• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024

اخبار ویژه

شهادت وزیر خارجه در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور رئیس‌جمهور مردمی ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید نمایشگاه عکس تصویر میراث همزمان با هفته میراث فرهنگی به مدت یک هفته در تخت جمشید برپاست توزیع ۵۰ پک لبخند مادری بین خانواده‌های دارای فرزند سوم/ نقش رسانه ها در فرزندآوری موثر است پیام تسلیت سخنگوی شورای اسلامی استان فارس به مناسبت شهادت راهداران فارس روابط عمومی به تعهد بی قید و شرط نیاز دارد روابط عمومی رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی است پیام تسلیت دبیر حزب همت فارس به سرپرست راهداری فارس تقدیر از مدیر روابط عمومی آبفا شیراز به عنوان رتبه برتر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب در کشور /محمد امین آبادیان مدیر نمونه شد پیام تبریک روز روابط عمومی از سوی رییس شورای اسلامی استان فارس پیشنهاد تشکیل دبیرخانه مشترک بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در استان فارس/چالش‌های ارتباطی میان رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها پیام تبریک دبیر حزب همت استان فارس به دبیرکل حزب همت پیام تبریک دبیر حزب همت در استان فارس به رئیس شورای سیاستگذاری حزب همت کشور دیدار مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های فارس با شهردار صدرا تبریک حزب همت فارس برای ورود مهندس اسفندیار عبداللهی به بهارستان

4

رخدادهای ۱۳ آبان بعد ضداستعماری و ضداستکباری انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت

  • کد خبر : 12088
  • 13 آبان 1400 - 16:44
رخدادهای ۱۳ آبان بعد ضداستعماری و ضداستکباری انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ساعت: ۱۷:۴۴ منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۰/۰۸/۱۳ شناسه خبر: ۱۷۸۱۶۶۵ قنادباشی گفت: امام در چهارم آبان سال ۴۳ علیه کاپیتولاسیون سخنرانی و تصویب این لایحه را محکوم کردند که این موضوع موجب تبعید ایشان شد و از آنجا بود که بعد ضداستعماری انقلاب ما آشکار شد. به گزارش شبکه […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ساعت: ۱۷:۴۴
منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
شناسه خبر: ۱۷۸۱۶۶۵

قنادباشی گفت: امام در چهارم آبان سال ۴۳ علیه کاپیتولاسیون سخنرانی و تصویب این لایحه را محکوم کردند که این موضوع موجب تبعید ایشان شد و از آنجا بود که بعد ضداستعماری انقلاب ما آشکار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: روز ۱۳ آبان یک روز بسیار استثنایی در تاریخ کشور ما است چرا که در این روز شاهد سه رخداد بسیار مهم هستیم که هر کدام از این سه مناسبت در جای خودش دارای اهمیت بالایی است و در شکل دادن به انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بود.

وی افزود: یکی از این رخدادهای مهم مربوط به تبعید امام خمینی در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ است که بخاطر مخالفت ایشان با لایحه‌ای بود که به آمریکایی‌ها اجازه می‌داد به ما نگاهی تحقیرآمیز داشته باشند.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: امام در چهارم آبان سال ۴۳ علیه کاپیتولاسیون سخنرانی و تصویب این لایحه را محکوم کردند که این موضوع موجب تبعید ایشان شد و از آنجا بود که بعد ضداستعماری انقلاب ما آشکار شد.

قنادباشی خاطرنشان کرد: برخی انقلاب‌ها صرفا ضداستبدادی و برخی نیز صرفا ضداستعماری هستند اما انقلاب اسلامی ایران هم اضداسبتدادی و هم ضداستعماری و ضداستکباری است که این مهم در سخنان تاریخی حضرت امام در آبان سال ۴۳ خود را به وضوح نشان داد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از رویدادهای مربوط به ۱۳ آبان، به خاک و خون کشیدن ده‌ها نفر از دانش‌آموزان در دانشگاه تهران در سال ۵۷ بود که توسط رژیم سفاک پهلوی اتفاق افتاد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ توسط دانشحویان نیز مناسبت مهم دیگر در ۱۳ آبان است، عنوان کرد: تسخیر لانه جاسوسی به قدری مهم بود که کسانی که اسناد این لانه را مطالعه کردند می‌گویند اگر این لانه کشف نشده بود در واقع ماهیت بسیاری از عناصر آمریکایی در ایران کشف نشده بود و به عبارت دیگر این رخداد موجب شد تا انقلاب مصونیت پیدا کند.

قنادباشی با بیان اینکه این رخداد باعث حذف مهره‌ها و عناصر آمریکایی در کشور شد، تأکید کرد: آمریکایی‌ها بعد از آن هم همچنان دشمنی‌هایشان با مردم ایران را ادامه دادند و در عین حال رابطه‌شان را نیز با ایران قطع کردند.

وی تصریح کرد: البته امروز کارشناسان و نخبگان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که ۴۰ سال دشمنی آمریکا با مردم ایران هیچ دستاوردی برای آمریکایی‌ها نداشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=12088
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها