• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

دولت قبل تبادلات تجاری ۴.۵ میلیارد دلاری با ترکمنستان را به نیم میلیون دلار کاهش داد

  • کد خبر : 27989
  • 31 تیر 1401 - 18:11
دولت قبل تبادلات تجاری ۴.۵ میلیارد دلاری با ترکمنستان را به نیم میلیون دلار کاهش داد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم گفت: بخشی از روابط اقتصادی با همسایگان با رفت و آمدهای دیپلماتیک، با کشورهای همسایه و منطقه با استفاده از موقعیت‌های جدید رقم می خورد، متاسفانه دولت قبل توجه خاصی به دیپلماسی همسایگی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم گفت: بخشی از روابط اقتصادی با همسایگان با رفت و آمدهای دیپلماتیک، با کشورهای همسایه و منطقه با استفاده از موقعیت‌های جدید رقم می خورد، متاسفانه دولت قبل توجه خاصی به دیپلماسی همسایگی نداشت و همه تمرکز خود را به بهبود ارتباط با غرب گذاشته بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: البته قرار نیست ارتباط با غرب کاهش داده شود و باید حق خود را از کشورهای غربی به دلیل ضرباتی که آنها در سالیان متمادی به جمهوری اسلامی ایران وارد کردند، بگیریم و لغو تحریم‌ها باید در دستور دستگاه دیپلماسی کشور باشد. اما در کنار آن نباید از سایر فرصت‌ها از جمله ظرفیت بالای کشورهای همسایه و منطقه غافل شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بازار ۶۰۰ میلیون دلاری در همسایگی کشور وجود دارد، تاکید کرد: بسیاری از کشورهای همسایه به تولیدات کشاورزی، صنعتی و خدماتی ما نیاز دارند، خوشبختانه تحرکت دولت سیزدهم در ۱۰ ماه گذشته در این باره بسیار قابل تقدیر است در این راستا  روابط ایران با کشور جمهوری ترکمنستان در دولت سیزدهم احیا شد.

مالک شریعتی با بیان اینکه به دلیل کاهش بسیار زیاد ارتباط با کشورهای همسایه نظیر ترکمنستان، فرصت‌هایی زیادی را از دست دادیم، اظهار داشت: در گذشته تبادلات تجاری ایران و ترکمنستان بیش از ۴.۵ میلیارد دلار بود که در پایان دولت دوازدهم این رقم به نیم میلیون دلار رسید.

وی با اشاره به قراردادهای جدیدی که دولت سیزدهم باکشورهای همسایه و منطقه منعقد کرده است، افزود: تلاش های دولت در ارتقای سیاست همسایگی در آینده‌ای نزدیک در معیشت و اقتصاد مردم اثرگذار خواهد بود.

مالک شریعتی ارتباط تجاری و اقتصادی با همسایگان را در شرایطی مهم دانست که تراز تجاری به نفع کشور و مردم رقم زده شود و گفت: در این بخش باید بیشتر صادرکننده باشیم تا وارد کننده و در حوزه مرزنشینان هم اصلاحات اساسی و مهم ضروری است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره حضور روسای جمهور روسیه و ترکیه در تهران برای شرکت در اجلاس آستانه افزود: میزبانی ایران در این اجلاس‌، جایگاه ایران در مناسبات بین المللی را ارتقا داده و فرصت های جدیدی را برای اقتصاد ملی کشور خلق می‌کند.

مالک شریعتی خاطرنشان کرد: حضور ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در ایران به افزایش مناسبات و ارتباطات جمهوری اسلامی با این کشورها کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=27989
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها