• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

رانش تکراری و ناامنی تردد در جاده رویان – بلده مازندران

  • کد خبر : 4607
  • 17 مهر 1400 - 14:58
رانش تکراری و ناامنی تردد در جاده رویان – بلده مازندران

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش ایرنا ، فاصله شهر رویان تا روستای گلندرود محل رانش زمین حدود  ۱۵ کیلومتر است که آخرین بار ۲ هفته پیش در پی رانش منطقه « اسپی او » محور سخت گذر کوهستانی ۷۵ کیلومتر رویان – بلده مسدود شد و این در حالی بود که هنوز فصل بارش باران و […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش ایرنا ، فاصله شهر رویان تا روستای گلندرود محل رانش زمین حدود  ۱۵ کیلومتر است که آخرین بار ۲ هفته پیش در پی رانش منطقه « اسپی او » محور سخت گذر کوهستانی ۷۵ کیلومتر رویان – بلده مسدود شد و این در حالی بود که هنوز فصل بارش باران و برف آغاز نشده است.

استمرار رانش بیش از سه ساله محور رویان به بخش بلده در منطقه اسپی او ، علاوه بر مختل کردن تردد اهالی ۴۵ روستای بخش بلده ،۱۲ روستای بخش مرکزی و مردم شهرهای رویان و بلده، سبب قطع شدن ارتباط  ساکنان این منطقه پس از هر بار رانش زمین و مسدودی با مرکز شهرستان می شود.

دهیار روستای ورازان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تردد در این محور با توجه به رانشی بودن منطقه گلندرود با اضطراب و دلهره همراه است ، بویژه در سه سال گذشته رانش زمین از شدت بیشتر برخوردار بوده است.

بهروز ملکی به افزایش بسته شدن این مسیر به دلیل رانش در یک سال اخیر اشاره کرد و افزود : پس از هر رانش مسیر برای مدت طولانی مسدود می شود مردم منطقه مجبور هستند برای رفتن به شهر رویان از مسیر طولانی کجور تردد کنند.

وی ادامه داد : این منطقه دارای شیب تند می باشد و به دلیل رانش های متعدد به یک گودال تبدیل شده که با توجه به اختلاف سطح کنار جاده با مسیر، تردد با خودرو از آن با خطر زیادی همراه است.

دهیار روستای ورازان خاطرنشان کرد: در این مدت علاوه بر دلهره همراه سرنشینان خودروهای عبوری به دلیل اختلاف سطحی که پی در پی به دلیل رانش رخ می دهد به خودروهای زیادی خسارت وارد شده است.

ملکی به پی گیری های متعدد برای رفع دائمی معضل رانش در منطقه گلندرود اشاره کرد و افزود: وضعیت رانش در این منطقه هر روز وخیم تر می شود و با کارهای موقتی نمی توان از رانش مسیر گلندرود جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: چندین سال است که این معضل به دغدغه مهم و اصلی مردم منطقه بدل شده و این در حالی است که تردد در شب ها و همچنین برای افراد غیر بومی در این مسیر رانشی حادثه خیز و غیر ایمن خطرات زیادی به همراه دارد.

در انتظار پایان طرح مطالعاتی 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نور هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای عملیات تثبیت جاده رویان به بخش بلده در محدوده روستای گلندرود در گرو اتمام طرح مطالعاتی می باشد.

سلمان ایزدی ادامه داد: با پی گیری های مستمر و بازدیدهای میدانی مسئولان استانی و شهرستانی ۲۵ میلیارد تومان از محل ستاد بحران کشور برای اجرای عملیات تثبیت زمین در این منطقه رانشی در منطقه اسپی او در محور رویان به بخش بلده اختصاص یافته است.

وی خواستار تکمیل اجرای طرح مطالعاتی این منطقه از سوی مسئولان ذیربط شهرستان و استان شد تا عملیات تثبیت جاده بر اساس طرح مطالعاتی هر چه زودتر انجام شود.

این مسئول از آماده بودن تجهیزات، اعتبار لازم و برگزاری مناقصه برای اجرای عملیات ساماندهی این منطقه رانشی خبر داد و بر ضرورت اجرای هرچه سریع تر اتمام کار مطالعاتی برای رفع این معضل تاکید کرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نور آزمایش نوع خاک، تعداد شمع کوبی و جانمایی آنها برای بستر سازی این محور به همراه اجرای طرح های آبخیزداری و زهکشی بالا دست در فرآیند اجرای عملیات تثبیت وضعیت رانش زمین در جاده رویان به بخش بلده در محدوده روستای گلندرود ضروری دانست.

وی وضعیت رانشی منطقه اسپی او را هر روز وخیم تر از قبل توصیف کرد و گفت: تداوم رانش در سه نقطه در محدوده ۴۵۰ متری این منطقه هرکدام با عرض بیش از ۶ متر و به طول ۵۰ متر به گونه ای است که در صورت ترمیم، تردد در مسیر اصلی در این منطقه پرخطر است و در راستای حفظ جان اهالی برای تردد خودروها مجبور به ایجاد راه دسترسی موقت فرعی از زمین های مردم شدیم.

ایزدی خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم رانش زمین برای ساماندهی این معضل یک کارگاه راهداری در محل رانش در یک سال گذشته ایجاد شد که تاکنون بیش سه هزار سرویس خاک در پنج مرحله رانشی شدید در فعالیت شبانه روزی نیروهای راهداری با بیل و کمپرسی برای کاهش تبعات رانش به کار گرفته شده است.

وی اعلام کرد: تمهیدات لازم برای تثبیت خاک های رانشی مسیر گلندرود همچون شمع کوبی، باربرداری(تخلیه)، زهکش های زیرزمینی و یا هدایت آب های سطحی بالا دست با استخراج داده ها و کامل شدن طرح مطالعات ژئوفیزیکی و ژئوتکنیک مشخص و اجرایی خواهد شد.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح مطالعه زمین شناسی منطقه اسپی او  بعد از حدود چهار ماه تدوین و مصوب شد و براساس مصوبه جلسه مدیریت بحران ،  طرح مطالعاتی این منطقه به دلیل بافت روستایی به بنیاد مسکن استان واگذار شد.

محمدرسول رجبی افزود : با توجه به این که بیشتر محدوده گلندرود در داخل بافت روستایی است بنیاد مسکن نیز در حال تهیه طرح مطالعاتی در این منطقه است تا در نهایت با تلفیق طرح مطالعاتی منابع طبیعی و بنیاد مسکن عملیات اجرایی تثبیت و ساماندهی انجام شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان نور هم به خبرنگار ایرنا گفت: طرح مطالعاتی این مطالعاتی منطقه گلند رود از یک ماه پیش شروع شده و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته حداکثر تا چهار ماه آینده این طرح تکمیل خواهد شد.

رضا کاظمی با اشاره به اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح مطالعاتی از سوی مدیریت بحران کشور اظهار امیدواری کرد که پس از تکمیل طرح مطالعاتی و تصویب آن در کارگروه استان این طرح هر چه زودتر اجرایی شود.

بخش بَلَده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است و از طریق سه جاده به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد. فاصله بلده با جاده هراز ۵۳ کیلومتر و جاده چالوس هم ۵۵ کیلومتر است. این بخش حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد. شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفردرغرب مازندران قراردارد



Source link

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4607
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها