• امروز : پنج شنبه - ۲۲ مرداد - ۱۴۰۵
  • برابر با : Thursday - 13 August - 2026

اخبار ویژه

همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود/ رسانه صهیونیست نتانیاهو را تشویق به حمله به ایران کرد؛ برای جبران سه شکست باید با ایران جنگید هشدار پوتین به غرب با یونیفرم نظامی پهپادها نیروگاه برق بندر نفتی لیبی را هم منفجر کردند «زن مرموز» در اتاق بیضی اوکراین پدافندهای اطراف کاخ پوتین را زد عربستان با حضور مصر در توافق مکه مخالف است فرمانده ارشد اطلاعاتی لیبی ترور شد عاقلانه است که ایران با یک توافق موافقت کند، در غیر این صورت آنها می‌دانند چه اتفاقی خواهد افتاد/ موافقت ایران و آمریکا با تمدید ۶۰ روزه آتش بس رئیس جمهور بحث «جنگ بی‌پایان» را رد کرد و گفت جنگ نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد/ احتمالا مشکلی برای دیدار قالیباف و ونس نخواهد بود/ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مورد تفاهم‌نامه ایران و آمریکا همدل بودند جریان تندرو با تفکرات ایدئولوژیک و آخرالزمانی از فرقان هم خطرناکترند/ پول، تشکیلات، اسلحه، حوزه و دانشگاه دارند که فرقان نداشت/ نئوفرقانیسم ترکیبی از حجتیه، اخوان و حزب توده است/دنبال ساخت سکویی برای سخنرانی امام زمان بودند/ رأسشان آگاه است و کاسبی می‌کند پارلمان ترکیه به عفو مشروط اعضای پ‌ک‌ک رأی داد؛ گام تاریخی آنکارا برای پایان یک درگیری ۴۰ ساله کنترل کامل تنگه هرمز را در اختیار داریم!/ واکنش ترامپ به شایعه ترورش در ترکیه تغییر برنامه ایران از «هسته ای» به «تنگه هرمز» پشت‌پرده جدال بر سر دریای خزر/ ایران هوشیار باشد چرا ضدانقلاب از احکام جدید نظامی آیت الله خامنه ای برای فرماندهان عصبانی است؟

39

صبحانه‌ای که کاهش وزن را ۲ برابر می‌کند

  • کد خبر : 16648
  • 23 آبان 1400 - 7:54
صبحانه‌ای که کاهش وزن را ۲ برابر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مصرف پروتئین‌های با کیفیت بالا مانند تخم‌مرغ، ماست یونانی و گوشت بدون چربی در وعده صبحانه می‌تواند کاهش وزن را افزایش دهد. به نقل از نیوز، نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد مصرف کالری بیشتر برای صبحانه با کاهش وزن بیش از ۲ برابر […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مصرف پروتئین‌های با کیفیت بالا مانند تخم‌مرغ، ماست یونانی و گوشت بدون چربی در وعده صبحانه می‌تواند کاهش وزن را افزایش دهد.

به نقل از نیوز، نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد مصرف کالری بیشتر برای صبحانه با کاهش وزن بیش از ۲ برابر و کاهش دور کمر مرتبط است.

در تحقیقات پیشین مشخص شد حتی خوردن یک دسر در صبحانه مانند یک کلوچه یا تکه کیک شکلاتی با سطوح پایین‌تر انسولین در آینده و سطوح سالم‌تر تری گلیسیرید مرتبط است.

به‌ طور کلی افرادی که کالری روزانه خود را در ساعات اولیه روز دریافت می‌کنند، می‌توانند کاهش وزن را ۲ برابر کنند.

به گفته محققان با وجود این موارد بیش از نیمی از جوانان صبحانه را حذف می‌کنند.

دکتر هدر لیدی، یکی از محققان این تحقیق، اظهار کرد: در این تحقیق بررسی شد آیا نوع صبحانه مصرفی می‌تواند مدیریت وزن را در جوانانی که معمولا صبحانه را حذف می‌کنند، بهبود بخشد یا خیر.

عموما عادات غذایی افراد در دوران نوجوانی ایجاد می‌شود. اگر نوجوانان قادر به ایجاد عادات غذایی خوب مانند خوردن صبحانه باشند، احتمالا تا پایان عمر این عادت ادامه خواهد یافت.

این تحقیق شامل ۲۸ نوجوان دارای اضافه وزن بود که نیمی از آنان صبحانه با پروتئین بالا(۳۵ گرم) و نیمی از آنان صبحانه با پروتئین معمولی(۱۳ گرم) مصرف می‌کردند.

صبحانه‌های پروتئینی معمولی شامل شیر و غلات و صبحانه‌های با پروتئین بالا شامل تخم‌ مرغ، لبنیات و گوشت بدون چربی بود.

همه نوجوانان شرکت‌کننده در این مطالعه گزارش کردند که تقریبا هر روز هفته از وعده صبحانه صرف‌ نظر کرده‌اند. 

دکتر لیدی گفت: گروهی از نوجوانانی که صبحانه‌ با پروتئین بالا مصرف کردند، ۴۰۰ کالری دریافتی روزانه خود را کاهش و توده چربی بدنشان را از دست دادند؛ این در حالی است که گروه‌هایی که صبحانه با پروتئین معمولی مصرف کردند یا به حذف صبحانه ادامه دادند، چربی بیشتری در بدن داشتند.

این نتایج نشان می‌دهد وقتی افراد صبحانه با پروتئین بالا مصرف کنند، در بقیه روز غذای کمتری مصرف می‌کنند. علاوه بر این نوجوانانی که صبحانه با پروتئین بالا می‌خوردند، سطح گلوکز پایدارتری نسبت به سایر گروه‌ها داشتند. 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=16648
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها