• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

4

طرح شکست خورده نتانیاهو برای به رسمیت شناختن اسد در مقابل دشمنی با ایران

  • کد خبر : 25545
  • 03 آوریل 2022 - 18:28
طرح شکست خورده نتانیاهو برای به رسمیت شناختن اسد در مقابل دشمنی با ایران

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد که نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای طرحی بوده که بر اساس آن نظام بشار اسد از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شود و در مقابل، او نیروهای خارجی از جمله مستشاران ایرانی را از سوریه اخراج کند. به گزارش ایسنا، […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد که نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای طرحی بوده که بر اساس آن نظام بشار اسد از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شود و در مقابل، او نیروهای خارجی از جمله مستشاران ایرانی را از سوریه اخراج کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم در گزارشی نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در آخرین دوره ریاست خود به دنبال اجرای طرحی منطقه ای به همراه برخی کشور های عربی بوده است که این ابتکار عمل مبنی بر تعامل جهانی با دولت سوریه و به رسمیت شناختن نظام بشار اسد در مقابل خروج نیروهای ایرانی از سوریه بوده است اما نفتالی بنت، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی این ابتکارعمل را متوقف کرده است.

این روزنامه نزدیک به نتانیاهو در گزارش خود آورده است که این ابتکارعمل در راستای تضمین پیروزی بشار اسد در جنگ داخلی در مقابل توافق ابرقدرت ها با وی برای خروج نیروی های ایرانی از سوریه بوده است.

در این گزارش آمده است که از سرگیری تعامل بین المللی با حکمومت بشار اسد برای اولین بار سه سال پیش از سوی اسرائیلی ها در نشست مشاوران امنیت ملی آمریکا، روسیه و رژیم صهیونیستی در قدس مطرح شد. دیوید بن شبات، رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی در آن زمان این طرح چند مرحله ای را با نیکولای باتریچوف، نماینده پوتین و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در زمان ریاست جمهوری ترامپ در میان گذاشت.

بر اساس این طرح از بشار اسد خواسته شده است که در ابتدا تمام نیروهای خارجی که بعد از سال ۲۰۱۱ وارد سوریه شده اند را اخراج کند و نسبت به آن ها اعلام بی نیازی کند سپس سوریه به اتحادیه عرب بازخواهد گشت تا کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و در راس آن ها امارات به جای ایران در سوریه سرمایه گذاری کنند، بعد از آن نیز اصلاحاتی در نظام حکومتی سوریه ایجاد و در نهایت انتخابات عمومی برگزار شود.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو این طرح را تایید کرده بود و بن شابات آن را با تمام کشورهای عربی که با اسرائیل روابط دیپلماتیک دارند مطرح کرد، اردن اهمیت زیادی به این طرح داده زیرا خواهان رهایی از بارسنگین میلیون ها پناهنده سوری است و مصر نیز نسبت به این طرح ابراز تمایل کرده بود.

یک منبع مطلع از این طرح می گوید که اسرائیل هیچگونه تماس مستقیم و یا غیر مستقیم در این خصوص با دولت سوریه و یا بشار اسد نداشته است و علیرغم اینکه با این طرح موافقت اولیه شده بود و برخی آن را روشی صحیح می دانستند، تحولات داخلی در اسرائیل که منجر به سقوط نتانیاهو و روی کار آمدن نفتالی بنت شد و همچنین شکست دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در انتخابات منجر به عدم اجرایی شدن این طرح شد.

این رسانه صهیونیستی در ادامه گزارش خود آورده است: در نشست سه جانبه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در شرم الشیخ این مساله بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت ‌و بن زاید نتایج دیدار خود با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه یک روز قبل از این نشست سه جانبه را با آن ها در میان گذاشت.

در پایان این گزارش آمده است: یک منبع آگاه اسرائیلی در این خصوص خاطرنشان کرد که بشار اسد قدرت لازم برای بیرون کردن نیروهای خارجی از سوریه را ندارد بنابراین این امر برای اسرائیل دو سر باخت است زیرا اسرائیلی ها هم شریک روند به رسمیت شناختن اسد خواهند بود و هم مشکلاتشان با ایران در سوریه حل نخواهد شد زیرا ایرانی ها به دعوت رسمی اسد در این کشور حضور دارند و سناریوی درخواست اسد از ایران برای خروج از سوریه یک گزینه سخت است بنابراین این موضوع یک موضوع عربی و داخلی است و اسرائیل جزئی از آن نیست.

این ادعا درحالی مطرح می‌شود که بنا بر اعلام رسمی مقامات کشورمان و نیز دولت سوریه، ایران هیچ نیروی نظامی رزمی در سوریه ندارد و تنها مستشاران ایرانی با دعوت رسمی دولت دمشق برای کمک به ارتش سوریه در این کشور حضور دارند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=25545
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها