• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

5

سراب روانسر لایروبی شد – ایرنا

  • کد خبر : 15338
  • 20 آبان 1400 - 10:31
سراب روانسر لایروبی شد – ایرنا

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست «آرش محمودی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به رشد سریع جلبک ها و خزه ها در حوضچه های این سراب و مشکلاتی که از لحاظ بهداشتی برای ساکنان اطراف سراب و نیز کشاورزان بهره بردار به وجود آمده بود، عملیات پاکسازی انجام […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

«آرش محمودی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به رشد سریع جلبک ها و خزه ها در حوضچه های این سراب و مشکلاتی که از لحاظ بهداشتی برای ساکنان اطراف سراب و نیز کشاورزان بهره بردار به وجود آمده بود، عملیات پاکسازی انجام شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با همکاری امور آب منطقه ای و بهره گیری از نظرات کارشناسان محیط زیست صورت گرفته است، ادامه داد: ابتدا حوضچه اول و منشا اصلی سراب روانسر را که به طور کامل خشک شده سمپاشی و حوضچه دوم و پایین دست سراب روانسر نیز با بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات شهرداری و آب منطقه ای لایروبی و لجن برداری کردیم.

محمودی اظهار داشت: در سال‌های گذشته پایین دست سراب روانسر لایروبی می شد اما امسال با توجه به وقوع خشکسالی و خشک شدن سراب روانسر که در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، عملیات لایروبی حوضچه های اصلی سراب نیز با حجم گسترده ای انجام گرفت.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم اهتمام شهروندان و برخی مسافرین و گردشگران در حفظ زیبایی این سراب و آلوده کردن آن به روش های مختلف، پایین دست سراب به زباله دانی تبدیل شده است.

سرپرست شهرداری روانسر گفت: آبیاری بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از طریق آب این سراب انجام می شود که لایروبی آن نقشی اثرگذار در سلامت محصولات کشاورزی دارد.

محمودی هدف از اجرای این طرح را دفع آلودگی های بهداشتی و بهبود وضع زندگی ساکنان حاشیه سراب روانسر و زیباسازی آن عنوان کرد.

سراب روانسر یکی از مناطق زیبای گردشگری استان کرمانشاه است که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از هم میهنان است.

این سراب همچنین یکی از سرچشمه های اصلی رودخانه قره سو با ۴۳ کیلومتر آبراهه و ۳۳ کیلومتر کانال است که آب آن از کوه های «یله‌ور» و «زاگرس» تامین می شود و در فصل بارندگی و پربارش بیش از ۶ هزار لیتر بر ثانیه آبدهی دارد.

سراب زیبای روانسر با وسعت بیش از یک هکتار و با قدمتی بیش از ۴۰ هزار سال در دامنه تپه زیبای صخره‌ای در میان شهر روانسر خودنمایی می‌کند.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=15338
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها