• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

4

فرصت باروری تنها مرکز ناباروری سمنان با تامین اعتبار درسفر رئیس جمهوری

  • کد خبر : 10600
  • 10 آبان 1400 - 15:29
فرصت باروری تنها مرکز ناباروری سمنان با تامین اعتبار درسفر رئیس جمهوری

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش ایرنا، ازدواج و در پی آن صاحب فرزندشدن، از مهمترین و عاشقانه‌ترین رخدادهای زندگی انسان است. به طوری که زندگی با حضور فرزند در زندگی رنگی دیگر می‌گیرد و حکم تولدی دوباره دارد. اما در این بین، زوج‌هایی هستند که به سادگی و بدون راهکارهای پزشکی نمی‌توانند […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست</p>

به گزارش ایرنا، ازدواج و در پی آن صاحب فرزندشدن، از مهمترین و عاشقانه‌ترین رخدادهای زندگی انسان است. به طوری که زندگی با حضور فرزند در زندگی رنگی دیگر می‌گیرد و حکم تولدی دوباره دارد.
اما در این بین، زوج‌هایی هستند که به سادگی و بدون راهکارهای پزشکی نمی‌توانند لذت شیرین مادر و پدر شدن را احساس کنند به طوری که بر اساس آمار حدود ۲۰ درصد از زوج‌های ایرانی نابارور و در آرزوی فرزندآوری هستند. در چنین شرایطی و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت مقوله جمعیت جوان در اقتدار ملی و پیشرفت و ضرورت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت، اهمیت فعالیت مراکز درمان ناباروری در دسترس عموم مردم بیش از پیش احساس می‌شود.
استان سمنان با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، فاقد مرکز یا کلینیک تخصصی درمان ناباروری است و زوج‌های نابارور ساکن این استان، برای درمان ناچار به سفر به استان‌های همجوار هستند. وجود تنها یک بخش درمان ناباروری در یکی از بیمارستان‌های استان برای پذیرش به ناچار باید ماه‌ها صبر کرد و در ثانی آنطور که انتظار می‌رود اعتماد زوج‌ها را جلب نمی‌کند، ضرورت ایجاد یک مرکز یا کلینیک تخصصی درمان ناباروری در استان سمنان را دوچندان می‌کند.
اکنون در شرایط شیوع کرونا، که محدودیت‌ تردد در قالب نقاط کشور اعمال می‌شود، بر رنج سفر برای تعبیر رویای شیرین فرزنددار شدن می‌افزاید و حتی تهدیدی برای سلامت زوج‌ها محسوب می‌شود و در چنین شرایطی چشم زوج‌های استان سمنان به دستور رئیس جمهوری است تا با دستور تخصیص اعتبار، مرکز درمان ناباروری رویان استان تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی شود.

وجود تنها یک بخش درمان ناباروری در یکی از بیمارستان‌های استان برای پذیرش به ناچار باید ماه‌ها صبر کرد و در ثانی آنطور که انتظار می‌رود اعتماد زوج‌ها را جلب نمی‌کند، ضرورت ایجاد یک مرکز یا کلینیک تخصصی درمان ناباروری در استان سمنان را دوچندان می‌کند.
پژوهشگاه رویان به عنوان یک مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج‌های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری وابسته به جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران فعالیت می‌کند که طبق مصوبه دولت، قرار است شعبه‌ای از این پژوهشکده تخصصی در شهرستان مهدیشهر استان سمنان راه اندازی شود.

فرصت باروری تنها مرکز ناباروری سمنان با تامین اعتبار در سفر رئیس جمهور

سرنوشت پژوهشگاه رویان یک دهه پس از تصویب برای راه‌اندازی

از زمان تصویب ساخت و راه‌اندازی پژوهشگاه رویان در استان سمنان بیش از یک دهه می‌گذرد و به گفته رئیس جهاد دانشگاهی سمنان کمبود اعتبارات، افتتاح پژوهشگاه رویان را با تاخیر مواجه کرده است.
براساس گزارش‌ها در سفر دوم رئیس جمهور سابق به استان سمنان، مصوب شد که ۸۰ میلیارد ریال به تکمیل این طرح اختصاص یابد اما هنوز تخصیص این اعتبار محقق نشده است.
ساخت و ساز فاز اول ساختمان این پژوهشکده در زمینی به مساحت ۲ هکتار، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل و تجهیز آن همچنان نیاز به تامین اعتبار دارد.
به گفته کارشناسان ابتدای سال ۹۷، بودجه مورد نیاز برای تجهیز فاز اول پژوهشکده رویان ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده بود که با توجه به نوسانات شدید قیمت‌ها و وارداتی بودن بیشتر این تجهیزات، در حال حاضر میزان اعتبار مورد نیاز بسیار تغییر کرده است.
در مجموع بر اساس برآورد کارشناسان برای تکمیل و تجهیز این مرکز در مرحله اول به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به اعتقاد متخصصان پژوهشگاه رویان استان سمنان به دلیل مکان‌یابی خوب برای احداث از نظر آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی و همجواری با هشت استان کشور و نزدیکی به پایتخت کشور، امنیت بالا و ماندگاری محققان، می‌تواند به یک مرکز تحقیقاتی ملی و فرامنطقه‌ای تبدیل شود.
به گفته حسن رهایی رئیس جهاد دانشگاهی مرکز سمنان، انگیزه مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های پژوهشی و علمی به دلیل نداشتن بازده اقتصادی کم است و بخش خصوصی بیشتر تمایل به سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی با رویکرد اقتصادی دارد. بنابر این پیشبرد این طرح با مشکلات اقتصادی و اعتباری مواجه است و با توجه به اهمیت طرح ضرورت دارد دولت با تزریق اعتبار در این زمینه کمک‌حال باشد و همانطور که در استان‌های دیگر پژوهشگاه رویان با کمک دولت و جهاددانشگاهی به بهره‌برداری رسید در استان سمنان نیز این اتفاق مبارک به همت دولتمردان رقم بخورد.
به گزارش ایرنا، سمنان جزو پنج استان دارای کمترین نرخ باروری است که یکی از عوامل اصلی کاهش نرخ باروری در استان سمنان، ناباروری است و ضرورت دارد به منظور کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی در وقت و آرامش روحی و روانی مراجعانِ درمان ناباروری، مرکز تخصصی درمان ناباروری در نزدیک محل زندگی افراد وجود داشته باشد، و استان سمنان با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، مرکز تخصصی درمان ناباروری ندارد.

شاید با تامین اعتبارات لازم برای تنها مرکز تخصصی درمان ناباروری استان سمنان در سفر پرخیر و برکت آیت الله رئیسی، اندکی از مشکلات زوج‌های نابارور استان سمنان حل شود.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=10600
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها