• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1

قطعنامه‌ شورای حکام در شرایط امروز کارآمدی ندارد

  • کد خبر : 27138
  • 22 خرداد 1401 - 20:28
قطعنامه‌ شورای حکام در شرایط امروز کارآمدی ندارد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه پارلمانی ایرنا درباره صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در این موضوع چند نکته دارد. نخست بحث آمریکایی‌ها و کشورهایی اروپایی که این پیش‌نویس را تنظیم کردند و دوم بحث آژانس و سفر اخیر مدیر کل آژانس […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه پارلمانی ایرنا درباره صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در این موضوع چند نکته دارد. نخست بحث آمریکایی‌ها و کشورهایی اروپایی که این پیش‌نویس را تنظیم کردند و دوم بحث آژانس و سفر اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نشست با سران رژیم صهیونیستی است. این موضوعات با یکدیگر تبدیل به سناریویی می‌شوند که اینها برای ما تنظیم کرده‌اند.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: بحث مذاکرات امسال به‌ خوبی پیش‌ می‌رفت تا اینکه آمریکایی‌ها بدعهدی خود را بار دیگر اعمال کردند و به‌دنبال گرفتن امتیاز بیشتر و عدم امتیازدهی به جمهوری اسلامی هستند موضوعی که سرنوشت آینده آن مشخص نیست. آمریکایی‌ها در بحث برجام به تعهدات خود عمل نکردند و از این توافق بین‌المللی خارج شدند و آنچه را که به زبان بیان می‌کنند در عمل به شکل دیگری انجام می‌دهند.

جوکار تصریح کرد: عقیده من بر این است قطعنامه‌ای که در شورای حکام صادر کرده‌اند جنبه عملیاتی ندارد و بیشتر جنبه سیاسی و محکومیتی داشته و کارآمدی خاصی در شرایط امروز ندارد. حرف آنها این است که به مستنداتی دست پیدا کرده‌اند همان مستندات واهی که رژیم صهیونیستی در گذشته از طریق شویی در سازمان ملل برای جهانیان ارائه می‌کرد.

وی بیان کرد: امروز هم اینها به همین مستندات واهی یا اخبار کذبی از سوی برخی سازمان‌های تروریستی مانند منافقین اکتفا کرده‌اند و بدون اینکه نظر جمهوری اسلامی ایران را بگیرند، این قطعنامه را به شورای حکام آژانس بین‌المللی بردند تا با تصویب این قطعنامه سیاسی، فشار بر ایران برای پذیرش شرایط آنها را فراهم کنند که این اتفاق محقق نمی‌شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینها باید بدانند که انتشار حداکثری قطعنامه‌هایشان در گذشته جواب نداد و پاسخی نگرفتند زیرا می‌خواستند از طریق تحریم‌های اقتصادی، ایران را به زانو درآورند که نتوانستند. امروز هم با این قطعنامه سیاسی دنبال چنین نیت پلیدی هستند که تحقق پیدا نمی‌کند زیرا همانند دیگر فتنه‌انگیزی‌های آمریکایی‌ها که همه نقش بر آب شد این هم نقش بر آب می‌شود.

جوکار یادآور شد: آنچه که مهم است اینکه رژیم صهیونیستی به عنوان کشوری که دارای کلاهک‌های هسته‌ای فراوان است در بحث هسته‌ای زیر بار هیچ پادمانی نرفته و هیچ پادمانی را نپذیرفته و امروز مبنای استناد مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار می‌گیرد جای تاسف دارد.

وی ادامه داد: آژانسی که باید در فاز فنی و در بحث هسته‌ای و دستیابی به این صنعت مهم به ایران کمک کند متاسفانه جز کارشکنی‌ چیز دیگری از آن نمی‌بینیم و این ناشی از این است که شورای حکام و نهادهای دیگر مانند سازمان ملل متحد و شورای امنیت زیر سلطه آمریکایی‌ها اداره می‌شوند و هیچ اختیاری ندارند مشروعیت و مقبولیت خود را با اینگونه اقداماتی که انجام می‌دهند در دنیا زیر سوال می‌برند.

اقدام ایران در جمع‌آوری دوربین‌های فراپادمانی اقدام خوبی بود

جوکار اظهار کرد: نخستین اقدام ایران در واکنش به صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خروج از تعهدات فراپادمانی و جمع‌آوری دوربین‌های فراپادمانی بود که اقدام بسیار خوبی بود.

وی افزود: باید به اینها نشان داد که جمهوری اسلامی حاضر به پذیرش توافق یکطرفه نیست و براساس آنچه که حق ملت ایران است و منافع ملی جمهوری اسلامی اقتضا می‌کند مسائل را جلو می‌بریم.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=27138
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها