• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور

مردم با برپایی جمهوری اسلامی، نظام متناسب با فرهنگ ایرانی بوجود آورند

  • کد خبر : 31356
  • 13 خرداد 1402 - 0:14
مردم با برپایی جمهوری اسلامی، نظام متناسب با فرهنگ ایرانی بوجود آورند
مردم ایران از جنبش تنباکو، نهضت مشروطه، جنبش ملی شدن صنعت نفت و در نهایت در ۲۲ بهمن ۵۷، بعد از بیش از صد سال توانستند روی پای خود بایستند و نظام سیاسی متناسب با فرهنگ ایرانی به‌وجود آید.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست معاون اقتصادی رئیس‌جمهور درباره ایام رحلت حضرت امام(ه) و سالروز ۱۵ خرداد گفت: مردم ایران از جنبش تنباکو، نهضت مشروطه، جنبش ملی شدن صنعت نفت و در نهایت در ۲۲ بهمن ۵۷، بعد از بیش از صد سال توانستند روی پای خود بایستند و نظام سیاسی متناسب با فرهنگ ایرانی به‌وجود آید.

محسن رضایی که در شورای اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال استان سمنان سخن می‌گفت، ادامه داد: بعد از تلاش‌ها و مجاهدت‌های بیش از صد سال مردم ایران، سرانجام با رهبری حضرت امام (ره) نظامی نوین تحت عنوان جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی پدید آمد که با گذر از طوفان‌های سهمگین اکنون قدرتمند و آبدیده شده است و ما باید از امنیت و آسایش ایجاد شده استفاده و پیشرفت کنیم.

وی با اشاره به افق خوب و رو به پیشرفت استان سمنان گفت: مشکل بزرگ کشور صنعتی نشدن است و سمنان و چند استان دیگر کشور می‌توانند پیشرو در این حوزه باشند.

وی ادامه داد: صنعتی شدن با کارخانه‌داری متفاوت است و کارخانه‌داری مرحله‌ای از صنعتی شدن است، کما اینکه اکنون تعداد کارخانه‌های ایران از آلمان بیشتر است اما در صنعتی شدن عقب هستیم.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور افزود: اکنون انقلاب صنعتی چهارم رخ داده است و شاهد صنعتی شدن دانایی هستیم که نمونه آن هوش مصنوعی است و اخیرا ۷ کشور صنعتی جهان در پی انحصاری کردن تولید هوش مصنوعی هستند و لذا هرچه ما در صنعتی شدن تأخیر کنیم، عقب ماندگی‌ ما بیشتر می شود.

رضایی با اشاره به تدوین اسناد ۴ گانه در دبیرخانه اقتصادی شورای عالی سران قوا بیان داشت: این اسناد با دستور رهبر معظم انقلاب در حال تدوین است و نقشه راه کشور خواهد بود و با تغییر دولت‌ها خلل و تغییری در آن وارد نمی شود.

وی با اشاره به انتقال آب از دریای مازندران به استان سمنان گفت: مردم مازندران، مردم سمنان و زوار امام رضا(ع) باید از این طرح ذینفع شوند و این پروژه مشترکا توسط ۲ استان بهره‌برداری شود.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در خصوص قیمت‌های دستوری گفت:امروز تحریم‌های پرفشار خارجی و سابقه تورم که از قبل از انقلاب آغاز شده، اقتصاد کشور را تورمی کرده است و در این شرایط سیاست‌های پولی به تنهایی کارایی ندارد و نیاز به اقدامات دیگری هم درکنار سیاست‌های پولی و موازی است.

وی ادامه داد: حال در این شرایط عده ای با احتکار و قیمت گذاری و قیمت سازی فشاری مضاعف بر شرایط تورمی کشور وارد می‌کنند، لذا کنترل قیمت و نظارت لاجرم بوجود می‌آید و لازمه برون رفت از قیمت دستوری مشارکت بخش خصوصی و اتحادیه‌ها و اصناف و انجمن‌ها است؛ در نهایت اگر بازار قاعده مند در کشور ایجاد شود قیمت ها خود به خود واقعی می‌شوند.

در ابتدای جلسه، سید محمدرضا هاشمی، استاندار و تعدادی از مدیران اجرایی و اقتصادی استان و همچنین تنی چند از فعالان اقتصادی بخش خصوصی سمنان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت اقتصادی استان و اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم ارائه دادند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=31356
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها