• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

اخبار ویژه

نمایشگاه عکس تصویر میراث همزمان با هفته میراث فرهنگی به مدت یک هفته در تخت جمشید برپاست توزیع ۵۰ پک لبخند مادری بین خانواده‌های دارای فرزند سوم/ نقش رسانه ها در فرزندآوری موثر است پیام تسلیت سخنگوی شورای اسلامی استان فارس به مناسبت شهادت راهداران فارس روابط عمومی به تعهد بی قید و شرط نیاز دارد روابط عمومی رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی است پیام تسلیت دبیر حزب همت فارس به سرپرست راهداری فارس تقدیر از مدیر روابط عمومی آبفا شیراز به عنوان رتبه برتر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب در کشور /محمد امین آبادیان مدیر نمونه شد پیام تبریک روز روابط عمومی از سوی رییس شورای اسلامی استان فارس پیشنهاد تشکیل دبیرخانه مشترک بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در استان فارس/چالش‌های ارتباطی میان رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها پیام تبریک دبیر حزب همت استان فارس به دبیرکل حزب همت پیام تبریک دبیر حزب همت در استان فارس به رئیس شورای سیاستگذاری حزب همت کشور دیدار مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های فارس با شهردار صدرا تبریک حزب همت فارس برای ورود مهندس اسفندیار عبداللهی به بهارستان پیام تسلیت حزب همت فارس به نماینده مردم شهرستان نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس حسینی و عزیزی راهی بهارستان شدند

2

سقوط آمار فوتی‌های کرونا به ۷ نفر ظرف یکسال/غلبه رنگ آبی بر نقشه ایران

  • کد خبر : 26991
  • 14 خرداد 1401 - 21:24
سقوط آمار فوتی‌های کرونا به ۷ نفر ظرف یکسال/غلبه رنگ آبی بر نقشه ایران

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، دو روز پیش جشن روز صفر فوتی های کرونا در کشور جشن گرفته شد؛ موفقیتی که با اتکا به دستاوردهای علمی بشر و واکسیناسیون گسترده در کشور به دست آمد؛ به طوری که اکنون نزدیک به ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، دو روز پیش جشن روز صفر فوتی های کرونا در کشور جشن گرفته شد؛ موفقیتی که با اتکا به دستاوردهای علمی بشر و واکسیناسیون گسترده در کشور به دست آمد؛ به طوری که اکنون نزدیک به ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است هرچند به گفته مسئولان وزارت بهداشت هنوز ۱۴ میلیون نفر در تزریق این واکسن اهمال داشته اند و هیچ واکسنی تزریق نکرده اند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت در کشور امروز موارد جدید شناسایی بیماران جدید کرونایی به ۶۴ نفر، موارد جدید بستری به ۱۳ نفر و موارد جدید فوت شده به هفت نفر رسید ؛ ۴۷۰ نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

 ۱۴ خرداد۱۴۰۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
بیماران جدید ۹۲۰۹ ۶۴
موارد جدید بستری ۱۴۲۶ ۱۳
فوتی ها ۱۵۵ ۷
بیماران بخش مراقبت های ویژه ۳۸۵۲ ۴۷۰

به باور متخصصان حوزه سلامت وضعیت بیماران کرونایی در بخش مراقبت های ویژه یکی از مهمترین شاخص های بررسی وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور است و اگر این عدد به زیر ۵۰۰ نفر برسد، یعنی به نقطه کنترل کرونا رسیده ایم؛ با این اوصاف آمار وزارت بهداشت موید این است که اکنون ایران به نقطه کنترل این همه گیری رسیده است و جای از آمارهایی که در جدول بالا اشاره شد، حذف شهرهای قرمز و نارنجی در نقشه کشور و افزایش تعداد شهرهای آبی به ۳۰۱ شهر این موفقیت را تایید می کند.

نگاهی به اخبار منتشر شده در حوزه کرونا از استان های مختلف نیز بیانگر بهبود وضعیت فوق در کشور است؛ برای نمونه در کرمانشاه تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان هم‌اکنون به ۳۴ نفر رسیده که این تعداد نسبت به روز قبل ۶ نفر کمتر است.

همچنین به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ این استان برای یازدهمین روز متوالی صفر شده است.

البته در البرز ۱۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان پذیرش و تحت درمان قرار گرفتند و اکنون ۶۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

کرونا در استانها چه می‌کند؟غلبه رنگ آبی بر نقشه ایران

در استان ایلام وضعیت کرونا در چهار شهرستان این استان در جدیدترین رنگ بندی اعلام شده از زرد به آبی تغییر یافت و بنابراین شهرستان های هلیلان، سیروان، ملکشاهی و چوار آبی شدند و با احتساب ایلام هم اکنون پنج شهر استان آبی هستند.

همچنین در استان بوشهر با تغییر رنگ شهرستان‌های دیلم و دیر از رنگ زرد با خطر متوسط به آبی کم خطر کرونایی همه شهرستان‌ها در وضعیت آبی، برای نخستین بار این استان به صورت ۱۰۰ درصد در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار گرفت.

براین اساس شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم، دشتی، تنگستان، کنگان، دیر، عسلویه، جم و دشتستان در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند. از ۵۰۰ تخت پیش بینی شده برای بستری بیماران مبتلا به کرونا بیش از ۹۸ درصد آنها خالی است.

از استان مازندران که این روزها میزبان گردشگران از نقاط مختلف کشور است نیز امروز خبر رسید رنگ آبی کرونایی در حال پیشروی است و در حال حاضر ۱۹ شهرستان استان زیر سایه این رنگ قرار گرفته‌اند.

شیوع کرونا طی یک هفته گذشته در هفت شهرستان استان روند کاهشی داشت و رنگ کرونایی این شهرستان ها از وضعیت زرد به رنگ آبی کرونایی تغییر یافته است.  ساری ،  گلوگاه ، سیمرغ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، کلاردشت و نکا شهرستان هایی هستند که از وضعیت زرد به آبی رسیده اند.

کرونا در استانها چه می‌کند؟غلبه رنگ آبی بر نقشه ایران

بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، رنگ آبی به نقشه کرونایی خراسان شمالی بازگشت. شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، مانه و سملقان، جاجرم و رازوجرگلان نیز در همان وضعیت رنگبندی زرد کرونایی باقی ماندند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی گفته که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر، دست‌ کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند، نارنجی به معنای وضعیت پر خطر است آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را توصیف می کند.

رنگ زرد هم از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط است به عبارت دیگر مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=26991
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها