• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران

رکورد ترافیک تهران در سال ۱۴۰۰ شکسته شد/ ۱۷۰۰ کیلومتر مربع ترافیک در پایتخت

  • کد خبر : 22166
  • 29 آذر 1400 - 8:29
رکورد ترافیک تهران در سال ۱۴۰۰ شکسته شد/ ۱۷۰۰ کیلومتر مربع ترافیک در پایتخت
طلوع سیاست / سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ روز شنبه هفته جاری را پرترافیک‌ترین روز سال ۱۴۰۰ تاکنون اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور دراین باره گفت: در ماه‌های اخیر شاهد افزایش حجم ترافیک در معابر پایتخت هستیم و گرچه این حجم همچنان کمتر از روزهای قبل از شیوع کرونا در سال ۱۳۹۸ است، اما به نسبت روزهای مشابه در سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه الگوی ترافیک تهران در هنگام صبح و عصر متفاوت است، اظهارکرد: همچنین مداخلات جوی نیز براین بارش ها اثر گذاراست.

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ طول ترافیکی صبحگاهی  در یک روز عادی را ۱۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: اما طول ترافیکی عصرگاهی در معابر پایتخت حدود  ۲۳۰ تا ۲۶۰ کیلومتر است. همچنین زمان پیک ترافیک پایتخت در هنگام صبح از ساعت ۶ آغاز شده و در ساعت ۰۷:۳۰ به اوج خود رسیده و کم کم کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در عصرها هم اوج ترافیک از حدود ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شده و تا حدود ۲۱:۳۰ که ترافیک به حالت عادی باز می‌گردد ادامه دارد. طبیعی است که در تمام این ایام ماموران ما نیز در آماده باش کامل قرار دارند تا نسبت به روان سازی ترافیک اقدام کنند.

موسوی پور درباره الگوی شکل گیری ترافیک نیز اظهارکرد: بررسی های ما نشان می دهد که در روزهای عادی ترافیک محدوده غربی پایتخت از ساعت ۵:۳۰ کم کم شکل می‌گیرد و در محدوده غربی شهر شکل گیری ترافیک از حوالی ساعت شش است. در محورهای جنوبی شکل گیری ترافیک از ساعت ۵:۵۰ آغاز شده و بار ترافیکی در محورهای شمالی نیز از حدود ساعت ۷ صبح شکل می‌گیرد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ درباره مساحت ترافیک در یک روز عادی  گفت: مساحت ترافیک تهران در یک روز عادی از ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ کیلومتر مربع است.

موسوی پور در مورد روزهای بارانی و ترافیک پایتخت نیز اظهارکرد: در روزهای بارانی ترافیک غرب تهران از ساعت ۵:۱۵ شکل گرفته و تقریبا ۱۵ دقیقه زودتر از حالت عادی آغاز می شود. در محورهای شرقی نیز حدود ۱۰ دقیقه زودتر آغاز شده و از ساعت ۵:۵۰ شکل می‌گیرد. ترافیک محورهای جنوبی هم از ساعت ۵:۴۰ صبح آغاز می شود؛ اما ساعت شروع ترافیک در محورهای شمالی از همان ساعت ۷ است و تفاوتی با روزهای عادی ندارد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ درباره طول ترافیک پایتخت در یک روز بارانی و عادی نیز گفت: طول ترافیک صبحگاهی در یک روز بارانی  مانند روز شنبه که ما شاهد بارش باران و برف بودیم در هنگام صبح بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ کیلومتر است که در روز عادی این عدد ۱۳۰تا ۱۵۰ کیلومتر است. همچنین طول ترافیک عصرگاهی در یک روز بارانی از ۲۹۰ تا ۳۵۰ کیلومتر است که در روز عادی ۲۳۰ تا ۲۶۰ کلیومتر است.

به گفته وی، زمان پیک و اوج ترافیک تهران در روزهای بارانی نیز نیم ساعت بیشتر یعنی از ساعت هشت صبح آغاز شده و در عصرها نیز ساعت ۱۸:۴۵ اوج بار ترافیکی در شهر تهران است. در این ایام شروع ترافیک صبحگاهی ۵:۴۵ صبح و خاتمه آن در عصر ۲۲:۳۰ است. در واقع می‌توان گفت که بارندگی یک ساعت و پانزده دقیقه شروع و خاتمه ترافیک را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: مساحت کل ترافیک در یک روز بارانی از ۱۳۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلومتر مربع است و نتیجه گیری که می توان از این عدد و ارقام  داشت این است که تقریبا بار صبحگاهی در یک روز بارانی تقریبا نیم ساعت زودتر شروع شده و بین روز بار ترافیکی پیوسته ای داریم و در طول صبح تا شب  زمان تاخیر با یک ساعت و ۱۵ دقیقه است و زمانی که بارش ها را داریم ۳۵ تا ۶۰ درصد بار ترافیکی در سطح معابر  شهر تهران افزایش پیدا می کند که در روز شنبه ۲۷ آذرماه با  ۱۷۰۱ کیلومتر مربع پر ترافیک ترین روز سال را شاهد بودیم و این رکورد شکسته شد.

موسوی پور درباره چرایی افزایش ترافیک و تراکم در روزهای بارانی نیز گفت: دلیل این افزایش این است که در روزهای بارانی سفرهایی که با موتورسیکلت انجام می شد با خودروها و وسایل نقلیه شخصی انجام می پذیرد و تعداد زیادی از شهروندان که از حمل و نقل عمومی استفاده می کردند از خودروهای شخصی  و تک سرنشین استفاده می کنند که همین امر باعث افزایش تراک و ترافیک می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=22166
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها