• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

نخستین گام برای توسعه همکاری‌های معدنی و اقتصادی ایران و برزیل برداشته شد

  • کد خبر : 29033
  • 23 شهریور 1401 - 12:51
نخستین گام برای توسعه همکاری‌های معدنی و اقتصادی ایران و برزیل برداشته شد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حسین قریبی» در کنگره معدن «ایبرام» برزیل در شهر «بلوهوریزنته» این کشور اظهار داشت: از ابتدای شروع ماموریتم در برزیل دو هدف را به عنوان سرلوحه فعالیت‌های بخش اقتصادی سفارت در نظر گرفته بودم که نخستین آن اعاده همکاری‌های تجاری و رساندن آن به […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حسین قریبی» در کنگره معدن «ایبرام» برزیل در شهر «بلوهوریزنته» این کشور اظهار داشت: از ابتدای شروع ماموریتم در برزیل دو هدف را به عنوان سرلوحه فعالیت‌های بخش اقتصادی سفارت در نظر گرفته بودم که نخستین آن اعاده همکاری‌های تجاری و رساندن آن به سطح سال‌های اوج روابط دو کشور بود.

سفیر ایران در برزیل یادآور شد: همکاری‌های تجاری بین دو کشور در سال‌های اخیر به دلایل مختلفی دچار کاهش شده بود که یکی از آن دلایل پاندومی کرونا بود؛ با این حال این هدف از سال ۲۰۲۱ یعنی از اواسط سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ محقق شد.

وی خاطرنشان‌کرد: هدف دوم که شاید از هدف نخست هم مهمتر است و می‌تواند موجب پایداری روابط تجاری دو کشور شود، بحث متنوع‌سازی زمینه‌های فعالیت و همکاری بین ایران و برزیل بود و در این زمینه، حوزه معدن یک حوزه بسیار با اهمیت برای دو کشور است.

قریبی بیان‌داشت: هر دو کشور در این حوزه غنی و صاحب معادن هستند و ذخایر و ظرفیت‌های معدنی فراوانی دارند، همچنین صنایع مرتبط با معدن به صورت گسترده در آنها وجود داشته و بخشی از درآمد دو کشور مربوط به فروش فرآورده های معدنی و آنچه که مرتبط با معدن است، می‌شود.

وی گفت: از آبان‌ماه سال گذشته به‌ویژه پس از انجام مطالعات مقدماتی تمرکز را بر این حوزه آغاز کردم و سفری در همین زمان به بلوهوریزنته پایتخت ایالت «میناس جرایس» و در واقع پایتخت معدنی برزیل داشتم و با نخستین موسسه معدن برزیل که در واقع همه فعالیت‌های معدنی این کشور در این موسسه متمرکز است، تبادل نظرهای خیلی خوبی انجام شد.

سفیر ایران در برزیل ادامه‌داد: متقابلاً با طرف متناظر این موسسه در ایران، یعنی خانه معدن ایران به عنوان تشکل مدنی معدن‌داران بخش خصوصی ایران جلسات و گفت‌وگوهایی برگزار شد، همچنین یک وبینار بین دو طرف به‌طور مشخص برای تعریف چارچوب همکاری‌ها برگزار شد.

وی اضافه‌کرد: در نهایت پیگیری‌ها و رایزنی‌ها با کمک خانه معدن ایران منجربه حضور یک هیات معدنی برای شرکت در بزرگترین رویداد و نمایشگاه معدنی برزیل در سال جاری شد.

قریبی با اشاره به نمایشگاه معدن برزیل در شهر بلوهوریرنته که از روز دوشنبه کار خود را آغاز کرده، خاطرنشان‌کرد: در این نمایشگاه، جلسات بحث و گفت‌وگو و تبادل تجربه بین هیات معدنی ایرانی و سایر کشورها و شرکت‌کنندگان برگزار شد و همچنین حضور بیش از ۲۰۰ شرکت معتبر برزیلی و خارجی در اینجا حضور دارند که دستاوردها و فعالیت‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

نخستین گام برای توسعه همکاری‌های معدنی و اقتصادی ایران و برزیل برداشته شد

وی اظهار داشت: هیات معدنی جمهوری اسلامی ایران نیز هم از بخش خصوصی و هم از بخش دولتی برای مشارکت در این رویداد حضور دارند که در حاشیه این رویداد تاکنون جلساتی با طرف‌های مرتبط داشته‌اند و همچنین اعضای هیات و شرکت‌ها ضمن بازدید از غرفه‌ها به گفت‌وگو با شرکت‌های برزیلی برای بررسی زمینه‌های همکاری و تعامل در آینده پرداختند.

سفیر ایران در برزیل خاطرنشان‌کرد: برداشت ما از نخستین روز مشارکت با انجام گفت‌وگوها و تبادل‌نظرهای هیات، فراتر از انتظار بوده است و به احتمال زیاد در برخی بخش‌ها خیلی سریع به نتیجه خواهد رسید. همچنین در بعضی دیگر از بخش‌ها ممکن است با تبادل اطلاعات فنی بیشتر بتوانند زمینه‌ها را توسعه همکاری‌ها در آینده فراهم کنند.

وی گفت: این نخستین گام برای توسعه همکاری‌های معدنی و اقتصادی دو کشور است، ما سال جاری را سال توسعه روابط معدنی بین دو کشور نامیده بودیم و به‌تدریج به اهداف مورد نظر نزدیک می‌شویم.

قریبی معتقد است که از این پس کار دو طرف دشوارتر می‌شود، زیرا بعد از تماس‌های اولیه و شناخت لازم است این تماس‌ها گسترش یابد و بنده به عنوان سفیر و همکارانم در سفارت آمادگی کامل داریم که در همه مراحل از ایجاد این زمینه ها و همکاری های بین دو طرف حمایت کرده و پشتیبانی های لازم را به عمل آوریم.

وی تصریح‌کرد: مطمئن هستم چشم‌انداز بسیار خوب و سازنده‌ای پیش چشم دو طرف قرار دارد که بتوانیم از آن به نفع منافع دو طرف به خوبی بهره‌برداری کنیم.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=29033
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها