• امروز : پنج شنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Thursday - 25 June - 2026

اخبار ویژه

ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست

17
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس

مقصر افت متوالی شاخص بورس کیست؟

  • کد خبر : 11104
  • 12 آبان 1400 - 6:48
مقصر افت متوالی شاخص بورس کیست؟
طلوع سیاست / ریزش بورس توانسته بخش زیادی از مردم و زندگی‌ها را متضرر کنند و خیلی از خانوارها دچار مشکلات جدی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره ریزش شاخص بورس در چند هفته اخیر و از بین رفتن سرمایه‌های مردم، اظهار داشت: ریزش بورس توانسته بخش زیادی از مردم و زندگی‌ها را متضرر کنند و خیلی از خانوارها دچار مشکلات جدی شده‌اند.

وی افزود: دولت و مجلس در حوزه بورس مقصر هستند این در حالی است که روزگاری دولت تبلیغ و ترویج زیادی برای کشاندن مردم به بورس داشت و حتی رسانه ملی هم در این باره برنامه‌های زیادی برای دعوت مردم به بورس پخش کرد و تبلیغات گسترده‌ای در این باره انجام داد و عملاً باعث شد مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس اعتماد زیادی به قوه مجریه داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور بیان داشت: با اینکه برخی خانواده‌ها مشکلات زیادی داشتند اندک سرمایه خود را به بورس آوردند این در حالی است که حتی آموزش حداقلی به ایرانیان برای سرمایه‌گذاری در بورس انجام نشده بود؛ این در حالی است که برخی از خانوارها سرمایه‌های زندگی خود را فروختند تا بتوانند درآمد خود را از این طریق افزایش دهند.

آصفری خاطرنشان کرد: بی‌تدبیری در موضوع بورس کاملاً مشهود است؛ این در حالی است که حتی برخی شرکت‌های دولتی وارد بورس شدند اما سهام آنها با قیمت‌های بالا به مردم فروخته شد و با ریزش شاخص بورس تلاش کردند تا سهام مردم را مفت‌خری کرده و این سهام‌ها را از چنگ مردم درآورند و سرمایه‌ به دست آمده دولت از این حوزه به جای دیگری برده شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد دولت روحانی در حوزه بورس با آگاهی کامل سرمایه‌های مردم را نابود کرد و قطعاً تدبیر لازم برای به زمین زدن بورس داشتند که به نفع مردم نبود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی دولت را ملزم به ارائه سهام همه شرکت‌های دولتی در بورس کرد اما متأسفانه این اتفاق شکل نگرفته است و اگر مردم به بورس اعتماد داشتند عملاً این اعتماد در سبد نظام ریخته می‌شد.

وی افزود:‌امروز اگر بورس پاسخگوی مطالبات مردم نباشد نمی‌توان انتظار داشت که مردم اوراق سدسازی خریداری کنند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه نمایندگان مجلس در موضوع بورس گلایه‌های جدی از وزیر اقتصاد و مسئولان مرتبط با بورس دارند، گفت: در جلسه علنی ۹ آبان چندین درخواست سؤال با امضاهای بالا از وزیر اقتصاد بین نمایندگان دست به دست می‌شد و حتی سؤال از خاندوزی وزیر اقتصادی در موضوع ریزش متوالی شاخص بورس هم امضا و به هیأت رئیسه ارائه شد.

آصفری گفت: وزیر اقتصاد بایستی در مورد ریزش متوالی شاخص بورس و عدم اهمیت این وزارتخانه به سهامداران به نمایندگان مجلس توضیح دهد. این در حالی است که نمایندگان مجلس تذکر و سؤالات زیادی از سیداحسان خاندوزی در حوزه بورس دارند و در همین راستا حتی وکلای مردم در مجلس تذکرات متعددی به رئیس جمهور داده‌اند.

وی عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی یکی از وعده‌هایی که در سخنرانی تبلیغاتی پیش از انتخابات داشت بورس را یکی از دغدغه‌های اولویت‌دار خود مطرح کرد به همین از دولت سیزدهم می‌خواهیم هرچه سریع‌تر ورود کرده و معضلات مرتبط با این موضوع را برطرف کنند ضمن اینکه به نظر می‌رسد بایستی آیت‌الله رئیسی چندین بار به صورت سرزنده وارد سازمان بورس شده و بر نحوه عملکرد و مدیریت آنها نظارت میدانی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری طلوع سیاست، مخاطبان با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «صدای سهامداران را بشنوید» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=11104
  • نویسنده : محمدحسن آصفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها