• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

نوری قزلجه: در چند ماهه اخیر ارزش پول ملی دو برابر کاهش یافته است

  • کد خبر : 14735
  • 19 آبان 1400 - 10:56
نوری قزلجه: در چند ماهه اخیر ارزش پول ملی دو برابر کاهش یافته است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بپذیریم که تحریم ها بر اقتصاد ما اثر داشته و در مدت کوتاه چندماهه ارزش پول ملی بیش از دو برابر کاهش یافت و قدرت خرید مردم نصف شد. به گزارش ایسنا، غلامرضا نوری قزلجه در نطق میان دستور […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بپذیریم که تحریم ها بر اقتصاد ما اثر داشته و در مدت کوتاه چندماهه ارزش پول ملی بیش از دو برابر کاهش یافت و قدرت خرید مردم نصف شد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا نوری قزلجه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در طول تاریخ و در پس برون و کشاکش حکومت ها و دولت ها با سلایق و علایق گوناگون، این روحانیت اصیل و مرجعیت بوده که همواره صدای ملت بوده و هستند و در عصر حاضر و به برکت انقلاب اسلامی ملت بزرگ و فهیم ایران، ثمره مرجعیت با عنوان ولایت فقیه نمود عینی یافته و بنابراین ولایت فقیه جدای از مرجعیت نیست و جداسازی آن جفا به ولایت فقیه است.

وی افزود: اکنون نیز مرجعیت بیدار و مسئولیت پذیر عصر ما در کنار ولایت و امت بوده و به عنوان دغدغه مندان دین و دنیای مردم و سعادتمندی آنها همواره مصلحت امت را رهنمون و گوشزد می نمایند و شخصیت بزرگوار و کم نظیری چون حضرت آیت الله صافی گلپایگانی که حضرت امام (ره) وصیت نامه سیاسی الهی خود را به ایشان سپردند، از جمله این مراجع عظیم الشان هستند که در امتداد قرن ها تجربه مرجعیت و روحانیت اصیل به عنوان دردآشنای دلسوز باز هم همان صدای مردم عصر خویش هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی قانون اساسی فاخرمان را ورق می زنیم و بر سطور پرافتخار آن می نگیریم، هر یک از کلمات دریچه ای بر مناظر پرافتخار و تلاش خستگی ناپذیر ملت ایران برای دستیابی به یک میثاق ملی و قانون اساسی  مترقی با کوله باری ا ز تجربه و آزمون هاست و یادآور جانفشانی ها و خون های ریخته شده و پایمردی های بیشمار است. به گذشتگان خود به عنوان اولین  ملتی که در منطقه خاورمیانه به دنبال قانون اساسی بودیم و به آن دست یافتیم افتخار می کنیم که بعد از انقلاب اسلامی آن را غنی تر کردیم و اکنون مسئولیت سنگین حفظ و رعایت آن را امروز بر عهده داریم.

نوری در ادامه اظهار کرد: اگر بخواهیم این میثاق ملی را در یک جمله خلاصه کنیم، آزادی و حاکمیت اراده ملت بر امور جامعه خویش است  و اینجاست که اراده ملت در مجلس متجلی می شود و به همین دلیل این مجلس در رأس امور قرار گرفته و منشاء همه قدرت ها در کشور است. پس نه شخص من نماینده و نه ساختار این مجلس، بلکه تجلی اراده ملت بر رأس امور است، بنابراین تصمیمات و قانونگذاری ما الزاما باید در چهارچوب اراده ملت و آزادی های مدنظر ملت باشد، یا همان اصطلاح پارلمانی آن با رعایت اصول قانون اساسی باشد.

وی افزود: یعنی هم شکل گیری این مجلس و هم فعالیت آن باید کاملا مبتنی بر اراده ملت باشد و اگر برخلاف آن عمل شود و بخواهد منشاء این اراده یعنی ملت را از آزادی هایش محدود کند، چنین تصمیماتی در محکمه ملت مردود خواهد بود.

نماینده مردم بستان آباد در ادامه تاکید کرد: بنابراین چه برای اقتصاد قانون بنویسیم چه برای جمعیت و چه برای فضای مجازی قانون بنویسیم و چه برای انتخابات ها، حتما باید روح قانون اساسی را که تجلی اراده ملت است همیشه و در همه حال مراعات کنیم.

نوری با اشاره به مساله اقتصاد بیان کرد:  فارغ از نگاه های سیاسی و جناحی و فارغ از گلایه هایی که در موضوع انتخابات ریاست جمهوری اخیر هست، همه باید کمک کنیم که این دولت جدید موفق شود. بی تردید بهره گیری از نیروی انسانی شایسته و توانمند و تجربه مدیران موجود کمک شایانی به دولت خواهد کرد و نیک می دانیم که کشور از نظر اقتصادی در شرایط حساسی قرار دارد و ضربه هایی که دولت آمریکا در سال های اخیر به اقتصاد ایران زده، اوج دشمنی با ملت ایران بوده است.

 وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب یادآور شد: ایشان فرمودند تحریم هایی که ترامپ انجام داد جنگ اقتصادی آمریکا با ایران است و این جنگ هنوز هم ادامه دارد و اگرچه ملت و مسئولین سال هاست که مقاومت می کنند و دولت آمریکا را در رسیدن به آرزویش که قحطی در ایران است ناکام گذاشته اند اما همه باید تلاش و تدبیر کنیم که هرچه زودتر و به هر شکل و به هر نحو ممکن این فشار سنگین و ظالمانه در حوزه اقتصاد و گرانی مایحتاج ضروری مردم و تورم را از دوش مردم صبور و مقاوم ایران برداریم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: باید بپذیریم که تحریم ها بر اقتصاد ما اثر داشته ولو ۳۰ درصد هم باشد باز در حوزه اقتصاد مقدار قابل توجه و اثرگذار است. در طی مدت کوتاه چندماهه ارزش پول ملی بیش از دو برابر کاهش یافت و قدرت خرید مردم نصف شد. گرچه مسئولین، شرمنده نجابت مردم مقاوم و صبور هستند ولی قطعا راه جبران آن، حذف ارز ترجیحی از کالاهای اساسی و افزودن بر بار فشار بر اقشار ضعیف جامعه نیست و باید از نظر کارشناسان و دلسوزان بهره جست و تصمیمات شجاعانه و جسورانه گرفت و با سیاست ورزی توام با حکمت و حفظ اقتدار و عزت ملی و با تمام قوا در پی چاره اساسی بود.

نوری قزلجه در ادامه نطق خود بیان کرد: از صدا و سیما می خواهم براساس ظرفیت ایجاد شده در آیین نامه داخلی کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی نسبت به پوشش مستقیم جلسات این کمیسیون به عنوان یک مطالبه عمومی اقدام کنند.

نماینده مردم بستان آباد گفت: ضمن تشکر از مسئولین قبلی و فعلی در کمک برای گازرسانی، برق رسانی و پروژه های راهداری و بهداشت و درمان و عمران روستائی در شهرستان بستان آباد و پیرو مطالبه حضوری از رئیس جمهور محترم، از وزیر محترم نیرو می خواهم برای رفع بحران آب شرب و صنعت در شهرستان بستان آباد نسبت به اجرای عملیات انتقال آب از سد کلقان تسریع کنند.

نوری از وزیر راه و شهرسازی خواست که در جهت اتمام چهارخطه کردن مسیر پرترافیک و حادثه خیز تبریز _ بستان آباد اقدامات عاجل را به عمل آورند.

وی همچنین از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست که برای تکمیل پوشش اینترنت در روستاهای شهرستان بستان آباد دستور عاجل صادر کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس از تلاش مدیران کل خدوم در استان آذربایجان تشکر کرد و گفت: امیدوارم همه ادارات شهرستان بستان آباد در راه خدمات شایسته به مردم شریف و نجیب این منطقه از توفیقات روزافزون الهی بهره مند شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=14735
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها