• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

شهید تهرانی مقدم مبارزی انقلابی و پیشرو در ولایتمداری بود

  • کد خبر : 15851
  • 21 آبان 1400 - 13:04
شهید تهرانی مقدم مبارزی انقلابی و پیشرو در ولایتمداری بود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست برادر شهید تهرانی مقدم جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این سردار شهید در دوران خدمت و عمر پربرکتش همواره به ولایت و اهل بیت (ع) تکیه داشت و آینده ایران و جمهوری اسلامی را بر پایه راه شهدا همواره امیدبخش می دانست. وی تصریح کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

برادر شهید تهرانی مقدم جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این سردار شهید در دوران خدمت و عمر پربرکتش همواره به ولایت و اهل بیت (ع) تکیه داشت و آینده ایران و جمهوری اسلامی را بر پایه راه شهدا همواره امیدبخش می دانست.

وی تصریح کرد: شهید تهرانی مقدم به همان میزان که در مقابل سپاه خصم و دشمن تا دندان مسلح، شجاع و سرسخت و پدر موشکی ایران لقب گرفت، در مواجهه با مردم و محرومان جامعه نیز لطافت روح داشت و هیچگاه از دستگیری از فقرا و مستمندان غافل نشد.
سردار حاج محمد تهرانی مقدم در خصوص دیگر ویژگی های بارز و شخصیتی این شهید والامقام گفت: بهترین و زیباترین و شاید جامع ترین روایت از خصوصیات اخلاقی شهید را باید در سخنان و روایت مقام معظم رهبری در چندین بار حضور در بیت شریف این شهید یافت.
او گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص ویژگی های بارز شهید تهرانی مقدم فرمودند: این شهید سرافراز سرداری عالیقدر ،دانشمندی برجسته و پارسایی بی ادعا بود.

شهید تهرانی مقدم مبارزی انقلابی و پیشرو در ولایتمداری بود
حاج محمد تهرانی مقدم

او یادآور شد: شهید تهرانی مقدم بیش از ۵۰ اختراع در زمینه امنیتی و دفاعی در کشور داشت.
وی همچنین گفت: سردارشهید تهرانی مقدم به جوانان باور داشت و معتقد بود که کارهای غیرممکن با حضور و تکیه بر توانمندی جوان انقلابی و جهادی ممکن خواهد بود.
محمد تهرانی مقدم ابراز داشت: شهید حسن آقا همچنین علاقه فراوان و باور عمیق به امر ورزش و نشاط و شادابی در جامعه داشت و در همین راستا نیز مدتی مسئول هیات کوهنوردی سپاه پاسداران بود.
وی همچنین گفت: مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای خود با خانواده شهید تهرانی مقدم از مادرم در خصوص ویژگی های بارز و شخصیتی شهید سئوال فرمودند و مادرم با اینکه سوادی آنچنانی نداشت در پاسخ به رهبر معظم انقلاب گفت: افتخار شهادت برای هر شخص و خانواده ای یک نعمت بزرگ خداوند است.
وی بیان کرد: مادرم در این دیدار همچنین همواره وضو داشتن، اهتمام به نماز اول وقت، دستگیری از محرومان و مستضعفان، ذکر دائم زیارت عاشورا و ولایمتداری محض را از دیگر خصوصیات بارز آن شهید والامقام بیان کرد.
برادر شهید تهرانی مقدم تصریح کرد: این شهید  همواره بر امورات و کارهای مردم محور و با مدیریت جهادی باور داشت، اخلاق مدار ، جهادی ، انقلابی و ولایی بود، خلق و خوی محمدی داشت ، مدیریتش مثال زدنی بود، همواره خندان و در همه زمینه ها اگر به مانعی و مشکلی بر می خورد متوسل به امام رئوف حضرت امام رضا (ع) می شد.

فرازی از زندگینامه شهید تهرانی مقدم
سردار شهید حسن تهرانی‌مقدم پدر صنعت موشکی ایران در سال ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران به دنیا آمد. وی در دوران نوجوانی خود در مسجد حضرت زینب کبری(س) فعالیت می‌کرد.
تهرانی مقدم با اوج‌گیری فعالیت‌های انقلابی به صف انقلابیون پیوست. گفته می‌شود او در شب ۲۲ بهمن سال ۵۷ با پرتاب یک نارنجک دستی خودروی متعلق به ارتش را مصادره کرد و سرهنگ ارتش شاهنشاهی را به اسارت درآورد.
شهید تهرانی مقدم در سال ۵۸ در رشته مهندسی صنایع پذیرفته شد و در همین رشته نیز مدرک کارشناسی خود را اخذ کرد.
وی سپس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و برای مدتی به عنوان فرمانده اطلاعات منطقه ۳ سپاه شمال فعالیت می‌کرد.
حاج حسن تهرانی مقدم در سال ۶۴ و پس از تشکیل نیروهای سه گانه سپاه به عنوان فرمانده موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد.
همچنین در سال ۸۵ به عنوان رییس سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.
وی توانست در دوران فرماندهی خود در صنعت موشکی با همکاری سایر رفقای پاسدارش تحول عظیمی در این عرصه ایجاد کند به گونه‌ای که اکنون جمهوری اسلامی جزو قدرت‌های اول موشکی در جهان به حساب می‌آید.
سرانجام وی پس از مجاهدت‌های فراوان در ۲۱ آبان سال ۹۰ و در آستانه عید غدیر وقتی برای انجام آزمایش موشکی به پادگان امیرالمومنین (ع) ملارد رفته بود بر اثر انفجار زاغه مهمات به جمع یاران شهید خود پیوست.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=15851
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها