• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات مهمانان نوروزی در سطح استان برگزار شد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار شد اهدای کمک‌های بانک ملی ایران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ماموریت‌های ویژه رئیسی به وزرا در آستانه ماه رمضان و فرارسیدن سال نو پیام تبریک مدیرعامل کانون پیشکسوتان فوتبال استان فارس به هادی چوپان ۷ جام برای پرسپولیس گرفتم ولی پولم را ندادند/ گفتند ۵۰ درصد طلبت را تخفیف بده/ حتی یک یورو هم تخفیف نمی‌دهم! پیام منوچهر متکی درباره انتخابات سفرای کشورهای آفریقایی از بیمارستان «برکت» بازدید کردند پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به هادی چوپان رییس جمهور وارد خوزستان شد

1

مناطق آزاد باید به سمت حکمرانی یکپارچه حرکت کنند

  • کد خبر : 28687
  • 02 شهریور 1401 - 12:30
مناطق آزاد باید به سمت حکمرانی یکپارچه حرکت کنند

به گزارش طلوع سیاست، به گزارش خبرآنلاین از قشم، سعید عمرانی در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم که با حضور مسئولان قضایی و اجرایی استان هرمزگان و شهرستان قشم و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: بروکراسی پیچیده برای اخذ مجوز فعالیت های اقتصادی و تولیدی طی سال […]

به گزارش طلوع سیاست،

به گزارش خبرآنلاین از قشم، سعید عمرانی در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم که با حضور مسئولان قضایی و اجرایی استان هرمزگان و شهرستان قشم و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: بروکراسی پیچیده برای اخذ مجوز فعالیت های اقتصادی و تولیدی طی سال های گذشته موجب کند شدن فرآیندهای تولیدی و صادرات در مناطق آزاد شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه منطقه آزاد قشم دارای ظرفیت های متنوع و بسیار خوبی در حوزه های گردشگری، نفت و انرژی، شیلات و حوزه های مختلف تولیدی است و باید با برنامه ریزی از این فرصت ها برای بهبود شرایط اقتصادی این منطقه و افزایش کیفیت زندگی ساکنان جزیره بهره برد.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: دستگاه قضایی برای حل مشکلات مناطق آزاد بویژه در منطقه آزاد قشم و استان هرمزگان پیگیر حل مشکلات و چالش های پیش روی تولیدکنندگان است و برای تسهیل تولید و صادرات اقدامات لازم را اجرایی می کند.

به گفته عمرانی؛ موازی کاری و ناهماهنگی و تعارض دستگاه های اجرایی در مناطق آزاد فرآیندهای تولید را کند کرده و متاسفانه شاهد فرار سرمایه هستیم و برای جلوگیری از این موضوع باید به سمت حکمرانی یکپارچه حرکت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، افزود: موضوع معافیت های مالیاتی، چالش اخذ مالیات بر ارزش افزوده، عدم اجرایی شدن ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، پیچیدگی فرآیندهای اخذ مجوز تولید و صادرات بخشی از مشکلات مناطق آزاد است که در این جلسه به بررسی آن پرداخته شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق باید نگاه چندوجهی داشت، تصریح کرد: مقابله با پدیده قاچاق نیازمند برنامه ریزی، آسیب شناسی و ارائه راهکارهای مختلف جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر در نقاط محروم است.

عمرانی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تحریم های غیرقانونی بین المللی و تمام چالش ها و مشکلات، خوشبختانه حرکت اقتصاد کشور رو به پیشرفت بوده است و مسئولان تمامی بخش ها باید با تلاش برای امیدآفرینی در جامعه تلاش کنند.

*تکلیف شرکت های بزرگ برای پرداخت مالیات در استان

دادستان عمومی و انقلاب استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه با اقدامت صورت گرفته توسط دستگاه قضایی در استان هرمزگان طی چندماه اخیر شاهد کاهش ۱۲ درصدی جمعیت کیفری و همچنین افت آمار پرونده های ورودی کیفری در استان هستیم.

علیرضا احمدی منش با بیان اینکه سرقت، کلاهبرداری، قاچاق، مواد مخدر و رشوه عمده جرایم استان هرمزگان را تشکیل می دهند، افزود: رابطه مستقیمی میان آمار اشتغال جمعیت و وقوع جرم وجود دارد و هر زمان که فضای تولید به سمت رونق حرکت کرده است، شاهد کاهش تعداد مجرمین و پرونده های قضایی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با ابتکار رییس دادگستری استان هرمزگان و پیگیری های صورت گرفته توسط دادستانی تمامی شرکت و کارخانه های بزرگ فعال در استان هرمزگان مکلف به پرداخت مالیات در استان خود هستند که اجرای این طرح می تواند موجب ایجاد تحولی در فضای اقتصادی هرمزگان شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان هرمزگان در پایان با اشاره به اهمیت تلاش تمامی بخش جهت رفع محرومیت، گفت: خوشبختانه در دولت مردمی و انقلابی آیت الله رییسی شاهد هماهنگی و همراهی خوبی میان دستگاه قضا، بخش های اجرایی و نمایندگان مجلس در استان هرمزگان هستیم.

*اجرای ماده ۶۵ قانون احکام دائمی به سود مردم است

رییس دادگستری شهرستان قشم نیز در بخش دیگری از این جلسه گفت: تولیدکنندگان منطقه آزاد قشم مشکلاتی در حوزه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده دارند که به نظر می رسد با فلسفه تشکیل مناطق آزاد همخوانی ندارد.

رضا صفایی ادامه داد: کاهش بروکراسی برای اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت اقتصادی، تسهیل صادرات محصولات تولیدی و همچنین برنامه ریزی برای صادرات سوخت و دام از قشم مواردی هستند که می تواند به بهبود وضعیت تولیدکنندگان کمک کند.

وی در ادامه ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز و همچنین جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر را از مهمترین عواملی دانست که کاهش آمار ارتکاب جرم را به همراه داشت است.

رییس دادگستری شهرستان قشم تصریح کرد: اجرای ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور تفویض اختیار تمامی دستگاه ها به سازمان منطقه آزاد موضوعی است که در صورت انجام می تواند به نفع مردم باشد که متاسفانه برای اجرای آن شاهد برخی ناهماهنگی ها هستیم.

صفایی در پایان با بیان اینکه دستگاه قضایی با متخلفان در هر جایگاهی برخورد می کند، گفت: موضوع برخی بداخلاقی ها در فضای مجازی مساله ای است که با جدیت از سوی دستگاه قضا بررسی و با آن برخورد خواهد شد.

۴۶

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=28687
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها