• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

3

ضرورت تحقق مردم سالاری در شهر تهران

  • کد خبر : 11805
  • 04 نوامبر 2021 - 10:01
ضرورت تحقق مردم سالاری در شهر تهران

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست شهردار تهران بر لزوم تحقق شعار مردم سالاری در تهران تاکید کرد. به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی  صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با نخبگان منطقه ۱۴ که در قالب قرار خدمت برگزار شد با اشاره به سالروز ۱۳ آبان گفت: مبارزه با استکبار یک ارزش است . وی با […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

شهردار تهران بر لزوم تحقق شعار مردم سالاری در تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی  صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با نخبگان منطقه ۱۴ که در قالب قرار خدمت برگزار شد با اشاره به سالروز ۱۳ آبان گفت: مبارزه با استکبار یک ارزش است .

وی با بیان این که منطقه ۱۴ دارالمومنین است و من در یک مقطعی در این منطقه تحصیل می‌کردم و با ظرفیت‌های این منطقه آشنا هستم، اظهارکرد: لذا ظرفیت های بالای این منطقه امکان زیادی را فراهم کرده و امید است گام بلندی را در جهت نوکری مردم برداریم.

زاکانی با اشاره به این که آنچه که امروز جامعه به آن نیاز دارد، حرکت در مسیر تحقق آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی است، گفت: اگر شعار استقلال، آزادی و معنویت دادیم باید بتوانیم در مقام عمل آن را پیاده کنیم و همان طورکه انقلاب اسلامی درعرصه‌ جهانی مورد اقبال قرار گرفت بتوانیم این الگوی الهام بخش را تداوم دهیم.

وی افزود: از این جهت در گام دوم انقلاب وظیفه جامعه سازی داریم و این امکان میسر نیست الا با همکاری مردم و نخبگان بنابراین باید از ظرفیت های مردم برای تغییر و تحول بهره بگیریم.

زاکانی با بیان این که دو ماه و دو روز است که به عنوان شهردار تهران به مردم خدمت می‌کنم، اظهارکرد: در این مسیر به دنبال آن هستیم که تعریف شفافی را از شرایط مطلوبی که انتظار داریم، ترسیم کنیم و برنامه دقیق و شفافی داشته باشیم تا بتوانیم مبتنی بر اهداف دقیق و شفافی که ترسیم کردیم، پیش رویم.

وی با اشاره به لزوم هم‌افزایی حاکمیت برای قبول مسئولیت تغییر در شهر تهران گفت: باید هم افزایی میان مسئولان کشور رخ دهد چرا که حل انباشت مشکلات درشهر تهران تنها به دست شهرداری حل نمی‌شود. و همه باید پای کار بیاییم تا این مشکلات حل شود. چراکه شهر تهران به تعبیر مقام معظم رهبری یک کشور است و وقتی تهران بیش از ۹ میلیون جمعیت ثابت و قریب ۴ میلیون تردد روزانه دارد، عملا این شهر بیش از ۱۴ میلیون جمعیتی نیازمند تحول و تغییر است.

شهردار تهران با بیان این که اگر همه مسئولان برای تحقق اهداف شفاف پای کار بیایند اما مردم مجاب نشوند ،کاری پیش نمی‌رود، اظهارکرد: مردم باید در مسیر تغییر مجاب شوند و از همه ابزارهای هوشمند سازی باید استفاده کنیم تا هم مردم مجاب شوند و هم شهر هوشمند داشته باشیم.

وی با اشاره به این که با چنین مقصودی شهرداری بنا دارد همه مسئولیت های مرتبط با شهرداری را قبول کندد و خودش را از یک نهاد صرفا خدماتی به نهاد خدمتگزار اجتماعی برساند، گفت: اگر به سمت حکمرانی شهری برویم شهرداری به نهاد خدمتگزار اجتماعی می‌رسد.

شهردار تهران با بیان این که جنبه های نرم افزاری شهر مورد غفلت قرار گرفته است، اظهارکرد: در این مدت به کالبد شهر توجه شده است در حالی که باید روح شهر را نیز مد نظر قرار دهیم و زمینه را برای تحقق مردم سالاری در شهر فراهم کنیم.

زاکانی با اشاره به این که برای تحقق مردم سالاری در شهر بهره مندی از ظرفیت اندیشه‌ها، نخبگان و فعالان علمی دردستور کار قرار دارد، گفت: باید به سمتی برویم که بخشی از اداره محلات ما توسط نخبگان و افراد موثر فرهنگی اداره شود و شهرداری نیز برای تصمیم سازی و ایده پردازی به این نخبگان کمک می‌کند.

وی با بیان این که توجه به جامعه بر محور مدرسه مسجد و خانواده مد نظراست، تاکیدکرد: باید هدفگذاری هایی را بر اساس این محورها داشته باشیم تا جریانات جهادی بتوانند آنها را دنبال کنند تا برای همه زمان ها شهر فعال و پویا باشد.

زاکانی در پایان با بیان این که برای آن بتوانیم رسالت‌های مختلفی داشته باشیم باید درمدار مردم حرکت کنیم و به آن‌ها میدان دهیم تا اهدافمان در شهر محقق شود، گفت: صبح امروز از پروژه های مختلف منطقه ۱۴ بازدید کردم و امیدوارم طی روزهای آینده نقاط این پروژه های مانده بازگشایی شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=11805
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها