• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: واکسن کرونا ۷۰ درصد مرگ را کاهش می‌دهد

  • کد خبر : 6504
  • 29 مهر 1400 - 14:33
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: واکسن کرونا ۷۰ درصد مرگ را کاهش می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رضا چمن روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تزریق هر نوع واکسن بهتر از نزدن آن است، چرا که خطر مرگ در افراد مبتلا به ویروس کرونا که واکسن دریافت نکردند بسیار بیشتر از دیگران است. وی با بیان اینکه سال گذشته پیش بینی می شد […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

رضا چمن روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تزریق هر نوع واکسن بهتر از نزدن آن است، چرا که خطر مرگ در افراد مبتلا به ویروس کرونا که واکسن دریافت نکردند بسیار بیشتر از دیگران است.

وی با بیان اینکه سال گذشته پیش بینی می شد با تزریق ۷۵ درصد واکسن می توان به ایمنی جمعی رسید، تصریح کرد: اکنون به جهت تغییر در رفتار ویروس و جهش یافتگی آن باید بالای ۹۰ درصد از جامعه واکسن تزریق کنند تا ایمنی جمعی حاصل شود.

چمن با بیان اینکه هم اکنون ۸۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان های شاهرود و میامی دستکم یک دُز واکسن کرونا را تزریق کردند، ادامه داد: ۴۳ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم دُز دوم واکسن را دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: فقدان رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری فیزیکی، استفاده نکردن از ماسک و شرکت در دورهمی های خانوادگی احتمال ورود به موج ششم را افزایش می دهد.

وی تلاش بی قفه کارکنان بخش بهداشت و درمان طی ۲۲ ماه گذشته را ستودنی خواند و ابراز داشت: از ابتدای همه گیری تاکنون ۵۷ هزار بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی و اورژانس این شهرستان مراجعه کردند.

چمن از انجام ۶۶ هزار آزمایش «PCR» از ابتدای همه گیری تاکنون در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و افزود: نتیجه ۲۳ هزار مورد آزمایش حاکی از ابتلای قطعی به ویروس کرونا گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه تاکنون هشت هزار و ۷۰۰ بیمار با علایم ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود بستری شدند، ابراز داشت: هم اکنون به طور میانگین روزانه ۱۸۰ نفر با علایم مشکوک به مراکز درمانی و اورژانس مراجعه می کنند که از این تعداد ۶۰ بیمار کووید۱۹ شناسایی می شود.

وی با بیان اینکه چرخه انتقال ویروس همچنان فعال است، ادامه داد: روزانه به طور میانگین ۱۳ نفر در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بستری می شوند.

به گفته وی، هم اکنون ۸۴ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند که از این تعداد ۱۲ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان و مراقبت قرار دارند.  

بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، در رنگ‌بندی کرونایی استان سمنان شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های مهدیشهر و سرخه در وضعیت زرد و شهرستان‌های آرادان و میامی در وضعیت آبی قرار دارند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6504
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها