• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات مهمانان نوروزی در سطح استان برگزار شد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار شد اهدای کمک‌های بانک ملی ایران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ماموریت‌های ویژه رئیسی به وزرا در آستانه ماه رمضان و فرارسیدن سال نو پیام تبریک مدیرعامل کانون پیشکسوتان فوتبال استان فارس به هادی چوپان ۷ جام برای پرسپولیس گرفتم ولی پولم را ندادند/ گفتند ۵۰ درصد طلبت را تخفیف بده/ حتی یک یورو هم تخفیف نمی‌دهم! پیام منوچهر متکی درباره انتخابات سفرای کشورهای آفریقایی از بیمارستان «برکت» بازدید کردند پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به هادی چوپان

7
باغ گلی جا ماند

مهر تایید مجلس بر کابینه «رئیسی»

  • کد خبر : 1857
  • 03 شهریور 1400 - 15:12
مهر تایید مجلس بر کابینه «رئیسی»
هر چند در صحن علنی رسما اعلام نشده، اما بر اساس اخبار موثق، رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ۱۸ وزیر کابینه معرفی شده توسط رئیس جمهوری مهر تاییدی بر کابینه ابراهیم رئیسی تعبیر می‌شود.

به گزارش طلوع اقتصاد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از پنج روز جلسات مستمر در دو شیفت کاری تکلیف کابینه سیزدهم را مشخص کردند، جلسه‌ای که خالی از برخی حواشی نبود.

از ابتدای آغاز بررسی صلاحیت‌ها جلسات صحن علنی از تلویزیون به صورت مستقیم پخش شد.

نمایندگان در پنج روز گذشته صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم را بررسی کردند. طبق آئین‌نامه در ابتدا گزارش کمیسیون مربوطه قرائت شد و سپس نوبت بیان اظهارات دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق رسید در نهایت نیز وزیر معرفی شده به دفاع از برنامه‌هایش می‌پرداخت. این رویه درباره پنج وزیر به گونه‌ای دیگر انجام شد. هیچ نماینده مخالفی برای وزرای پیشنهادی دفاع، دادگستری و راه و شهرسازی صحبت نکرد. همچنین تنها یک نماینده مخالف درباره دو وزیر پیشنهادی کشور و کشاورزی نظراتشان را بیان کردند.

روزهای گذشته جلسات مجلس حاشیه پررنگی نداشت اما امروز چند موضوع به چشم خورد که از جمله آن نیز می‌توان به ادعای نادران نماینده تهران درباره اموال وزیر پیشنهادی نفت اشاره کرد، این ادعا کار را به جایی رساند که در فاصله بین تنفس در نشست صبح تا آغاز رسمی جلسه نشست مجلس به مدت ۲۰ دقیقه غیر علنی شد تا نادران به بیان مستندات خود بپردازد.

علاوه بر آن در مقطعی از جلسه علنی امروز موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در تذکری به بیان صحبت‌هایی درباره عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون پرداخت، اظهاراتی که با اعتراض تعدادی از نمایندگان از جمله ایزدخواه نماینده تهران مواجه شد، او با فریاد موسوی لارگانی را متهم به سیاسی کاری کرد و خواستار بیان تذکر شد. در میان فریادهای موسوی لارگانی نشست صبح به پایان رسید. با شروع نشست عصر ۱۹ صندوق اخذ رای از نمایندگان در جلوی مجلس تعبیه شده بود.

در این بین در حالیکه مجلس آخرین ساعات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را می‌گذراند تعداد گعده‌های نمایندگان افزایش پیدا کرد و در دقایق پایانی مذاکرات بین نمایندگان زیادتر شد، در زمان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش اعلام شد که خدابخشی با گودرزوند وقتش را جهت اعلام مخالفت تقسیم کرده است.

زمانی که نوبت به گودرزوند رسید متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس گفت که گودرزوند اجازه صحبت ندارد چون به عنوان موافق ثبت نام کرده است. در این هنگام خدابخشی پشت تریبون رفت و با انتقاد از قالیباف گفت که  نظرات نمایندگان بر اساس مستندات تغییر می‌کند. این موضوع برای دقایقی مجلس را دچار بی نظمی کرد. قالیباف رئیس مجلس توضیح داد که تا قبل از قرعه کشی برای موافق و مخالف نمایندگان می‌توانند انصراف داده یا جابجا کنند ولی بعد از قرعه کشی این اتفاق رخ نمی‌دهد.

یکی از نکات مورد توجه در نشست امروز این بود که اجازه ندادند نمایندگان در مقابل هیات رئیسه یعنی تریبون اصلی مجلس حضور پیدا کنند. احتمالا این اتفاق به دلیل انتقاداتی بود که در روزهای گذشته نسبت به تجمع نمایندگان مقابل مجلس و مشخصا بعد از صحبت‌های هر وزیر پیشنهادی وجود داشت.

ساعت ۵:۳۰ با پایان تنفس سخنرانی رئیس جمهوری آغاز شد و او به دفاع کلی از وزرای پیشنهادی اش پرداخت.

در نهایت نوبت به رای گیری از مجلس رسید، ۱۹ صندوق به تعداد وزرا تعبیه شد و سه نماینده به عنوان ناظر بالای صندوق حضور داشتند.

روال رای گیری اینگونه بود که یک برگه بین نمایندگان توزیع شد که در آن نام ۱۹ وزیر پیشنهادی به همراه سه گزینه موافق، مخالف و ممتنع قید شده بود. این برگه‌ها در یک میز جمع آوری می‌شد، سپس قسمت مربوط به هر وزیر در صندوق آن وزیر توسط نمایندگان ناظر انداخته شده و آراء شمارش می‌شد.

بر این اساس، ۱۸ وزیر همراه با ابراهیم رئیسی راهی پاستور شدند و حسین باغ گلی از این کاروان جاماند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=1857
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع اقتصاد
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها