• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

رشد سهم هیدروژن سبز در تولید برق جهان تا ۳۰ سال آینده

  • کد خبر : 7530
  • 02 آبان 1400 - 10:16
رشد سهم هیدروژن سبز در تولید برق جهان تا ۳۰ سال آینده

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست بر پایه یک گزارش جدید، هیدروژن تولید شده از منابع انرژی تجدیدپذیر ۲۰ درصد از مصرف برق اروپا و ۱۰ درصد از مصرف برق جهانی را در سال ۲۰۵۰ تشکیل می‌دهد. به گزارش ایسنا، هیدروژن سبز با استفاده از نیروی تولید شده از منابع تجدیدپذیر تولید می‌شود و به […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

بر پایه یک گزارش جدید، هیدروژن تولید شده از منابع انرژی تجدیدپذیر ۲۰ درصد از مصرف برق اروپا و ۱۰ درصد از مصرف برق جهانی را در سال ۲۰۵۰ تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایسنا، هیدروژن سبز با استفاده از نیروی تولید شده از منابع تجدیدپذیر تولید می‌شود و به عنوان جایگزین پاکی برای سوختهای فسیلی در صنایعی که کربن زدایی در آنها دشوار است، معرفی شده است.

ششمین گزارش سالانه “سناریوی آلایندگی” شرکت نیروی نروژی “استات کرفت” نشان داد تقاضای اروپا برای برق به بیش از ۵۰۰۰ تراوات ساعت در سال ۲۰۵۰ افزایش خواهد یافت و تولید هیدروژن سبز حدود ۱۰۰۰ تراوات ساعت از آن را تشکیل می ‌هد که بالاتر از تقاضای فعلی حدود ۳۰ تراوات ساعت است.

این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انرژی تجدیدپذیر اروپا بوده و کارخانه‌های گاز متعددی را در آلمان اداره می‌کند. این شرکت از تحلیل سناریوی آلایندگی اندک به عنوان اساس برای سرمایه گذاریهای آینده استفاده می کند.

طبق یافته‌های “استات کرفت”، تقاضای جهانی برای نیرو احتمالا تا سال ۲۰۵۰ بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت و به بیش از ۶۰ هزار تراوات ساعت می‌رسد زیرا برقی سازی به عنوان ابزار اصلی کاهش انتشار دی اکسید کربن دیده می‌شود و انرژی تجدیدپذیر حدود ۸۰ درصد از تقاضای مذکور را برآورد می‌کند. در حال حاضر تولید هیدروژن سبز بسیار گران‌تر از تولید صنعتی از منابع سوخت فسیلی است اما “استات کرفت” اعلام کرد که این وضعیت تغییر می‌کند. این شرکت انتظار دارد هزینه‌های سرمایه گذاری برای الکترولیزرها به میزان ۶۰ درصد تا سال ۲۰۵۰ کاهش پیدا کند که همراه با ذخیره سازی، عرضه پایدار این صنعت را تضمین می‌کند.

این گزارش در آستانه کنفرانس اقلیمی سازمان ملل (COP۲۶) در گلاسکوی اسکاتلند منتشر شده که از ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر برگزار می‌شود و نمایندگان حدود ۲۰۰ کشور برای گفت و گو درباره تحکیم اقدامات برای مقابله با گرمایش جهانی تحت توافق اقلیمی ۲۰۱۵ پاریس دیدار می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت “استات کرفت” در این گزارش خاطرنشان کرد محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه طبق توافق اقلیمی پاریس مستلزم سرعت گرفتن توسعه تجدیدپذیرها و برقی سازی است. این شرکت در پروژه‌های هیدروژن سبز متعدد شامل پروژه‌هایی برای تولید فولاد و کود حضور دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7530
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها