• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

5

مالی: به همکاری با چین و روسیه برای بازگشت متقابل به برجام ادامه می‌دهیم

  • کد خبر : 21537
  • 18 آذر 1400 - 9:59
مالی: به همکاری با چین و روسیه برای بازگشت متقابل به برجام ادامه می‌دهیم

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست نماینده آمریکا در امور ایران با اشاره به گفت‌وگوهای اخیر خود با مقامات چین و روسیه خاطرنشان کرد: ما به همکاری سه‌جانبه خود برای رسیدن به هدف مشترکمان مبنی بر بازگشت متقابل به برجام ادامه می دهیم. به گزارش ایسنا، رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

نماینده آمریکا در امور ایران با اشاره به گفت‌وگوهای اخیر خود با مقامات چین و روسیه خاطرنشان کرد: ما به همکاری سه‌جانبه خود برای رسیدن به هدف مشترکمان مبنی بر بازگشت متقابل به برجام ادامه می دهیم.

به گزارش ایسنا، رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در توئیتر نوشت که با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و ما ژائوسو قائم مقام وزارت امور خارجه چین گفت‌وگوی تلفنی داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه رایزنی های خوبی با این دو مقام روس و چینی داشته است، تصریح کرد: همانطور که پیش از دور هفتم مذاکرات (وین) توافق کردیم به هماهنگی نزدیک سه جانبه مان برای دستیابی به هدف مشترک خود مبنی بر پایبندی کامل متقابل به برجام بر اساس پیشرفت‌های حاصل شده در شش دور اول ادامه خواهیم داد.

مالی در پیامی دیگر نیز نوشت: گفت‌وگوهای سازنده‌ای با شرکای خود در شورای همکاری خلیج (فارس) داشتم. ما همچنان به درخواست خود برای بازگشت متقابل و سریع به پایبندی به برجام متعهد هستیم. این بهترین راه برای تقویت روابط اقتصادی منطقه‌ای و جلوگیری از بحران هسته‌ای است. ما کماکان به رایزنی‌های نزدیک ادامه می‌دهیم.

وی در حالی به طور مکرر از بازگشت متقابل به برجام صحبت می‌کند که این آمریکا بود که با نقض تعهدات خود در این توافق به طور یکجانبه از آن خارج شد و تحریم های ظالمانه علیه ایران را بازگرداند. ایران تا یک سال پس از خروج آمریکا، همانطور که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها تائید کرده بود به طور کامل به تعهدات هسته‌ای اش پایبند بود، اما پس از آن، با توجه به بدعهدی طرف‌های اروپایی در اجرای تعهداتشان در برجام و نقض توافق از سوی واشنگتن مطابق با مفاد برجام اجرای تعهدات خود را به صورت گام به گام کاهش داد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌اند که واشنگتن باید گام اول را بردارد و تمام تحریم‌های وضع شده علیه کشورمان را لغو کند.

بر همین اساس، هفتمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین دوشنبه گذشته پس از یک وقفه‌ چند ماهه آغاز به کار کرد و تا روز جمعه ادامه داشت. ایران تاکید کرده است که با هدف لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا و رسیدن به توافقی خوب در این مذاکرات حاضر می‌شود.

دور تازه مذکرات ایران و گروه ۱+۴ نیز قرار است از روز پنجشنبه ۱۸ آذر ماه (امروز) در پایتخت اتریش از سر گرفته شود.

هفته گذشته هیات مذاکره کننده ایران دو متن پیشنهادی خود را برای حصول توافق به طرف های مقابل ارائه داد که یکی از آنها در ارتباط با رفع تحریم ها و دیگری با موضوع و تعهدات هسته ای مرتبط بود. طرف های غربی برای بررسی این پیشنهادها خواستار بازگشت به پایتخت های خود شده بودند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=21537
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها