• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

اخبار ویژه

تقدیر از مدیر روابط عمومی آبفا شیراز به عنوان رتبه برتر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب در کشور /محمد امین آبادیان مدیر نمونه شد پیام تبریک روز روابط عمومی از سوی رییس شورای اسلامی استان فارس پیشنهاد تشکیل دبیرخانه مشترک بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در استان فارس/چالش‌های ارتباطی میان رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها پیام تبریک دبیر حزب همت استان فارس به دبیرکل حزب همت پیام تبریک دبیر حزب همت در استان فارس به رئیس شورای سیاستگذاری حزب همت کشور دیدار مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های فارس با شهردار صدرا تبریک حزب همت فارس برای ورود مهندس اسفندیار عبداللهی به بهارستان پیام تسلیت حزب همت فارس به نماینده مردم شهرستان نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس حسینی و عزیزی راهی بهارستان شدند پیام تبریک حزب همت فارس بابت ورود دکتر سید اسماعیل حسینی به بهارستان حزب همت فارس درگذشت پدر همسر دکتر سید اسماعیل حسینی را تسلیت گفت سازمانی توانمند برای رفع امور عشایر باید شکل گیرد انتخابات مبنایی بر تحول و تحول مبنایی برای پیشرفت است نسل نو، تفکر نو با دکتر سید اسماعیل حسینی، نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وکالت تلاش برای احقاق حق و حقیقت است

4

نداشتن فرماندهی متمرکز امنیت سایبری از مشکلات جدی در کشور است

  • کد خبر : 11656
  • 12 آبان 1400 - 19:24
نداشتن فرماندهی متمرکز امنیت سایبری از مشکلات جدی در کشور است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ساعت: ۲۰:۲۴ منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۰/۰۸/۱۲ شناسه خبر: ۱۷۸۱۴۲۱ کیان‌خواه گفت: علیرغم حجم بالایی که تهدیدات سایبری در سطح جهانی دارد ما هنوز یک نهاد پاسخگو در این زمینه نداریم و این چالش بزرگی است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، احسان کیان‌خواه عضو شورای علمی مرکز مطالعات […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ساعت: ۲۰:۲۴
منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
شناسه خبر: ۱۷۸۱۴۲۱

کیان‌خواه گفت: علیرغم حجم بالایی که تهدیدات سایبری در سطح جهانی دارد ما هنوز یک نهاد پاسخگو در این زمینه نداریم و این چالش بزرگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، احسان کیان‌خواه عضو شورای علمی مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: ویژگی فضای سایبری این است که به مروز زمان تکامل پیدا می‌کند و اینگونه نیست که اتفاقات یکدفعه‌ای رخ دهد، لذا سیاست‌گذاری‌ها در قبال این فضا هم باید مدام به روز شود تا کارایی داشته باشد.

وی افزود: در واقع ما در حال ورود به یک عالم جدید هستیم و وقتی وارد عالم جدید می‌شویم به تبع آن این عالم جدید فرهنگ، ویژگی‌ها و اقتضائات جدیدی را می‌طلبد.

این کارشناس فضای مجازی اظهار داشت: فضای سایبر موجود بر اساس مبانی‌ای شکل گرفته است که ریشه در غرب مدرن دارد و بر اساس آن یک نوع سبک زندگی شکل گرفته است و اهداف خاصی را نیز دنبال می‌کند.

کیان‌خواه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف غایی فضای سایبری کنونی، جهانی‌سازی سبک زندگی غرب مدرن است، به‌طوری‌که حتی در گوشه و کنار کشور خودمان هم شاهد هستیم که قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف دارند یک سبک زندگی واحد را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع برخی از ویژگی‌های سبک زندگی غربی که فاصله زیادی با مبانی و اصول دینی ما دارد به مرور در زندگی مردم ما در حال رسوخ است.

عضو شورای علمی مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اضافه کرد: عملا داریم مشاهده می‌کنیم که هم حوزه سبک زندگی‌مان دارد تغییر می‌کند و هم انگاره‌هایی که در ذهن ما وجود دارد در حال تغییر است؛ به عنوان مثال بزرگنمایی برخی اشتباهات از سویی برخی کسانی که در لباس روحانیت هستند موجب تغییر انگاره‌های ذهنی قبلی ما پیرامون روحانیت می‌شود.

کیان‌خواه تأکید کرد: رواج فرهنگ منحط  و اباحه‌گر از جمله اهدافی است که در فضای مجازی دنبال می‌شود که این هدف بیشتر مختص کشورهایی مانند کشور ما است و این فرهنگ با جذابیت فناوری به شدت در حال نفوذ در جامعه است و همین جذابیت فناوری موجب می‌شود که مردم آن را بپذیرند و امکان نفوذ راحت‌تر باشد، در حالی که شاید در حالت معمول به راحتی این فرهنگ قابل نفوذ نباشد و پذیرفته نشود.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم در رابطه با فضای مجازی این است که این فضا ناامن است و اطلاع از این واقعیت موجب می‌شود تا فرد مراقبت و کنترل دائمی داشته باشد و بی‌محابا وارد این فضا نشود نکند

کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه اگر چیزی را سایبری کردیم باید به آن کنترل دائمی داشته باشیم، یادآور شد: نداشتن فرماندهی متمرکز امنیت سایبری از جمله مشکلات جدی در کشور است و علیرغم حجم بالایی که تهدیدات سایبری در سطح جهانی دارد ما هنوز یک نهاد پاسخگو در این زمینه نداریم و این چالش بزرگی است.

کیان‌خواه ادامه داد: همین مسئله باعث شده است که بدون هیچ ساختار و روشی دست به توسعه سایبری در کشور بزنیم و سایبری‌سازی گسترده‌ای را دنبال کنیم، در حالی که باید برای این مهم فکر جدی کرد.

وی گفت: قابل پذیرش نیست که ما دست به فضای سایبر بزنیم بدون اینکه به حوزه امنیت و تاب‌آوری سیتسم توجه داشته باشیم چرا که در چنین شرایطی وقتی امنیت سیستم دچار مشکل شود ممکن است زندگی مردم مختل شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=11656
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها