• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

طرح ترافیکی در محورهای گردشگری نوا و علویان اجرا می‌شود

  • کد خبر : 13720
  • 17 آبان 1400 - 12:50
طرح ترافیکی در محورهای گردشگری نوا و علویان اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست سیدعلی موسوی روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک مراغه افزود: براین اساس، اجرای سرعت کاه، ایجاد جدول جداکننده و تعریض مسیر گردشگری حدفاصل بلوار طبیعت تا پارک معلم برای پیشگیری از بروز سوانح رانندگی مورد مطالعه قرار گرفته و به زودی اجرایی می شود. وی ادامه داد: این طرح با […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

سیدعلی موسوی روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک مراغه افزود: براین اساس، اجرای سرعت کاه، ایجاد جدول جداکننده و تعریض مسیر گردشگری حدفاصل بلوار طبیعت تا پارک معلم برای پیشگیری از بروز سوانح رانندگی مورد مطالعه قرار گرفته و به زودی اجرایی می شود.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت فعال شهرداری و بخشداری و نیز دهیاری روستای نوا با اخذ مجوزهای قانونی لازم اجرا شده و زمینه ساز کاهش مخاطرات ترافیکی در این مسیر حادثه خیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین براساس مصوبه شورای ترافیک، چند سرعت کاه با علائم هشدار دهنده لازم راهنمایی و رانندگی در مسیر بلوار طبیعت منتهی به روستای گردشگری علویان نیز براساس نظر کارشناسان پلیس راهور ایجاد خواهد شد.

وی گفت: نصب سرعت کاه ها با وجود برخی انتقادها از آن، برای جلوگیری از بروز حوادث تلخ رانندگی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: اجرای سرعت کاه نیز باید براساس نظرات کارشناسی دارای طول و ارتفاع استاندارد بوده و از رنگ آمیزی وعلائم هشدار دهنده مناسبی برخوردار باشند تا زمینه ساز پیشگیری از بروز هرگونه حوادث و سوانح ترافیکی شوند.

وی با اشاره به مصوبات شورای ترافیک مراغه اضافه کرد: ساماندهی تاکسی های اینترنتی، تکمیل مرکز مانیتورینگ حمل و نقل و ترافیک شهری و ارتقای کیفی دوربین های ترافیکی در دستور کار شهرداری و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری قرار گیرد.

طرح ترافیکی در محورهای گردشگری نوا و علویان اجرا می‌شود

 شهردار مراغه نیز در این جلسه گفت: ترافیک درون شهری مهم ترین دغدغه مجموعه مدیریت شهری بوده و اجرای طرح های مناسب می تواند مشکلات موجود در این زمینه را مرتفع سازد.

محمد مقتومی افزود: در مسیر بلوار طبیعت نیز توقف خودروها در مقابل باغ رستوران ها و در مسیر پیاده راه، زمینه ساز ایجاد ترافیک و حتی موجب بروز سوانح تلخ رانندگی می شود که باید تمهیدات مناسبی برای رفع آن اجرا شود.

وی ادامه داد: نصب سرعت کاه در مسیرهای گردشگری و نیز الزام واحدهای فعال در آن به ایجاد پارکینگ داخلی می تواند راهگشا و زمینه ساز پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی شود.

وی با اشاره به طرح احداث پیاده راه در خیابان شهید بهشتی و هسته مرکزی شهر مراغه اضافه کرد: با وجود اینکه این طرح حرکتی برای زیباسازی، ارتقای گردشگری و نیز موجب رونق واحدهای صنفی و بازار در این منطقه می شد، به دلیل عدم پیوست فرهنگی لازم مورد اقبال بازاریان قرار نگرفت.

وی ادامه داد: اجرای پیاده راه در هسته مرکزی شهر می تواند راهکاری مناسب برای کاهش مشکل ترافیک درون شهری مراغه باشد.

وی اضافه کرد: با بررسی این طرح ترافیکی و عمرانی می توان دریافت که نقاط قوت آن بیش از نقاط ضعف آن بوده و منافع اجرای آن برای بازاریان منطقه بیشتر خواهد بود و از این رو طرحی قابل تامل در زمینه بهبود ترافیک شهری است.

طرح ترافیکی در محورهای گردشگری نوا و علویان اجرا می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه گفت: در سال های اخیر، مشکلات ترافیکی موجود در مسیرهای گردشگری علویان و نوا وجود داشته و باید برای رفع آنها کمیته و کارگروه های تخصصی تشکیل و مرتفع شود.

نادر نجد با انتقاد از وضعیت سد معبر در سطح شهر مراغه افزود: تداخل وظیفه واحد سد معبر و پلیس راهور در اعمل قانون برای واحدهای متخلف، زمینه ساز عدم رفع مشکل در این خصوص شده است.

رئیس پلیس راهور مراغه نیز گفت: با وجود کوتاه بودن مسیر پارک معلم تا مقابل هتل آلیانس و تقاطع بلوار طبیعت که کمتر از یک کیلومتر است، در طول سال جاری شاهد بروز تصادفات متعدد در این مسیر بوده و در این مدت هشت نفر در اثر سوانح ترافیکی در این مسیر جان باخته اند.

سرهنگ سعید الله عزتی افزود: در این راستا، حدود ۱۰ درصد از حوادث منجر به فوتی شهرستان مراغه در این مسیر رخ می دهد که ضرورت اجرای طرح ترافیکی را بیش از پیش عیان می سازد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت، سه نفر نیز در مسیر گردشگری روستای علویان براثر سوانح رانندگی جان باخته اند.

به گزارش ایرنا، دستور کار جلسه هماهنگی شورای ترافیک مراغه در زمینه اجرای سرعت کاه ها در مناطق شهری و روستایی، ارتقای دوربین های کنترل ترافیک شهری، طرح ترافیکی مسیر های گردشگری نوا و علویان و نیز ترافیک معابر درون شهری بود که توسط کارشناسان ترافیک شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=13720
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها