• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز تجزیه و مبادله پستی خاورمیانه تا پایان مهر

  • کد خبر : 4487
  • 17 مهر 1400 - 12:31
راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز تجزیه و مبادله پستی خاورمیانه تا پایان مهر

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش روز شنبه ایرنا، «رمضانعلی سبحانی‌فر» مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، افزود: پست تنها وسیله ارتباطی قدیمی است که در کشور وجود داشته است. در گذشته پست صرفا برای ارسال و دریافت نامه استفاده می‌شد اما اکنون رویکرد […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش روز شنبه ایرنا، «رمضانعلی سبحانی‌فر» مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، افزود: پست تنها وسیله ارتباطی قدیمی است که در کشور وجود داشته است. در گذشته پست صرفا برای ارسال و دریافت نامه استفاده می‌شد اما اکنون رویکرد پست در تمام جهان تغییر کرده است.

سبحانی‌فر تاکید کرد: اکنون به جای پاکت و بسته‌های کوچک، بسته‌های بزرگ و امانات در پست ارسال و دریافت می‌شود. در ۲ سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا سرعت تغییر رویکرد پست بیشتر شد. از آن‌جایی که زیرساخت‌های متناسب برای این کار وجود نداشت، پست را دچار چالش‌هایی کرد.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر این که مشکلات با توسعه زیرساخت‌های پستی مرتفع شد، افزود: پیش از این مرکز تجزیه و مبادلات ما بیشتر برای بسته و پاکات کوچک در محیط محدود بود اما اکنون کامیون‌های بزرگ برای ارسال بسته‌ها به مراکز ما مراجعه می‌کنند و به راحتی مبادلات را انجام می‌دهند. خرید کامیون، ظرفیت‌سازی در مراکز و افزایش ۱۰۰ درصدی ناوگان شهری باعث شد سرعت و کیفیت در کار بالا برود.

سبحانی‌فر درباره صیانت از امانات مردم خاطرنشان کرد: با خرید ۴ هزار دستگاه ترولی و ۷ هزار باکس مخصوص بسته‌های کوچک، نارضایتی مردم از آسیب و تخریب بسته‌های ارسالی را کاهش دادیم.

وی تاکید کرد: در گذشته کل امانات باید به تهران می‌رسید و از آن‌جا به کل کشور تجزیه می شد که این باعث می‌شد زمان مبادله بسته طولانی‌تر شود. ایجاد ۶ هاب منطقه‌ای و ۲۰ خط مستقیم بین استان‌های همجوار باعث شد مدت زمان ارسال بسته‌های پستی به شدت کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر این‌که نصب سیستم‌های مکانیزه پست نیز گام مهمی در هوشمندسازی فرآیند پستی در کشور است، افزود: با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم مراکز تجزیه پست کشور را مکانیزه کنیم و در صدد هستیم تا پایان مهرماه بزرگ‌ترین مرکز تجزیه و مبادله خاورمیانه را راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست تصریح کرد: اتصال ترازوهای هوشمند به سامانه جامع قبول، باعث می‌شود کاربران ما دخل و تصرفی در تعیین اوزان نداشته باشند و مراکز مکانیزه ما آن را ممیزی خواهند کرد تا اگر اشتباهی رخ داده باشد بتواند در این مراکز پایش و از اختلاف اوزان جلوگیری شود.
سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اصلی شرکت ملی پست هوشمندسازی است که برای دستیابی به آن ۴ محور را در نظر گرفته‌ایم و با سرعت آن را پیش خواهیم برد. ارسال مرسولات که در گذشته به صورت عادی انجام می‌شد و مردم به باجه‌های ما مراجعه می‌کردند اما با هوشمندسازی پست قطعا زمان ارسال بسته‌ها کاهش پیدا می‌کند و رضایت کاربران به همین واسطه بیشتر خواهد شد.  
معاون وزیر ارتباطات درباره نقش شرکت ملی پست در افزایش سهم اقتصادی دیجیتال تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که پست سکوی اقتصاد دیجیتال است و برای رساندن مرسولات مردم و حفظ واسطه‌ها می‌توان از شبکه مویرگی پست بیشترین بهره را برد.  بازار الکترونیک شرکت پست (www.ebazaar-post.ir) راه اندازی شده که کاربران می‌توانند از این طریق خرید و فروش انجام دهند. علاوه بر این «روستا بازار» نیز تا پایان مهرماه راه‌اندازی خواهد شد تا محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی از این طریق به فروش برسد.  
وی درباره محور سومی که شرکت ملی پست در جهت هوشمندسازی خود به کار خواهد گرفت، اظهار داشت: بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه بدهند که البته این روند یک بخش فیزیکی خواهد داشت. بخش فیزیکی باید از طریق برون‌سپاری و دفاتر پستی انجام شود. اکنون بخش‌هایی مانند درخواست گواهینامه، کارت پایان خدمت، درخواست گذرنامه و سند اسناد و املاک از همین طریق به صورت خدمات نیابتی در حال انجام است. این اقدامات به کاهش فساد اداری و دلالی کمک شایانی خواهد کرد.
سبحانی‌فر گفت: محور بعدی، ارائه خدمات پستی الکترونیکی است که به طور جدی در دستور کار ما قرار گرفته است و به واسطه آن توافقنامه‌های خوبی را با دستگاه‌های مختلف به امضا رسانده‌ایم. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با نهاد ریاست جمهوری به امضا رسیده و تا آخر مهرماه اجرایی خواهد شد،  مردم به جای این‌که به صورت فیزیکی مکاتبات خود را به دستگاه دولتی ارسال کنند، می‌توانند این مکاتبه را از طریق باجه‌های پستی به صورت الکترونیکی انجام دهند. پس از آن نیز می‌توانند نامه را با کد رهگیری که دریافت کرده‌اند، پیگیری کنند.
سبحانی‌فر با بیان این‌که تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش برای اخذ تائیدیه مکان ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق پست نیز به امضا رسیده است، افزود: با پلیس راهور برای نقل‌وانتقال اسناد وسایل نقلیه و موتوری که مشکلات عدیده‌ای را به واسطه دقیق نبودن آدرس‌ها به وجود می‌آورد در دستور کار قرار گرفته است. نشست‌هایی در سطوح مدیریتی انجام شده است تا بخش عمده‌ای از سو استفاده‌های که به این واسطه انجام می‌شود با امضای تفاهمنامه کاهش یابد.
وی درباره دیگر شرکت‌ پست نیز گفت: امضای تفاهم‌نامه برای کدگذاری روستاها، درنظر گرفتن اعتبارات لازم برای نامگذاری و کدگذاری در جهت بحث‌های تاییدیه مکانی از دیگر برنامه‌های شرکت پست برای هوشمندسازی است.



Source link

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4487
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها