• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1

مریم رجوی‌ها در دانشگاه شریف؟ | آتش‌سوزی در دانشگاه شریف سریالی پیش‌می‌رود | فیلم دوربین‌ها را منتشر کنید | حراست کجاست؟

  • کد خبر : 30588
  • 20 آذر 1401 - 12:01
مریم رجوی‌ها در دانشگاه شریف؟ | آتش‌سوزی در دانشگاه شریف سریالی پیش‌می‌رود | فیلم دوربین‌ها را منتشر کنید | حراست کجاست؟

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه فرهیختگان نوشت: روز گذشته بود که خبر آتش زدن شبانه دفتر بسیج دانشجویی این دانشگاه منتشر شد تا از این طریق، مشخص شود حتی اگر فضای دانشجویی آرام بگیرد، باز هم عده‌ای تلاش می‌کنند تا با بهانه سازی، فضا را به سمت التهاب ببرند. […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه فرهیختگان نوشت: روز گذشته بود که خبر آتش زدن شبانه دفتر بسیج دانشجویی این دانشگاه منتشر شد تا از این طریق، مشخص شود حتی اگر فضای دانشجویی آرام بگیرد، باز هم عده‌ای تلاش می‌کنند تا با بهانه سازی، فضا را به سمت التهاب ببرند. اما نکته قابل‌توجه در این میان آن است که مسئولان این دانشگاه، این بار هم مانند حوادث گذشته، موضع سکوت را در پیش گرفته و تنها به انتشار خبری مبنی‌بر پیگیری این اتفاق بسنده کرده‌اند. البته تعدی به دفاتر بسیج در دانشگاه‌ها را نباید صرفا به صنعتی‌شریف خلاصه کرد؛ چراکه برخی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نیز همزمان با روز دانشجو، دفتر بسیج این دانشگاه را با گل پوشاندند تا از این طریق بستر را برای به آشوب کردن دانشگاه در ۱۶ آذر آماده کنند. حالا به نظر می‌رسد حمله به دفاتر بسیج در دانشگاه‌های مهم کشور  راهکاری برای شعله‌ور کردن دوباره اغتشاشات شده است. 

 این اولین آتش نبود!

بررسی‌ها نشان می‌دهد ماجرای جمعه‌شب، اولین آتش‌سوزی در دانشگاه شریف نیست. دفتر نهاد رهبری دانشگاه شریف هم چندی پیش مورد تعدی قرار می‌گیرد، موضوعی که تاکنون اظهارنظر رسمی نسبت به آن توسط مسئولان دانشگاه صورت نگرفته است. آن‌گونه که یکی از کانال‌های دانشجویی نقل کرده بامداد شنبه پنجم آذر، سه فرد ناشناس با ورود از دیوار شرقی شریف به داخل، اقدام به آتش‌ زدن یکی از اتاق‌های این ساختمان می‌کنند. محل ورود آنها مشابه اتفاق شب گذشته بوده است. 

آتش‌سوزی دفتر بسیج باید باعث تغییر روند مسئولان دانشگاه شود

عرفان مظفری، مسئول بسیج دانشگاه صنعتی‌شریف در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با بیان اینکه به روایت دانشجویان ساعت ۲ بامداد جمعه ۱۸ آبان دو نفر از دیوارهای دانشگاه وارد پردیس شده و مستقیم به سمت دفتر بسیج می‌آیند، گفت: «مشخص نیست این افراد با بنزین یا کوکتل مولوتف یا وسیله دیگری اقدام به آتش زدن دفتر کردند، اما این اتفاق رخ داد. با توجه به اینکه آن زمان کسی در دانشگاه نبود ما نیز ساعت ۷ و نیم روز گذشته از ماجرا مطلع شدیم. البته نیروی انتظامی به محل آمده و بررسی‌های لازم را انجام داده است.» 

او گفت: «حراست دانشگاه نیز این مساله را که دو نفر از بیرون دانشگاه آمده‌اند اعلام کرده اما هنوز فیلمی منتشر نشده است. ما نیز نامه رسمی‌ای را خطاب به حراست وزارت علوم نوشته و در آن خواستار انتشار سریع‌تر فیلم دوربین‌های نصب‌شده در مسیر هستیم، اما تا این لحظه فیلمی منتشر نشده است.» 
مسئول بسیج دانشگاه صنعتی‌شریف اظهار داشت: «تنها واکنش دانشگاه این واقعه، انتشار خبری از سوی روابط‌عمومی مبنی‌بر پیگیری این ماجرا بود و جز این دیگر هیچ کدام از مسئولان واکنشی نداشته‌اند. موضوع اصلی این است که در روز جمعه تردد دانشجویان کارشناسی و ارشد هم از صبح ممنوع است و این نشان می‌دهد که ورود قانونی نبوده و از دیوار به دانشگاه آمده‌اند.» 

مظفری با بیان اینکه وسایل ارزشمندی از لحاظ مالی در اتاق نبوده اما همگی سوخته‌اند و هنوز متوجه سرقت وسیله‌ای نشده‌ایم، تصریح کرد: «در برخی از کانال‌ها خبری مبنی‌بر خاموش بودن دوربین‌ها منتشر شده که البته دلیلش اتفاقی است که پیش‌تر در دانشگاه رخ داده بود. چندی پیش یک حادثه‌ای رخ داد که نیاز به بررسی دوربین بود، اما مشخص شد که دوربین‌ها خاموش است، اما تصور نمی‌کنم دوربین‌های مسیر حضور عوامل اتفاق روز گذشته دانشگاه خاموش باشد؛ چراکه وقتی حراست صحبت از حضور دو نفر می‌کند، نشان می‌دهد که دوربین‌ها فعال بوده است.» 

او خاطرنشان کرد: «مساله اصلی واکنش هیات‌رئیسه دانشگاه است که دو ماهی است هیچ واکنش جدی‌ای به وقایع ندارد و منشور اجتماعی دانشگاه هم که هفته پیش توسط شورای غیرقانونی دانشگاه پیشنهاد و دانشگاه هم موافقت کرد، هیچ اثری نداشته است. قطعا این اتفاق باید باعث ایجاد تغییرات جدی در روند دانشگاه شود.» 

 فیلم دوربین‌ها را به‌صورت عمومی منتشر کنید

اعضای بسیج دانشجویی این دانشگاه روز گذشته با انتشار نامه رسمی خطاب به حراست دانشگاه و وزارت علوم خواستار تسریع در انتشار فیلم‌های مربوط به حادثه آتش‌سوزی شدند. در این نامه که خطاب به رئیس حراست بوده، آمده است: «فاجعه هولناکی که دیشب رخ داد لکه ننگ دیگری بر دامان دانشگاه شریف نشاند بدیهی است که مسئولیت اصلی این حادثه ناگوار متوجه حراست دانشگاه و شخص شماست. کمترین گام برای جبران اتفاق مذکور تلاش حداکثری و همکاری کامل حراست با نیروی انتظامی جهت شناسایی هر چه سریع‌تر عامل یا عاملان این حادثه است. 

همچنین بسیج دانشجویی اطلاع از جزئیات این اتفاق را حق بدیهی خود و همه اعضای خانواده شریف که دغدغه امنیت دانشگاه را دارند، می‌داند و درخواست انتشار عمومی فیلم دوربین‌های مداربسته‌ای را که تحرکات عاملان این واقعه ثبت کرده‌اند، دارد.» 

مریم رجوی‌ها در دانشگاه شریف هنوز زنده هستند!

با توجه به تعدی به دفتر بسیج دانشجویی در دو دانشگاه امیرکبیر و صنعتی‌شریف آن هم در کمتر از یک هفته، ۸ دفتر بسیج دانشجویی نیز با صدور بیانیه‌ای به این اتفاق واکنش نشان دادند. بیانیه‌ای که بخش اصلی آن معطوف به دانشگاه صنعتی‌شریف و انتقاد از منشور اجتماعی این دانشگاه است. مسئولان این ۸ دفتر در بخشی از بیانیه خود تاکید کرده اند: «دیدیم که پیروان هلاکوخان مغول مجددا کتابخانه‌ای را آتش زدند و در محیط دانشگاه به منشور اجتماعی مکتوب شورای مشورتی دانشگاه شریف عمل کردند و دفتر بسیج دانشجویی را سوزانده‌اند!» 
در بخشی از این بیانیه، حمله‌کنندگان به دفتر بسیج و خط مسیر حرکت آنها در فضای دانشگاهی را با آنچه در ابتدای انقلاب در فضای دانشگاهی وجود داشته، مقایسه و تاکید شده است: «ظهور و بروز این جریان که روزبه‌روز بیشتر عمق استدلال و نهایت نخبگی خود را به نمایش می‌گذارد به‌خوبی نشان می‌دهد که «در شریف، مریم رجوی‌ها هنوز زنده‌اند» و درصورتی‌که دست خود را باز ببینند به خیال پاره‌کردن تور اختناق از انجام عملیات مهندسی بر پیکر مردم عادی نیز ابایی ندارند.» 

حراست کجاست؟

پیگیری «فرهیختگان» برای مصاحبه با مسئولان دانشگاه بی‌نتیجه ماند اما سوالات و ابهامات مختلفی نسبت به ماجراهای آتش‌سوزی در دانشگاه شریف پابرجاست. باوجود تکرار اتفاق اوایل آذر اما هنوز مجموعه دانشگاه جز یک اطلاعیه تک‌خطی توضیح دیگری درخصوص اتفاقات آتشین دانشگاه نداده است. سوال اصلی روشن است؛ حراست دانشگاه شریف کجاست و چه توضیحی درخصوص وضعیت دانشگاه دارد؟

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=30588
   

برچسب ها

نوشته های مشابه

04فروردین
لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد
دبیر حزب همت در استان فارس تاکید کرد

لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد

29اسفند
پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا
دیدار نماینده منتخب فسا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کشور

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها