• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

مواضع اغتشاشگران و اصلاح‌طلبان به هم نزدیک است/ فراهم نبودن زمینه گفت‌وگو در دانشگاه

  • کد خبر : 30773
  • 10 دی 1401 - 12:16
مواضع اغتشاشگران و اصلاح‌طلبان به هم نزدیک است/ فراهم نبودن زمینه گفت‌وگو در دانشگاه

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نقش احزاب در ایجاد گفت‌وگوی ملی اظهار کرد: راه‌اندازی کرسی آزاداندیشی و گفت‌وگو یک موضوع جدای از اغتشاشات اخیر است، برخی اکنون از این شرایط برای توصیه افراد و دانشجویان به گفت‌وگو استفاده می‌کنند اما نخست باید موضع دعوت‌کنندگان به […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نقش احزاب در ایجاد گفت‌وگوی ملی اظهار کرد: راه‌اندازی کرسی آزاداندیشی و گفت‌وگو یک موضوع جدای از اغتشاشات اخیر است، برخی اکنون از این شرایط برای توصیه افراد و دانشجویان به گفت‌وگو استفاده می‌کنند اما نخست باید موضع دعوت‌کنندگان به گفت‌وگو مشخص شود.

وی روشن شدن موضع کسانی که خواستار باب کردن گفت‌وگو هستند را ضروری دانست و افزود: این افراد باید تکلیف خود را روشن کنند که آیا نماینده قشر اغتشاشگر هستند و تلاش می‌کنند خواسته‌ها و صحبت‌های آنها را مطرح کنند یا بحث و گفت‌وگو در کرسی آزاداندیشی برای رفع برخی ابهامات و شبهاتی است که در ذهن جوانان به وجود می‌آید.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی نگاه افراد در محیط‌های دانشگاهی را کارشناسی دانست و گفت: طبق آئین‌نامه موجود در دانشگاه باید این موضوعات مورد بحث دو طرف قرار گیرد سپس داوری مشخص کند که به استناد چه منطق و دلیلی نظر دانشجویان درست یا اشتباه است.

وی ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی را موجب رفع برخی ابهامات، شبهه‌ها و اشکالات موجود در ذهن نسل جوان دانست و تاکید کرد: بحث‌هایی که به بهانه لزوم ایجاد این کرسی‌ها مطرح می‌شود با هدف سوء‌استفاده از این موضوعات است و برخی از عناصر و جریان‌های سیاسی تلاش می‌کنند که مطالبات گذشته خود را به نام معترضان و اغتشاشگران مطرح کنند.

خواسته اغتشاشگران گفت‌وگو نیست

ترقی با اشاره به اینکه بسیاری از عوامل ایجاد اغتشاش و حتی دستگیرشدگان به دنبال گفت‌وگو نبوده‌اند، افزود: کسانی که در دانشگاه مشهد تابوت گفت‌وگو را تشییع می‌کنند، معلوم است که به‌هیچ وجه دنبال گفت‌وگو نیستند، بنابراین حوادث اخیر را باید از بحث کرسی‌های آزاداندیشی جدا کرد و باید بپذیریم که اگر در گذشته کرسی آزاداندیشی در دانشگاه راه‌اندازی می‌شد، فضا برای بحث، گفت‌وگو و تعامل مناسب‌تر بود و ابهامات کمتری در ذهن دانشجویان باقی می‌ماند.

وی با تاکید بر فراهم نبودن زمینه گفت‌وگو در دانشگاه گفت: هنگامی که سخنگوی دولت در جمع دانشجویان حاضر می‌شود اما به او اجازه صحبت نمی‌دهند به این مفهوم است که برخی افراد به دنبال گفت‌وگو نیستند و مأموریتی را دنبال می‌کنند که در فضای مجازی به آنها سپرده شده است، این افراد منطقی برای صحبت درباره ابعاد ابهامات خود ندارند.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی تحریک دانشگاه را سوء‌استفاده سیاسی دانست و ادامه داد: اگر گروه‌ها و جناح‌های سیاسی خواستار گفت‌وگو، نماینده اغتشاشگران و کسانی هستند که در دانشگاه دست به ساختارشکنی می‌زنند، باید تکلیف خود را روشن و اعلام کنند که اغتشاشگران را آنها تحریک و بسیج کردند و اکنون به نمایندگی از آنها خواستار گفت‌وگو هستند.

وی با اشاره به وجود دلایل متعدد درباره تلاش برخی احزاب سیاسی برای بهره‌برداری از این وضعیت تصریح کرد: بیانیه‌ای که از سوی مجمع روحانیون در آغاز سال صادر شد، سپس بیانیه میرحسین موسوی و احزاب حامی آنها به بهانه‌های مختلف، همچنین مطالبی که در مدت ۴۵ روز اخیر در روزنامه‌ها و مطبوعات منتشر شد با هدف تحریک افراد به اغتشاش بود.

ترقی ادامه داد: انواع شعارهایی که از زبان اغتشاشگران شنیده شد، ترویج دروغ‌هایی بود که مبنای تحلیل نادرست جامعه نسبت به این حوادث در رسانه‌های وابسته به این احزاب قرار گرفت، بنابراین مشخص است که اتفاق نظر و هماهنگی بین اپوزیسیون خارج از کشور و گروهک‌هایی که بازیگر اصلی این حوادث بودند با اصلاح‌طلبان در داخل کشور وجود دارد و این موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت.

تلاش اصلاح‌طلبان برای جهت‌دهی به خواسته معترضان

وی مواضع اصلاح‌طلبان در مناظراتی که در رسانه ملی بیان شد را تکرار خواسته‌های اغتشاشگران با یک ادبیات سیاسی دیگر دانست و گفت: محتوا و جهت‌گیری خواسته هر دو گروه یکسان است و این نشان می‌دهد آنها از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند تا مطالبات سیاسی خود را به نام اغتشاشگران و معترضان جا بزنند، در حالی‌که این دو موضوع به طور کامل از هم جدا است و جریانات سیاسی باید اثبات کنند که با تروریست‌ها و مجموعه‌هایی که اقدام به کشته‌سازی می‌کنند، همراه نیستند.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه به جز حادثه اخیر شاه‌چراغ دیگر موضعی از این احزاب در نفی ارتباط یا تأیید نکردن عملکرد اغتشاشگران مشاهده نکردیم، یادآور شد: اصلاح‌طلبان از موفقیت‌های دولت در تغییر رویکرد نظام در عرصه‌های سیاست داخلی و سیاست داخلی به شدت نگران هستند. آنها بر اساس تئوری‌های خود سال‌ها مذاکره را اصل قرار دادند، تمام وقت خود را صرف مذاکره کردند و به مسائل داخلی کشور رسیدگی نکردند.

وی عملکرد دولت را موجب زیر سوال رفتن نظریه‌های این گروه دانست و گفت: دولت رئیسی بدون پذیرش اف‌ای‌تی‌اف یا واگذاری امتیازات در مذاکرات هسته‌ای، مسیر رشد و توسعه کشور را با تغییر ترکیب مناسبات بین‌المللی و حضور در مجامع جهانی ادامه داده است، تحریم‌ها را خنثی کرده است و گام به گام بر مشکلات ایجاد شده در دولت گذشته غلبه می‌کند.

ترقی با اشاره به موفقیت روندی که دولت در پیش گرفته است، گفت: برخلاف اصلاح‌طلبان که بهانه وارد نکردن واکسن، حل نشدن مشکلات اقتصادی کشور، کمبود آب شرب و مشکلات بانکی، نبود صادرات یا فروش نفت را به برجام گره زده بودند، اکنون هیچ‌یک از این مسائل مطرح نیست و بدون دادن هیچ امتیازی در برجام همه مشکلات کشور در حال حل شدن است.

تلاش برای ماندن در عرصه سیاسی

وی این دستاوردها را به زیان اصلاح‌طلبان دانست و افزود: این روند موجب می‌شود مردم به تفکر، خط مشی و گفتمان آنها اعتماد و امیدی برای حل مشکلات نداشته باشند، به همین دلیل آنها آینده سیاسی خود را تاریک می‌بینند و نگران خروج کامل از صحنه سیاسی هستند، دست به چنین اقدامات می‌زنند که هم نظام را زیر سوال می‌برند و هم ذهن مردم را از بررسی و توجه به خطاها و خیانت‌های آنها در اقتصاد، سیاست و فرهنگ کشور منحرف کنند.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی یکی از اهداف این جریان را موفقیت در انتخابات آینده و بعد دیگر را جلوگیری از حذف سیاسی در عرصه قدرت دانست و یادآور شد: از سوی دیگر این جریان در تاریخ کشور به عنوان احزابی شناخته می‌شوند که با نادیده گرفتن ظرفیت‌های داخلی و تمرکز بر عوامل توسعه تلاش کردند به استقلال ایران آسیب برسانند و آن‌را دوباره در مسیر وابستگی به استکبار جهانی قرار دهند؛ همه این رخدادها در تاریخ ثبت خواهد شد و نتیجه منفی بر تداوم این جریان خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ترجمه اغتشاش و حرمت‌شکنی ، ترور، قمه‌کشی، محاربه علیه مردم، خرابکاری و مظلوم کشی، گفت‌وگو نیست، ادامه داد: اصلاح‌طلبان نزدیک به چهار دهه است که حرف‌های خود را برای مردم می‌زنند و عملکرد خود را به معرض قضاوت مردم گذاشته‌اند، بنابراین اجازه دهند در این دوره، جریان مقابلشان خرابی‌های آنها را اصلاح کند و مسیر اجرایی کشور را به ریل انقلاب برگردانند و از کارشکنی، سیاه‌نمایی، ناامیدسازی مردم و همراهی با دشمنان در قول و عمل پرهیز کنند؛ بی‌شک موفقیت‌ها در پیش است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=30773
   

نوشته های مشابه

04فروردین
لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد
دبیر حزب همت در استان فارس تاکید کرد

لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد

29اسفند
پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا
دیدار نماینده منتخب فسا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کشور

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها