• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4
مدیر مسول خبرگزاری دانشجویان ایران

روایت یک دیدار

  • کد خبر : 12340
  • 14 آبان 1400 - 23:55
روایت یک دیدار
غروب روز چهارشنبه مدیران رسانه‌ها با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری اسلامی ایران دیداری داشتند که گزارش این دیدار از زبان مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ادامه نقل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، علی متقیان در توصیف این دیدار، می‌نویسد:

«با تماسی از دفتر رئیس‌ جمهوری برای ساعت ۱۸:۴۵ چهارشنبه ۱۲ آبان دعوت شدم. محل دیدار، ساختمان قرمز ریاست جمهوری. مشخصات خودم و اتومبیل دریافت شد.

موعد دیدار با اتومبیل به سمت خیابان پاستور حرکت کردم‌. مشخصات فردی و اطلاعات اتومبیل ثبت شده بود؛ بنابراین از گیت اول، دوم و سوم رد شدم و در ساعت مقرر وارد ساختمان شدم.

تشریفات و سخت‌گیری خاصی نبود. اطلاعی از مهمانان نداشتم. در بدو ورود به محوطه، جناب حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی و جناب سعدی مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت را دیدم. سه‌ نفری وارد اتاقی شدیم که‌ مانند اتاق‌های انتظار دور تا دور مبل‌های تک‌نفره و سه‌نفره چیده شده بود.

اندک‌اندک جمع همکاران رسیدند؛ بعضی دوستان دیرتر. گویا میزبانان منتظر بودند تا همه مدعوین برسند، چون به‌محض ورود آخرین مدعو، رئیس جمهوری با رویی گشاده و سلامی بلند خطاب به جمع وارد شد.

وقتی جمع دوستان همکار را دیدم، دیدار همین جمع – با تعدادی کمتر – با آقای رئیسی در روزهای قبل از انتخابات تداعی شد. تداعی بی‌ربطی هم نبود چون از کلام دوستان مشخص شد این جلسه در استمرار همان دیدار است.

قبل از حضور رئیس جمهوری، جناب فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و جناب آقای ایمان شمسایی مدیرکل جدید مطبوعات داخلی حضور داشتند. معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهوری و مدیرکل روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری و جناب کاوه اشتهاردی دستیار معاون اول هم که نقش میزبان را داشتند.
جناب غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری هم به همراه آقای رئیسی وارد جلسه شد.

با استقرار رئیس جمهوری و احوال‌پرسی با تک‌تک حاضران، جناب مهدی‌پور افراد حاضر در جلسه را معرفی کرد. هر معرفی با احوالپرسی رئیس جمهوری همراه بود.

در ادامه قرار شد هر یک از حاضران ظرف ۵ دقیقه نظرات خود را راحت و با فراغ خاطر مطرح  کنند و هر چه صلاح می‌دانند  بگویند و نظرات‌شان را مطرح کنند.
جناب مصطفی کواکبیان اولین نفر بود و پس از او به ترتیب هر یک از میهمانان، از هر دری سخن گفتند.
من نفر دوم بودم. متنی را که از قبل تهیه کرده بودم ، دارای چند محور بود.

از رئیس جمهوری خواستم به رسانه‌ها اعتماد کرده، رسانه‌ها را به عنوان ناظران و پیگیر مصوبات دولت و سفرها معرفی کنند، زیرا رسانه‌ها با این ماموریت می‌توانند یکایک مصوبات را پیگیری کرده، گزارش کار را در رسانه‌های خود به اطلاع همگان برسانند.

در این متن، زبان گویا و قلم توانای رسانه‌ها به چشم بینای رئیس جمهوری در اجرای تمامی مصوبات توصیف شد.

در ادامه متن ، از رئیس جمهوری خواسته شد برای دوری از شائبه تبانی رسانه‌ها با مقامات محلی و وزارتخانه‌ها، تمامی کمک به رسانه‌ها از طریق‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شود و صرفا وزارت ارشاد یارانه و کمک به رسانه‌ها و پاداش‌های خبرنگاران را به عهده بگیرد.

همچنین از دولت خواسته شد برای تعامل با همه رسانه‌های کشور اعم از موافق و منتقد، ساز و کاری را تعریف کند و به‌ویژه پذیرای رسانه‌های منتقد منصف باشد.

مدیران مسئول هریک از رسانه‌ها هم با توجه به تخصص و رسانه خود به مواردی اشاره کردند که رئیس جمهوری تک‌تک موارد را یادداشت می‌کرد و بعضا در هنگام صحبت مدیران سوال‌هایی می‌پرسید.
عناوین مباحثی که دیگر  همکاران مطرح کردند، شامل: سرنوشت مذاکرات، ارتباط با دنیا، رفع مشکل جهانی بانک‌ها، کاغذ مطبوعات، مسائل اقتصادی، فروش نفت، گرانی، صادرات، ورود ارز، سفرهای استانی، انتصابات و برای ارتباط نظام‌یافته با رسانه‌ها و شفافیت موضع دولت در موضوعات مختلف و تسریع در تعیین سخنگوی دولت بود که، مورد تاکید قرار دادند.

جمع صحبت مدیران که قرار بود هر یک ۵‌ دقیقه بیشتر نباشد – و البته بیشتر صحبت کردند – ساعت را از ۹ (۲۱) گذرانده بود.

نوبت به رئیس جمهوری رسید. از همکاران مشغول در ریاست جمهوری خواست نظرشان را بدهند و از جناب مهدی‌پور هم درباره کاغذ سوال کرد.

آقای رئیسی با چهره‌ای بشاش و به‌دور از خستگی و با بیانی امیدوار به آینده با خوش‌آمدگویی دوباره به حاضران، به محورهای صحبت‌های همکاران پرداخت.

در پایان هم قاطعانه گفت، علی‌رغم همه مشکلات به آینده خیلی امیدوارم و اطمینان دارم اوضاع خوب خواهد شد و از مشکلات عبور می‌کنیم.

جلسه حدود سه ساعت طول کشید و حاضران پس از جلسه گرد رئیس جمهوری جمع شدند. نوبت به حرف‌های خصوصی و گپ و گفت‌های غیررسمی و عکس دسته‌جمعی رسید.

علی متقیان
مدیر مسول خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=12340
  • نویسنده : علی متقیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها