• امروز : شنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Saturday - 27 June - 2026

اخبار ویژه

شهردار شیراز نایب‌رئیس انجمن کلان‌شهرهای جهان شد احیای بختگان و طشک یک پروژه مقطعی نیست؛ بلکه فرایندی مداوم، علمی و بین‌بخشی است واردات خودرو در منطقه آزاد فقط برای فعالان اقتصادی مجاز است پیش‌بینی قهرمانی پرتغال در جام جهانی با تجویز جاوگر معروف؛ رونالدو باید ۳۴ نوشیدنی الکلی را در رودخانه بریزد! توصیه‌های پیشگیرانه برای محافظت از پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن در برابر آفتاب ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: دستگاه قضا گام‌های مؤثری در جهت افزایش تقویت سرمایه اجتماعی برداشته است قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم بهره‌گیری از فناوری «شناساگر زیستی» در تصفیه‌خانه های آب شرب آذربایجان غربی فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم  

1

شهردار شیراز نایب‌رئیس انجمن کلان‌شهرهای جهان شد

  • کد خبر : 41817
  • 06 تیر 1405 - 19:04
شهردار شیراز نایب‌رئیس انجمن کلان‌شهرهای جهان شد
محمدحسن اسدی، شهردار شیراز، در جریان نشست مجمع عمومی انجمن کلان‌شهرهای جهان (متروپلیس) که به میزبانی طنجه مراکش برگزار شد، با رأی اعضای هیئت‌مدیره به‌عنوان نایب‌رئیس منطقه‌ای این نهاد در اوراسیا و خاورمیانه انتخاب شد.

به گزارش طلوع سیاست، دکتر محمدحسن اسدی، شهردار شیراز، در جریان نشست مجمع عمومی انجمن کلان‌شهرهای جهان (متروپلیس) که به میزبانی طنجه مراکش برگزار شد، با رأی اعضای هیئت‌مدیره به‌عنوان نایب‌رئیس منطقه‌ای این نهاد در اوراسیا و خاورمیانه انتخاب شد؛ رخدادی که در کنار تمدید سه‌ساله عضویت شیراز در هیئت‌مدیره این سازمان معتبر بین‌المللی، جایگاه این کلان‌شهر را در عرصه دیپلماسی شهری بیش از پیش تقویت کرد.

در سال‌های اخیر به کنشگری تأثیرگذار در عرصه مدیریت شهری در جهان بدل شده و مسیر رو به رشدی که شهرداری این کلان‌شهر در حوزه دیپلماسی شهری طی کرده، اکنون با انتخاب محمدحسن اسدی، شهردار شیراز، به‌عنوان نایب‌رئیس منطقه‌ای انجمن کلان‌شهرهای جهان (متروپلیس) در منطقه اوراسیا و خاورمیانه، وارد مرحله‌ای تازه شده است؛ مرحله‌ای که جایگاه شیراز را به‌عنوان نماینده‌ای معتبر از ایران در این عرصه بیش از پیش تقویت می‌کند.
ارتقای جایگاه شیراز در کانون تصمیم‌سازی مدیریت شهری در جهان
هاشم مظاهری‌زاده، رئیس اداره ارتباطات بین‌الملل شهرداری شیراز، در این خصوص اظهار داشت: رویداد سه‌سالانه مجمع عمومی متروپلیس به‌عنوان اصلی‌ترین رویداد متروپلیس به میزبانی طنجه مراکش و با حضور نمایندگانی از شهرهای عضو از جمله بارسلون، مادرید، پکن، گوانگژو، بوئنوس آیرس، بوگوتا، سائوپائولو، قاهره، دوربان، استانبول، کازان، مونترال، ژنو، ژوهانسبورگ، قونیه، سئول، رباط، تهران و … برگزار شد که طی مهم‌ترین بخش دستور کار، اعضای مجمع هیئت‌مدیره جدید را انتخاب کردند که خوشبختانه شهرداری شیراز برای یک دوره سه‌ساله دیگر نیز به عضویت هیئت‌مدیره درآمد.
وی ضمن توضیح فرایند انتخاب کرسی‌های مدیریتی متروپلیس افزود: مطابق اساسنامه، هیئت‌مدیره جدید نسبت به تشکیل جلسه‌ای برای انتخاب ارکان حکمرانی این نهاد معتبر بین‌المللی از میان اعضای هیئت‌مدیره اقدام کرد که در این میان شهرداری شیراز برای یک دوره سه‌ساله به‌عنوان نایب‌رئیس منطقه‌ای متروپلیس در اوراسیا و خاورمیانه انتخاب شد.
مظاهری‌زاده تصریح کرد: طبق ماده ۱۲ اساسنامه سازمان، نایب‌رئیس منطقه‌ای به‌عنوان نماینده سازمان در منطقه مدنظر شناخته شده و در رویدادها، فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌شده در آن منطقه متروپلیس را نمایندگی می‌کند.
رئیس اداره ارتباطات بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: نایب‌رئیسی، یک جایگاه سیاسی–مدیریتی و غیر فنی است و از این جهت عملاً عالی‌ترین مقام شهر عضو عهده‌دار این سمت است.
وی با اشاره به اهمیت حضور قدرتمند و تأثیرگذار شهرهای کشور در سازمان‌ها و نهادهای معتبر بین‌المللی تصریح کرد: قطعاً حضور اثربخش در چنین سطحی از تعاملات بین‌المللی علاوه بر ارتقای برند و جایگاه بین‌المللی شهر شیراز، فرصت‌های بی‌نظیری برای شنیده شدن صدای شیراز در مجامع بین‌المللی، ارائه دستاوردها و اقدامات ارزنده مدیریت شهری در آوردگاه‌های معظم جهانی و تسهیل دسترسی به تجربیات ارزشمند شهرهای پیشرو جهان فراهم می‌آورد، اما ورای همه این موارد ارزش واقعی دیپلماسی شهری کارآمد و موفق را باید در منافع آن برای تقویت جایگاه کشور در عرصه‌های جهانی و افزایش قدرت نرم کشور جست‌وجو کرد.
مظاهری‌زاده خاطرنشان کرد: دقیقاً بر اساس همین باور است که ضمن رقابت حرفه‌ای با سایر شهرهای کشور در عرصه دیپلماسی شهری، رویکرد و سیاست شهردار شیراز در این حوزه اولویت منافع ملی و پرهیز از رقابت‌های غیرضروری و غیرسازنده‌ای است که به‌جای تأمین منافع ملی بر رقابت‌های داخلی متمرکز باشد.
رئیس اداره ارتباطات بین‌الملل شهرداری شیراز ضمن اشاره به جایگاه شیراز به‌عنوان تنها کلان‌شهر ایرانی عضو هیئت‌مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی، نایب‌رئیس منطقه‌ای متروپلیس، نایب‌رئیس مجمع شهرداران آسیایی و عضویت فعال در چند نهاد و سازمان معتبر بین‌المللی خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ها در کنار اقدامات ارزشمند در حوزه دیپلماسی فرهنگی از جمله برگزاری ده رویداد فرهنگی در خارج از کشور، مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نظایر آن شیراز را به شهری پیشرو در حوزه دیپلماسی و همکاری‌های بین‌المللی تبدیل کرده، اما حتی با یک چشم‌انداز واقع‌گرایانه و مبتنی بر توانمندی‌های موجود، عمق‌بخشی و گسترش فعالیت‌ها یک الزام منطقی محسوب می‌شود که امید است کسب کرسی‌های بین‌المللی تحقق آن را تسریع و تسهیل کند.

افق‌های نوین دیپلماسی برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی

گفتنی است، انتخاب شهردار شیراز به‌عنوان نایب‌رئیس منطقه‌ای متروپلیس، جایگاه این کلان‌شهر را در شبکه تصمیم‌سازی مدیریت شهری در جهان تثبیت کرده و افق تازه‌ای پیش روی تعاملات بین‌المللی آن گشوده است. این موفقیت، ادامه روندی است که شیراز در سال‌های اخیر در حوزه دیپلماسی شهری دنبال کرده و اکنون، ظرفیت‌های جدیدی برای معرفی توانمندی‌ها، تبادل تجربه و توسعه همکاری‌های فراملی در اختیار دارد.
در مجموع، این دستاورد را می‌توان گامی مؤثر در مسیر تقویت نقش‌آفرینی شیراز در عرصه بین‌المللی دانست؛ جایگاهی که می‌تواند به تحکیم منزلت جهانی شهر و ارتقای موقعیت آن در میان کلان‌شهرهای اثرگذار جهان بینجامد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=41817
   

نوشته های مشابه

06تیر
احیای بختگان و طشک یک پروژه مقطعی نیست؛ بلکه فرایندی مداوم، علمی و بین‌بخشی است
دانشگاه شیراز محور هم‌افزایی دستگاه‌ها برای احیای بختگان و طشک

احیای بختگان و طشک یک پروژه مقطعی نیست؛ بلکه فرایندی مداوم، علمی و بین‌بخشی است

01تیر
پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم
مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف برق و اجرای پویش «همدلی برای روشنایی ایران»:

پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم

31خرداد
فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است
 در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف در در اتاق اصناف مرکز استان فارس عنوان شد:

فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها