• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

فتنه‌انگیزی‌ قومی و مذهبی پروژه جدید دشمنان افغانستان است

  • کد خبر : 4669
  • 18 مهر 1400 - 10:32
فتنه‌انگیزی‌ قومی و مذهبی پروژه جدید دشمنان افغانستان است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد باقر قالیباف روز یکشنبه در آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی،  آغاز ربیع الاول، ماه وحدت مسلمانان و ماه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص) را به تمامی مردم ایران و مسلمین جهان تبریک گفت. رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه خونین […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد باقر قالیباف روز یکشنبه در آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی،  آغاز ربیع الاول، ماه وحدت مسلمانان و ماه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص) را به تمامی مردم ایران و مسلمین جهان تبریک گفت.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه خونین در مسجدی در شهر قندوز افغانستان گفت: متاسفانه شهادت شمار زیادی از مردم بی‌دفاع و بیگناه افغانستان در مسجد سیدآباد شهر قندوز، قلب همه مردم آزاده جهان را به درد آورد. این ضایعه اسفناک را به برادران و خواهران افغانستانی تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان شهدای این حادثه از خداوند متعال صبر و اجر مسالت دارم.

قالیباف با محکومیت جنایت بی‌رحمانه تروریست‌های تکفیری، گفت: مسوولان افغانستان موظف به تامین امنیت یکایک مردم آن کشور هستند و باید علاوه بر مجازات عاملان و بانیان این حادثه تاسف بار، تدابیر لازم  را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث اتخاذ کند.

وی اضافه کرد: فتنه انگیزی‌های قومی و مذهبی پروژه جدید امنیتی دشمنان ملت افغانستان است که به دست گروه‌های تروریستی و با حمایت آمریکایی‌ها به انجام می‌رسد.

وی افزود: سران کشورهای اسلامی باید هوشیارانه با تکیه بر اتحاد ملل مسلمان مانع از تداوم فعالیت‌های گروه‌های تکفیری شوند و اتحاد و امنیت را در سراسر منطقه تامین کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع دو زلزله در استان های چهار محال بختیاری و خوزستان گفت: لازم است به دو زلزله اخیر در بازُفت کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و اندیکا در استان خوزستان اشاره کنم. این زلزله خسارت‌های قابل توجه ای بر جا گذاشته است با توجه به گزارش میدانی نمایندگان و گروه‌های جهادی حدود ۸۰۰ منزل مسکونی در بازفت آسیب جدی دیده اند و ۴۰۰ خانواده عشایری با مشکلات تردد روبرو شده اند.

قالیباف گفت: در اندیکا نیز  ۱۳۰ روستا آسیب دیده که درصد تخریب  در ۳۰ روستا بالاست با توجه به اینکه  مردم این مناطق محروم بیش از این نیز بامشکلات معیشتی مواجه بودند و این حوادث مشکلات را تشدید کرده است و توجه به در پیش بودن فصل سرما، رسیدگی فوری دولت به مشکلات مردم و تامین مایحتاج ضروری آنها و جبران خسارت وارده به منازل، مدارس، خانه‌های بهداشت، زمین های کشاورزی و دام ها ضروری است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: ضروری است کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  بر بازسازی سریع روستاهای مذکور و باز شدن کامل راه‌های مواصلاتی و رفع مشکلات عشایر رسیدگی کرده و اهتمام لازم را برای تسریع در این امر به کار بندد و گزارش آن را به نمایندگان ارایه کند.

قالیباف اضافه کرد: کمیسیون کشاورزی در جبران خسارت دامداران و کشاورزان نظارت کند و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تسریع در بازسازی مدارس تخریب شده و متوقف نشدن  جریان آموزش در روستاهای زلزله زده اطمینان حاصل نماید.



لینک منبع

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4669
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها