• امروز : سه شنبه - ۲ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Tuesday - 23 June - 2026

اخبار ویژه

قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست پاکبانان از ارکان مهم حفظ سلامت، امنیت و آرامش شهروندان در شیراز به شمار می‌روند

16
در چهل و هشتمین مرحله جهش عمرانی کلانشهر شیراز انجام شد:

دسترسی آسان به حرم مطهر احمد بن موسی (ع) با اجرای پروژه های عمرانی شهرداری شیراز

  • کد خبر : 38584
  • 21 تیر 1404 - 7:54
دسترسی آسان به حرم مطهر احمد بن موسی (ع) با اجرای پروژه های عمرانی شهرداری شیراز
اقدام مجموعه مدیریت شهری شیراز در احداث پل شهیدان جهت دسترسی آسان به حرم مطهر احمد بن موسی (ع) دارای اهمیت ویژه‌ای است.

به گزارش طلوع سیاست، چهل و هشتمین مرحله جهش عمرانی کلانشهر شیراز در قالب افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی، فرهنگی، خدماتی، تفریحی و محرومیت‌زدایی، ۱۹ تیرماه و با افتتاح سه پروژه زیرگذر مولوی، پل شهیدان سرانجام و افتتاح مجتمع خدمات اداری شهروند و ناحیه ویژه باغات و کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و تجدید نظر با حضور شهردار شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداران مناطق هفت، پنج و شش و تعدادی از معاونین شهردار برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز امروز در چهل و هشتمین مرحله جهش عمرانی کلانشهر شیراز که با افتتاح زیرگذر مولوی، پل شهیدان سرانجام و مجتمع خدمات اداری شهروند (ناحیه ویژه باغات و کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و تجدید نظر) همراه بود از مجموعه مدیریت شهری شیراز در احداث پل شهیدان سرانجام تشکر کرد و این مسیر را جهت دسترسی آسان به حرم مطهر احمد بن موسی (ع) دارای اهمیت ویژه‌ای دانست.

به گفته وی با توجه به برگزاری نماز جمعه شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و همچنین تردد زیاد زائران از طریق این منطقه به حرم، احداث این پل ارزشمند است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد که با تکمیل این پروژه، دسترسی قسمت جنوب و جنوب غربی شیراز به حرم تسهیل خواهد شد وهمچنین خواستار مشاهده جلوه ویژه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در قالب زیباسازی با افتتاح پل شهیدان سرانجام شد.

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم از مدیریت شهری کلانشهر شیراز طی ۱۲ روز جنگ بابت حفاظت از داشته‌ها و آمادگی برای پشتیبانی از شهر تقدیر کرد و گفت: همکاران ما در شهرداری شیراز آبرویمان را خریدند و هیچ کس کم‌کاری نکرد.

به گفته وی، مدیریت تامین و بحران شهرداری شیراز بلافاصله پس از بروز جنگ آغاز شد و اکنون هم ضروری است که ابعاد مختلف کار در شرایط بحران به صورت دقیق‌تر در دستور کار قرار گیرد.

شهرداری شیراز می تواند از امروز تا پایان سال هر ۱۴ روز یک بار شاهد افتتاح پروژه باشد

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز در آیین افتتاح زیرگذر مولوی این پروژه را در جنوبی ترین نقطه شیراز عنوان کرد که به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری احداث شد و گفت: این زیرگذر دو محور تخت جمشید غربی و شرقی را به یکدیگر متصل می کند.

به گفته وی پروژه زیرگذر مولوی نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی دارد که در مدت زمان یک سال و با تلاش پیمانکاران به بهره برداری رسید.

اسدی در آیین افتتاح پل شهیدان سرانجام در بلوار احمدی جنوبی نیز عنوان کرد: عملیات اجرایی اتصال خط یک به چهار مترو جهت تسهیل دسترسی به حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) به زودی به انجام می رسد و فاز نخست این مسیر از چهارراه زند تا حرم حضرت شاهچراغ(ع) در سال ۱۴۰۵ افتتاح می شود که با بهره‌برداری از پل شهیدان سرانجام زمان دسترسی از کمربندی جنوبی تا حرم حضرت شاهچراغ(ع) به زمان ۱۰ دقیقه کاهش یافته است.

شهردار شیراز در آیین بهره‌برداری از مجتمع خدمات اداری شهروند (ناحیه ویژه باغات و کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و تجدید نظر) نیز با تاکید بر اینکه در دوره جنگ  تحمیلی ۱۲ روزه در شهر شیراز هیچ پروژه ای تعطیل یا نیمه تعطیل نبود، گفت: در این ایام شاهد وحدت و انسجام مثال زدنی بودیم.

به گفته اسدی در چهل و هشتمین جهش عمرانی کلان شهر شیراز، از جنوبی ترین نقطه شیراز پروژه زیرگذر مولوی در منطقه هفت در راستای اتصال یک شریان و در مرکز شهر در منطقه پنج تقاطع شهیدان سرانجام به صورت پل افتتاح شد؛ این پروژه در گذشته به عنوان مرکز آموزش شهروندی بود و چندین سال تعطیل بود؛ لذا اقدامات اجرایی برای توسعه آن به عنوان ساختمان اداری شهروند در دستور کار قرار گرفت و امروز به بهره برداری رسید.

وی افزود: ناحیه ویژه باغات یک منطقه شهرداری است و باتوجه به اینکه ستاد آبادگری باغات قصردشت که در مکان های مختلف دایر بود اما امروز جایی در قلب باغات ایجاد شده است و ما باید در جایی باشیم که باغداران ارتباط بدون واسطه ای با این مرکز داشته باشند؛ بخشی از ساختمان به کمیسیون های ماده ۱۰۰ است و بخش دیگر تجمیع سایر کمیسیون ها که در ۲ تا ۳ مرحله این تجمیع صورت می گیرد، فعالیت خواهند داشت؛ همچنین امید داریم که این ساختمان بتواند خدمات رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان داشته باشد و مردم و باغداران از عملکرد این مرکز رضایت لازم را داشته باشند.

اسدی در این مراسم به تشریح وضعیت شهرداری شیراز در جنگ ۱۲ روزه هم پرداخت و گفت: در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه ۳۸ درصد از حجم مسافر اتوبوس های درون شهری و ۵۰ درصد از حجم تردد مسافرین با مترو کم شد، اما ارائه خدمات متوقف نشد و کلیه سازمان ها، پرسنل، پاکبانان، سبزبانان و کارکنان در حال خدمت رسانی بودند.

به گفته شهردار شیراز بنا به اعلام دستگاه های امنیتی و شورای تامین و مدیریت بحران به مدت  ۱۰ روز ساختمان شهید سلیمانی خالی شد و‌ همکاران در مناطق یازده گانه مشغول شدند، اما مجددا به ساختمان بازگشتیم و در حال حاضرجای هیچ گونه نگرانی برای ادامه فعالیت و کار وجود ندارد.

اسدی در ادامه تصریح کرد: شهرداری شیراز می تواند از امروز تا پایان سال هر ۱۴ روز یک بار شاهد افتتاح پروژه باشد و این اقدام نشان از تلاش شبانه روزی مجموعه شهرداری شیراز و شورای اسلامی ششم شهر شیراز است.

به گفته وی بدهی شهرداری شیراز در حال حاضر به صفر رسیده است.

انجام ۳۰ هزار متر مربع مکعب عملیات خاک برداری در زیرگذر مولوی

محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز شیراز هم در آیین افتتاح زیرگذر مولوی گفت: برای اجرای این پروژه ۳۰ هزار متر مربع مکعب عملیات خاک برداری انجام شد.

وی در آیین افتتاح و بهره برداری از ساختمان ناحیه ویژه باغات و تجمیع کمیسیون های ماده ۱۰۰ و تجدیدنظر شهرداری شیراز هم عنوان کرد: اجرای عملیات عمرانی این پروژه طی ۱۵ ماه و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان توسط پیمانکاران مختلف صورت گرفت؛ این ساختمان با ۴۲۰۰ متر مربع فضا شامل ۸۴ اتاق اداری، سالن جلسات و دفاتر و فضاهای خدمات رسانی به شهروندان است و‌ این مجموعه ۲ فاز دارد که فاز اول افتتاح شد و فاز دوم آن که دربرگیرنده یک مجتمع خدماتی و رفاهی برای شهروندان و کارکنان است طی دو هفته آینده کلنگ زنی می شود.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=38584
   

نوشته های مشابه

01تیر
پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم
مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف برق و اجرای پویش «همدلی برای روشنایی ایران»:

پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم

31خرداد
فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است
 در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف در در اتاق اصناف مرکز استان فارس عنوان شد:

فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها