• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024

اخبار ویژه

پیام تسلیت روابط عمومی اتحادیه تعاونی تامین نیاز کارگران فصلی و استاد کاران استان فارس به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه پیام تسلیت شهادت رییس جمهور از سوی رییس شورای اسلامی استان فارس شهادت وزیر خارجه در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور رئیس‌جمهور مردمی ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید نمایشگاه عکس تصویر میراث همزمان با هفته میراث فرهنگی به مدت یک هفته در تخت جمشید برپاست توزیع ۵۰ پک لبخند مادری بین خانواده‌های دارای فرزند سوم/ نقش رسانه ها در فرزندآوری موثر است پیام تسلیت سخنگوی شورای اسلامی استان فارس به مناسبت شهادت راهداران فارس روابط عمومی به تعهد بی قید و شرط نیاز دارد روابط عمومی رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی است پیام تسلیت دبیر حزب همت فارس به سرپرست راهداری فارس تقدیر از مدیر روابط عمومی آبفا شیراز به عنوان رتبه برتر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب در کشور /محمد امین آبادیان مدیر نمونه شد پیام تبریک روز روابط عمومی از سوی رییس شورای اسلامی استان فارس پیشنهاد تشکیل دبیرخانه مشترک بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در استان فارس/چالش‌های ارتباطی میان رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها پیام تبریک دبیر حزب همت استان فارس به دبیرکل حزب همت پیام تبریک دبیر حزب همت در استان فارس به رئیس شورای سیاستگذاری حزب همت کشور

6

علت افزایش نرخ‌ تورم چیست؟

  • کد خبر : 10931
  • 11 آبان 1400 - 11:59
علت افزایش نرخ‌ تورم چیست؟

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/خراسان رضوی در سپتامبر ۲۰۲۱، شاخص هماهنگ قیمت مصرف‌کننده (HICP) در ایالات‌متحده ۶.۲ درصد و در اتحادیه اروپا ۳.۶ درصد افزایش یافت. همچنین برخی از کشورها در اروپا مانند آلمان، تورم بالاتر از متوسط را تجربه کردند، در حالی‌که کشورهایی مانند فرانسه و اسپانیا، کمتر از نرخ اتحادیه‌ اروپا […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/خراسان رضوی در سپتامبر ۲۰۲۱، شاخص هماهنگ قیمت مصرف‌کننده (HICP) در ایالات‌متحده ۶.۲ درصد و در اتحادیه اروپا ۳.۶ درصد افزایش یافت. همچنین برخی از کشورها در اروپا مانند آلمان، تورم بالاتر از متوسط را تجربه کردند، در حالی‌که کشورهایی مانند فرانسه و اسپانیا، کمتر از نرخ اتحادیه‌ اروپا باقی ماندند.

به نقل از ویفروم، بهبود اقتصادی به دنبال کاهش محدودیت‌های بیماری همه‌گیر کووید از آغاز سال ۲۰۲۱ در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته باعث افزایش قیمت کالا و خدمات شد و این وضعیت را مصرف‌کنندگانی ایجاد کرده‌اند که به دنبال رفع مشکلات دائمی مرتبط با کمبود موجودی کنونی هستند، زیرا اثرات همه‌گیری همچنان بر زنجیره تامین‌ جهانی تاثیر می‌گذارد.

در ماه سپتامبر، شاخص هماهنگ قیمت مصرف‌کننده که به صورت ماهانه توسط یورواستات (Eurostat) منتشر می‌شود، نسبت به مدت مشابه سال قبل در اتحادیه‌ اروپا ۳.۶ درصد و در ایالات‌متحده ۶.۲ درصد افزایش یافت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات‌متحده) در ماه جولای اظهار کرد: متوسط تورم با افزایش قیمت مواردی مانند قیمت خودروهای دست‌دوم و کامیون افزایش یافته و همچنان با سرعت شگفت‌انگیزی در حال افزایش است.

وی افزود: برای بنزین افزایش قیمت چشمگیری ثبت شد و این محصول برخی از بزرگترین نوسانات قیمت را در همه‌گیری جهانی تجربه کرده است.

بر اساس محاسبات CPI اداره آمار کار که اندکی مثبت‌تر از Eurostat است، افزایش قیمت نان، شیر، سبزی تازه، برنج، غلات و ماکارونی نسبت به سال گذشته، در واقع کمتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو باقی مانده‌است. با این حال، گوشت، تخم‌مرغ، میوه و روغن از هدف ۲ درصدی در محاسبه BLS (دفتر آمار نیروی کار) عبور کردند.

علاوه بر موارد ذکر شده، قیمت اقامت دور از خانه، مبلمان و تلویزیون نیز با افزایش بیش از ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته مواجه شده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=10931
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها