای فسادزا، رانت خواری و ویژه خواری در جامعه است، گفت: امروز دولت آماده است گام هایی در جهت اصلاح امور اقتصادی بردارد که این اصلاح به عدالت اجتماعی بیانجامد و به قطع کردن  دست مفسدان و رانت خواران منجر شود.

وی همچنین به اولین حضورش در اجتماع مردمی در دوران پسا کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از غدغه های من حضور در اجتماعات مردمی و پاسخ به ابراز محبت های مردمی بود اما چنین مقدر شده بود که این اتفاق در تبریز بیافتد که امیدوارم برای تبریز و ایران خوش یمن باشد.

در سفر رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی چه گذشت؟ + فیلم و عکس

آیت الله رئیسی در ادامه برنامه های بیست و سومین سفر استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی در نشست با جمعی از نخبگان این استان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، در مورد اقدامات دولت برای مهار ویروس کرونا در کشور گفت: روزی که دولت را تحویل گرفتیم ۷۰۰ خانواده در روز بدلیل بیماری کرونا داغدار می شدند اما امروز وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد این رقم خوشبختانه صفر شده است.

رییس جمهور با اشاره به انتقاد یکی از نخبگان از دقت ناکافی در دهک بندی پرداخت یارانه ها اظهار داشت: من هم موافق هستم که در دهک بندی ها دقت کامل نشده لذا تاکید کرده ام مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک بندی ها تا حد مقدور دقت کنند و حتما کسانی که معترض هستند یارانه به حسابشان ریخته شود.

آیت الله رییسی در نشست شورای اداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها راه نجات کشور از شرایط کنونی اقتصادی، تولید است، محور مباحث سفرهای استانی هیات دولت را پرداخت به موضوع مهم تولید عنوان و اضافه کرد: بر همین اساس رشد اقتصادی مبتنی بر سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است و باید در این راستا شرکت های بزرگ داخلی را  روی کار آورد و با هموار کردن راه، زمینه های حضور این شرکت ها در اقتصاد را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: بدون حضور بخش خصوصی امکان پیشرفت ممکن نیست و باید سرمایه گذاران احساس امنیت کرده و سود آنها تضمین شود که هیچ اشکالی ندارد و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی در استان ها باید در این مسیر حرکت کنند و زمینه های فعالیت آنها را مهیا نمایند.

آیت الله رییسی با اشاره به اینکه روش دولت سیزدهم در سفرهای استانی متفاوت تر از دولت های قبلی است، اضافه کرد: سفرهای ما کاری است و قبل از حضور بنده هیاتی برای اولویت سنجی به شهرهای مختلف سفر می کند و چون امکان رفع  تمامی مشکلات وجود ندارد، بیشتر به پروژه های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالا می پردازیم که دارای پیشرفت های فیزیکی ۷۰ تا ۸۰ درصدی هستند و در حقیقت سفرهای  استانی نهضت اتمام طرح های نیمه تمام است.

وی حرکت بر اساس اولویت ها را هدف اصلی دولت بیان کرد و افزود: چون بودجه های دولتی کفاف همه طرح ها را نمی کند باید در جریان سفرهای استانی تشخیص اولویت ها را داد که جلسات تخصصی ان با حضور معاون انجام و صورت جلسه انها امضا می شود.

در سفر رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی چه گذشت؟ + فیلم و عکس

آیت الله رییسی در پایان سفر استانی خود به آذربایجان شرقی در نشست با خبرنگاران افزود: همه امور و صنایع باید دانش بنیان شوند و وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی موظف هستند که کارهایشان را با شرکت های دانش بنیان پیش ببرند.

وی افزود: آذربایجان شرقی ظرفیت های بسیرای از قبیل معاادن مس و طلا دارد که می تواند با افزایش تولید منجر به اشتغال زیاد شود.؛ حتما باید صنایع پایین دستی معادن مس فعال شوند تا ضمن ایجاد ارززش افزوده، منجر به اشتغال زایی نیز بشود.

وی اضافه کرد: مانعی نیز برای استقلال مس آذربایجان نیست و خواست دست اندرکاران صنعت مس می تواند عملیاتی شود.

رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های تجاری و صادراتی آذربایجان شرقی گفت: در بازدید از منطقه مرزی جلفا مشاهده کردم که زمینه تجارت در آنجا کاملا فراهم است، مشکلاتی در جلفا بین منطقه آزاد و سرزمین اصلی وجود داشت که تصمیماتی برای حل آنها گرفته شد که اگر اجرایی شود می تواند حتما موجب تحول در تجارت و صادرات شود.

وی اتمام طرح های نیمه تمام را اولویت اساسی دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: نه همه طرح های نیمه تمام، بلکه طرح های نیمه تمام اولویت دار در سفر استانی امروز مشخص و اعتباراتی برای آنها تعیین شد که کار اجرایی ششان باید انجام گیرد و شما رسانه ها حتما می توانید ناظران این طرح ها باشید تا آثار این مصوبات و سفر استانی برای مردم ملموس شود.

نمایندگان و وزیران رییس جمهور نیز در این سفر یک روز روز پرکاری سپری کردند و با حضور در شهرستان های استان، مطالبات آنها را گوش داده و قول دادند تا بدون کم و کاست این مطالبات را به استحضار رییس جمهور برسانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه رییس جمهور وارد تبریز شده بود به عنوان نماینده تام الاختیار در شهرستان های عجب شیر و مراغه حضور یافت.

بنیاد بین‌المللی آذربایجان فعال می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از عزیمت به این دو شهرستان در گفت و گو با ایرنا، از فعال کردن بنیاد بین‌المللی آذربایجان که مطالبه فرهنگی مردم استان است خبر داد و گفت: معتقدم آذربایجان با ظرفیت های فرهنگی کم نظیری که دارد هم در حوزه مسایل فرهنگی برای داخل استان و هم برای حوزه پیرامونی اش به شدت مستعد برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه من احکام هیات امنا را قبل از سفر امضا کرده ام، خاطرنشان کرد: ما در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی موضوع فعال سازی بنیاد آذربایجان را به عنوان یک بنیاد ملی و بین المللی پیگیری و در این سفر تدوین می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دوره جدید با هدف دیپلماسی فرهنگی در منطقه به دنبال فعال سازی بنیاد ملی آذربایجان هستیم.

وی در مورد تکمیل مقبره الشعرا تبریز نیز اظهار کرد: برای تکمیل مقبره الشعرا از سفر قبلی بودجه ای را اختصاص دادیم و در سفر رییس جمهور هم هر قدر نیاز باشد، تامین می شود و امسال قصد سامان دادن به این مجموعه بزرگ فرهنگی و هنری را داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مراغه و ادای احترام به شهدای این شهرستان گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا و ادای احترام به مقام شامخ این عزیزان افتخار بزرگی برای مدیران و مسئولان دولتی است.

در سفر رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی چه گذشت؟ + فیلم و عکس

«محمدمهدی اسماعیلی» همچنین در دیدار با خانواده های شهیدان کرمی و شهید مدافع حرم «علی کنعانی» اظهار داشت: زبان ما از بیان ایثار و از خود گذشتگی خانواده شهدا قاصر است و امیدواریم شرمنده شهدا نباشیم و بتوانیم آرمان های متعالی آنان و  انقلاب اسلامی را تحقق بخشیم.

وی همچنین با بیان اینکه نام شهدا رفیع و در تاریخ ماندگار است، اظهار داشت: باید توفیق تداوم راه شهدا را داشته باشیم و از طریق حضور در جمع خانواده های شهدا باعث دلگرمی آنان شویم.

چاپ آثار جدید استاد کریمی مراغه ای مورد حمایت قرار می‌گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چاپ هفت جلد دیگر از آثار استاد «محمد حسین کریمی مراغه ای» مورد حمایت قرار می‌گیرد.

محمدمهدی اسماعیلی که در قالب سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی سفر کرده است و به عنوان نماینده ویژه آیت الله رییسی در مراغه حضور دارد، اظهار داشت: برای حمایت از چاپ آثار جدید این شاعر فرهیخته، حمایت ویژه از جمله سهمیه کاغذ و تسهیلات در نظر گرفته می شود.

استاد کریمی نیز در این دیدار به بیان خاطره نخستین دیدارش با رهبری پرداخت و بخشی از اشعار طنز خود را سرود.

وزیر کشور: صنایع برای ارتقای سلامت مردم کمک کنند

وزیر کشور با تاکید بر لزوم هم افزایی برای ارتقای سطح سلامت جامعه گفت: صنایع نیز در قبال مردم مسوولیت دارند و باید به تحقق این امر کمک کنند.

به گزارش ایرنا،  احمد وحیدی در بازدید از دهکده توریستی دند در ارتفاعات شمالی تبریز، موسوم به عینالی اظهار داشت: راه اندازی دهکده سلامت در عون بن علی در طرح جامع تبریز بررسی شود.

در سفر رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی چه گذشت؟ + فیلم و عکس

وی با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری جهت راه اندازی دهکده سلامت گفت: صنایع در قبال مردم تکلیف دارند و آنها را پای کار بکشید تا برای دهکده سلامت سرمایه گذاری کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: دهکده سلامت می تواند درآمدزایی خوبی هم داشته باشد.

وزیر کشور همچنین با تاکید بر رسیدگی فوری به مطالبه های مردم حاشیه نشین گفت: اصلاح بافت فرسوده شهری نیازمند راهکار اساسی است.

وحیدی در بازدید از محلات حاشیه نشین و آرامستان ستارخان تبریز افزود: رسیدگی فوری به مطالبات مردم حاشیه نشین ضروری بوده و باید در این زمینه بررسی و اقدام لازم به عمل بیاید.

وی با اشاره به اینکه جابجایی شهروندان از مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از بلایای طبیعی ضروری است، اظهار داشت: این موضوع یکی از مطالبات مهم از شهرداری ها بوده ولی شهرداری ها نیز به لحاظ مالی با کمبود اعتبار مواجه بوده و دستشان بسته است.

وحیدی، با بیان اینکه مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده به معضلی برای شهرداری ها تبدیل شده است، ادامه داد: نسبت به سندهای مالکیت در مناطق حاشیه نشین نیز باید فکری شود.

تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل شهرستان میانه نیازمند یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل شهرستان میانه، شامل اتصال شبکه ریلی میانه به اردبیل و اتصال به آزادراه سرچم نیازمند یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

خیرالله خادمی در بازدید از پروژه های راه شهرستان میانه با بیان اینکه این شرکت در محدوده این شهرستان، ۲ ابر پروژه در حال ساخت دارد، افزود: تلاش می شود این پروژه های تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه اتصال شبکه ریلی میانه به اردبیل یکی از این پروژه هاست، اظهار داشت: این پروژه به طول ۱۸۵ کیلومتر بوده که ۳۱ کیلومتر تونل و حدود پنج کیلومتر پل در این مسیر در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مرکزیت از این مسیر به سمت میانه است، اظهار داشت: مسیر دیگر آن به سمت تبریز بوده و در زمان کنونی یک مسیر میانبر ریلی ۲ خطه احداث شده و تا بستان آباد بهره‌برداری شده است.

خادمی، با تاکید بر اینکه مراحل پایانی این پروژه به سمت تبریز نیز بهره‌برداری خواهد شد،  ادامه داد: با ایجاد این مسیر، زمان تردد مردم از تبریز به میانه کاهش می‌یابد و تحولی در بخش حمل و نقل ریلی این منطقه روی خواهد داد.

وی یادآوری کرد: پروژه اتصال میانه به آزادراه تبریز – زنجان در «سرچم» به طول ۵۲ کیلومتر در حال احداث بوده و در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور گفت: در این مسیر قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مناقصه رفته و در قالب قطعه شماره ۲ اجرا می شود.

خادمی افزود: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه حدود یک‌هزار میلیارد تومان است.

ضرغامی: تبریز شناسنامه و هویت ایران اسلامی است

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به نقش آفرینی تاریخی تبریز در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور، گفت: تبریز شناسنامه و هویت ایران اسلامی است.

عزت‌الله ضرغامی در آیین افتتاح موزه هنر مکتب تبریز، افزود: غنای تاریخی، فرهنگی، هنری و اجتماعی تبریز در طول تاریخ همواره بر همگان عیان بوده و این کهن شهر مایه وحدت و انسجام ملی ما ایرانی ها است، به‌ طوری‌ که رهبر معظم انقلاب، آذربایجان و تبریز را مایه وحدت ملی ایران عنوان کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این موزه فرصتی مغتنم برای شکوفایی ظرفیت‌های تاریخی و هنری تبریز است، دستور انتقال نسخ اصلی آثار موجود مکتب اول و دوم هنر نگارگری به موزه هنر مکتب تبریز را صادر کرد.

ضرغامی با بیان  اینکه لازم است موزه‌ها جریان ساز حرکت‌های سالم فرهنگی در کشور باشند، اظهار داشت: در این زمینه نیازمندیم تا از ظرفیت موزه‌های کشور برای معرفی گنجینه‌های فرهنگی، تاریخی و هنری خود استفاده بهنیه و کارشناسی کنیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه موزه‌های کشور تا جایگاهی که ارزش اصلی خود را نشان دهند، فاصله دارند، ابراز امیدواری کرد با افتتاح موزه‌های تخصصی و نمایش آثار مخازن بتوانیم یک گام به هدف اصلی و نهائی خود نزدیک‌تر شویم.

ضرغامی ادامه داد: با توجه به اینکه در موزه هنر مکتب تبریز آثار به‌ صورت مولاژ به نمایش گذاشته شده‌اند، لذا توصیه می‌شود تا نسخ اصلی آثار که در سایر موزه‌ها موجود است، گردآوری شده و به این موزه انتقال یابند و برای تحقق این امر دستورات لازم را خواهم داد.

وی از تمامی مرمت‌گران محل موزه مکتب تبریز در خانه تاریخی حریری قدردانی کرد و گفت: این هنرمندان با وجود مشکلات عدیده، بهترین نتیجه از هنر خود را در این خانه تاریخی به نمایش گذاشته‌اند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: از اندیشمندان و نخبگان خواستاریم تا از فرصت موزه‌ها استفاده کنند و حرف‌هایی را که جوانان باید بشنوند، از محل موزه به آن‌ها برسانند.

درخت بشیر صلح تبریز به سازمان ملل می رود

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اعلام کرد: اثر حجمی «درخت بشیر صلح» تبریز را به عنوان یکی از آثار صلح جهانی در سازمان ملل به نمایش خواهیم گذاشت.

عزت‌الله ضرغامی در مراسم رونمایی از اثر حجمی درخت «بشیر صلح»، با بیان اینکه نمایش این اثر منحصر به فرد در سازمان ملل می تواند پیام صلح و دوستی مردم ایران را به نمایش بگذارد، افزود: در اسرع وقت این موضوع را در دولت مطرح خواهم کرد.

وی با بیان اینکه صلح در تفکر و نگاه مردم ایران اسلامی نهادینه شده است، اثر منبت کاری از چواب «درخت بشیر صلح» را نماد هنر و تفکر صلح‌ جویی مردم این خطه دانست.

در سفر رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی چه گذشت؟ + فیلم و عکس

ضرغامی اظهار داشت: این اثر نماد زندگی صلح‌ آمیز است و به نظرم کسانی که بر طبل ایران هراسی طی سال های اخیر در جهان می‌ کوبند، بدانند که صلح در تفکر، نگاه و بینش مردم و هنرمندان ایرانی نهادینه شده و این اثر به تنهایی نمایانگر تفکر خالص و انسانی و اسلامی ایرانی ها است.

وی اثر حجمی فوق را خارق‌العاده خواند که در نوع خود بی‌ نظیر و حاصل زحمت‌های یک دهه‌ ای هنرمند برجسته تبریزی است.

ضرغامی با بیان اینکه صنایع‌ دستی ایران دارای هدف، محتوا و حرکت هستند، یادآور شد: این صنایع خبر از نگاه ایران در طول تاریخ به مساله انسانیت می‌دهند و بر همین مبنا این اثر حجمی به‌ صورت سمبلیک ادیان و کتب دینی را به صورت هنر منبت نشان داده و وحدت آن‌ها را به نمایش گذاشته است.

نماینده ویژه رییس جمهور مشکلات سد آرباطان شهرستان هریس را بررسی کرد

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور با حضور در شهرستان هریس پس از غبارروبی مزار شهدا و نثار فاتحه به روح شهیدان این شهرستان و همچنین دیدار با خانواده شهدا، از سد آرباطان دیدن و مشکلات این سد را از نزدیک بررسی کرد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین از نیروگاه برق شهرستان هریس نیز بازدید کرد.

سجادی در ادامه از مجموعه ورزشی تختی شهرستان هریس دیدن کرد و عباس قلی‌پور رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان در خصوص تجهیز کامل سالن اختصاصی تکواندو هریس توضیحاتی داد.

واحد پرورش گوسفند در شهرستان شبستر توسط وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد

وزیر جهاد کشاورزی واحد پرورش گوسفند «داشتی» در شهرستان شبستر را با ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح کرد.

سید جواد ساداتی‌نژاد که در جریان سفر یک روزه هیات دولت به آذربایجان شرقی، به شهرستان شبستر سفر کرده است، یک واحد پرورش گوسفند داشتی را در این شهرستان افتتاح کرد.

این واحد پرورش گوسفند با وسعت پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت، شیر و گوشت تولید می کند.

در این واحد ۵۰۰ راس دام مولد وجود دارد و ظرفیت کل آن تا یکهزار راس دام قابل افزایش است و منبع آب واحد پرورش گوسفند از آب قنات تامین می‌شود.

واحد پرورشی یاد شده برای ۱۶ نفر اشتغالزایی داشته و بهره بردار آن با ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه و بدون استفاده از تسهیلات بانکی در کمتر از یک سال کار خود را به اتمام رسانده است.

وزیر جهادکشاورزی همچنین پس از ورود به شبستر ابتدا به شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

وزیر نیرو از شبکه پایاب سد آیدوغموش شهرستان میانه بازدید کرد

وزیر نیرو پس از ورود به میانه از شبکه پایاب سد آیدوغموش در این شهرستان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت اجرای آن قرار گرفت.
در سفر رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی چه گذشت؟ + فیلم و عکس

علی اکبر محرابیان پس از بازدید از شبکه سد آیدوغموش با حضور در مزار مطهر شهدای شهرستان مورد استقبال گرم و پرشکوه مسوولین و مردم شهرستان قرار گرفت و به مقام شامخ شهدای شهرستان ادای دین و احترام کرد.

وزیر نیرو همچنین با همراهی مسوولین شهرستان به دیدار خانواده شهید بنده ای در شهر ترک رفته و از سوی ایشان از خانواده شهید تجلیل به عمل آمد.

چهار هزار سازمان مردم نهاد در کشور فعالند

نماینده ویژه رییس جمهور و وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: حدود چهار هزار سمن (سازمان مردم نهاد) فعال در کشور داریم و حدود ۵۰۰ سمن دیگر نیز به زودی به این جمع اضافه می‌شود.

سید حمید سجادی در جلسه شورای اداری شهرستان هریس افزود: سمن ها ظرفیت خوبی برای فعالیتهای جوانان در زمینه های مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی، ایثار و شهادت است.

وی اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب بر تشکیل هیئت های اندیشه ورزش در وزارتخانه ها تاکید کرده اند که معاونت های مختلف به ویژه معاون جوانان در این زمینه اهتمام دارد.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: ما با برخی سازمان‌ها تفاهم نامه هایی منعقد کردیم که بتوانیم در راستای بهره‌گیری از امکانات سخت افزاری امور جوانان و حتی ورزش برای مناطق کم برخوردار استفاده کنیم.

وی ضمن تشکر از مدیران و مسئولان شهرستان هریس که گزارش جامع و کاملی از مشکلات مردم ارایه کردند، افزود: در این سفر درخواست جوانان غیور و انقلابی شهرستان را اجرایی خواهیم کرد.

سجادی تاکید کرد: مدیران کل استان‌ها باید اهداف ورزش و جوانان را با سمت و سوی اهداف کل کشور پیش ببرند.

وی با بیان اینکه نباید دغدغه جوانان شهرستان هریس نبود سالن‌ و اماکن ورزشی باشد، قول ایجاد چمن مصنوعی زمین فوتبال مجموعه ورزشی تختی هریس را داد و گفت: احداث این زمین چمن به زودی از منابع اعتبار ملی آغاز می‌شود.

بازدید از طرح‌های کشاورزی، صنعتی و تولیدی شهرستان اهر از دیگر برنامه‌های وزیر ورزش و جوانان در استان آذربایجان‌شرقی است.

۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای طرح دامدار کارت اختصاص یافت

مدیرعامل بانک کشاورزی کشور اعلام کرد: اعتبار در نظر گرفته شده از سوی بانک کشاورزی برای طرح دامدار کارت بالغ بر ۱۵۰ هزارمیلیارد ریال است.

مهدی رضائی نیز در میز خدمت بانک کشاورزی در ستاد رسیدگی به درخواست های مردمی سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: اولویت اول بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۱ حمایت از تامین نهاده های کشاورزی در قالب دامدار کارت و سامانه بازارگاه است.
وی افزود: افزایش سقف اعتباری دامدار کارت از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، کاهش  نرخ سود این تسهیلات از ۱۱ به ۱۰ درصد، تسهیل شرایط اعتبارسنجی و اخذ تضامین و بسیج تمام شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور برای صدور دامدار کارت و پرداخت تسهیلات خرید نهاده های دامی، از جمله اقداماتی است که بانک کشاورزی هم سو با سیاست های دولت و با هدف رونق واحدهای تولیدی دام و طیور و تامین امنیت غذایی کشور در دستور کار قرار داده است.
وی اظهار کرد: شعب منتخب بانک کشاورزی در راستای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و برای حمایت از تولیدکنندگان و رونق واحدهای تولیدی دام و طیور روزهای ۱۳ تا ۱۵خرداد آماده ارائه خدمت به واحدهای تولیدی دام و طیور می باشند.

دولت درصدد تغییر وضع موجود به نفع مردم است

معاون امور مجلس رییس‌جمهور گفت: دولت با برنامه‌ریزی، پشتکار و مجاهدت شبانه‌روزی به دنبال حل مشکلات و تغییر وضع موجود به نفع مردم است.

سید محمد حسینی که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در کلیبر حضور یافت در شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه دولت رییسی پرکار و صادق الوعده است، گفت: عزم جدی مدیران برای تحول به نفع مردم ضروری است.

وی تاکید کرد: رخوت در دستگاه های اجرایی قابل قبول نبوده و همه مدیران باید برای رفع مشکلات و تسهیل امور مردم، عزم شان را جزم کنند.

حسینی همچنین با بیان اینکه تهیه‌ طرح آمایش سرزمینی برای فراهم شدن زمینه‌ فعالیت سرمایه‌گذاران بدون گرفتاری در پیچ و خم اداری لازم است، گفت: لازمه‌ رسیدن به رشد هشت درصدی که دولت در بودجه پیش‌بینی کرده، تحقق این سرمایه‌گذاری‌هاست.

آذربایجان شرقی امروز پنجشنبه میزبان رییس دولت سیزدهم و اعضای کابینه در قالب بیست و سومین دور سفرهای استانی است و برخی از وزیران و نمایندگان وی به عنوان نماینده تام الاختیار برای بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم در شهرستان های استان حضور یافته اند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=26815
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها