• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات مهمانان نوروزی در سطح استان برگزار شد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار شد اهدای کمک‌های بانک ملی ایران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ماموریت‌های ویژه رئیسی به وزرا در آستانه ماه رمضان و فرارسیدن سال نو پیام تبریک مدیرعامل کانون پیشکسوتان فوتبال استان فارس به هادی چوپان ۷ جام برای پرسپولیس گرفتم ولی پولم را ندادند/ گفتند ۵۰ درصد طلبت را تخفیف بده/ حتی یک یورو هم تخفیف نمی‌دهم! پیام منوچهر متکی درباره انتخابات سفرای کشورهای آفریقایی از بیمارستان «برکت» بازدید کردند پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به هادی چوپان رییس جمهور وارد خوزستان شد

6
اولین جلسه هیات دولت سیزدهم

رئیسی: شرایط کنونی شایسته ملت ایران نیست

  • کد خبر : 1937
  • 04 شهریور 1400 - 15:58
رئیسی: شرایط کنونی شایسته ملت ایران نیست
رئیس جمهور با بیان اینکه شرایط امروز کشور شایسته ملت بزرگ ایران نیست و حتما باید این شرایط تغییر کند، گفت: در برخی حوزه ها عقب ماندگی های جدی داریم که باید با کار و تلاش شبانه روزی جبران شود.

به گزارش طلوع اقتصاد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در اولین جلسه هیات دولت با تبریک به وزرا بابت رأی گرفتن از مجلس، اظهار کرد: این امانتی است که مردم برای اداره کشور به ما سپرده اند و ما باید شاکر آن باشیم. شکر این نعمت یعنی بدانیم این نعمت از سوی خداست، آن را خوب بشناسیم و بدانیم از این نعمت کجا استفاده کنیم.

وی افزود: شکر این نعمت این است که همکاران شب و روز نشناسند و نیروهای کارآمد را به کار گیرند تا عقب ماندگی های برخی بخش ها جبران شود. مردم باید احساس پیشرفت و اجرای عدالت داشته باشند. عدالت باید اجرا شود. باید نشان دهیم مصمم به اجرای عدالت هستیم. عدالت یعنی هر چیزی جای خود باشد. هر کسی در جای خود باشد و هر اقدامی در جای خود انجام شود.

رئیسی با بیان اینکه قانون بهترین ملاک برای اجرای عدالت است، تصریح کرد: قانونمداری باید یک اصل باشد و تلاش شود تا قانون اجرا شود. اگر قانون ضعف داشته یا ابهام دارد، اصلاح شود اما قانون اجرا شود. قانون گرایی با انقلابی گری با هم می سازد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به این‌که در نظام ولایت فقیه هیچ بن‌بستی نداریم، اضافه کرد: مقام معظم رهبری نسبت به امور کشور مسلط هستند و سازوکارهایی هم طراحی شده که بن‌بست نداشته باشد. حتی برای میان‌برها هم قانون وجود دارد تا برخی کارها به سرعت انجام شود البته ما نباید گرفتار دیوان سالاری و پیچیدگی‌های اداری شویم. انضباط اداری لازم است، اما نباید دچار پیچیدگی‌های اداری شد.

رئیسی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد از انتظارات مردم از دولت است، اظهار کرد: وزرا منافع فسادخیز را بشناسند و بسترهای فسادزا را اصلاح کنند تا هر روز شاهد اتفاق و پرونده جدیدی نباشیم. مخصوصا در بخش‌های اقتصادی و آنجا که دولت می‌خواهد به بخش خصوصی امتیاز بدهد. در اینجا باید حساس بود. پیام هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در سال ۸۰ همچنان زنده است و باید ملاک باشد. من نسبت به مبارزه با رانت و فساد به مردم قول دادم که از روز اول در دولت آن را مدنظر قرار داده و تاکید کنم، بنابراین باید بسترهای رانت خواری و فساد شناسایی و اصلاح شود.

وی در ادامه با اشاره به وعده خود برای ساخت یک میلیون مسکن در هر سال تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی با جدیت دنبال کند تا این وعده محقق شود. ما باید دولت “صادق الوعد” باشیم و به وعده‌های خود عمل کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت بهره گیری از تجربیات دولت‌های پیشین اظهار کرد: باید در مسائل اقتصادی، سیاسی داخلی و خارجی از عبرت‌های دولت‌های پیشین استفاده کنیم تا مشکلات گذشتگان را تکرار نکنیم. انسان از یک سوراخ نباید دو بار گزیده شود. با استفاده از تجربیات گذشته نباید دنبال مسائلی برویم که موجب ناکامی شده و آنچه که موجب موفقیت شده است را دنبال کنیم.

رئیسی ادامه داد: دو مساله اهم در کنار مسائل مهم داریم؛ همه دستگاه‌ها باید برای مهار کرونا تلاش کنند البته محور وزارت بهداشت است اما سایر بخش‌ها هم باید کمک کنند آنچه انجام شده لازم اما کافی نیست. باید موفق شویم در زمان کوتاه مساله‌ واکسیناسیون و سلامت را دنبال کنیم. آنچه انجام شده خوب بوده اما کافی نیست. ما نباید منفعل باشیم حتما باید پیشگیری و پیش‌بینی‌های لازم انجام شود تا به شرایط غالب شویم.

وی ادامه داد: کرونا مردم را رنج می‌دهد. من امروز به سراغ کارکنان بهشت زهرا (س) هم رفتم و آنها هر روز با تعداد زیادی خانواده‌های مصیبت دیده مواجه هستند. شرایط ویژه است و به کار شبانه‌روزی نیاز است. باید کار متفاوت و تحولی انجام شود. واردات واکسن و افزایش تولید داخل با جدیت دنبال می‌شود. مبالغ واردات واکسن هم تامین شده است، وزارت خارجه هم باید در این زمینه جدیت داشته باشد. بخش‌های رسانه‌ای هم مهم هستند تا افکار عمومی اغناء شود که دستورالعمل‌ها رعایت شود.

رئیس جمهور همچنین با بیان این‌که معیشت مردم، مهار گرانی و تورم هم از اولویت‌های دولت است، خاطرنشان کرد: شرایط تحریم وجود دارد اما ما می‌توانیم مشکلات را حل کنیم باید مردم را هم مشارکت بدهیم. هر جا مردم به میدان آمده‌اند مشکلات حل شده است. مردم آماده کمک به دولت هستند.

وی خطاب به وزرا اظهار کرد: شما وزرا از نظرات نخبگان استفاده کنید همچنین در حوزه خود یک گزارش دقیق از وضعیت فعلی تهیه کنید.

رئیسی با بیان این‌که معاون اول هماهنگ کننده بخش‌های اقتصادی دولت است، گفت: با شروع کار آقای رضایی شورای عالی هماهنگی اقتصادی را فعال می‌کنیم. ستاد اقتصادی دولت هم فعال می‌شود با روحیه جهادی و بسیجی کارها باید دنبال شود. شما وزرا در عمل اثبات کنید در کوتاه مدت می‌توان اقداماتی انجام داد.

وی در پایان گفت: شنبه خدمت رهبر معظم انقلاب می‌رسیم و از رهنمودهای ایشان بهره می‌بریم.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=1937
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع اقتصاد
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها