• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

نیازمند راه‌اندازی صنایع تبدیلی هستیم تا از خام‌فروشی جلوگیری شود

  • کد خبر : 21798
  • 19 آذر 1400 - 15:51
نیازمند راه‌اندازی صنایع تبدیلی هستیم تا از خام‌فروشی جلوگیری شود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رئیس جمهور در دیدار جمعی از کشاورزان و کارآفرینان استان لرستان مشکلات بخش کشاورزی، دامداری و آبزی‌پروری استان را مورد بررسی قرار داد. به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به استان لرستان در نشست تخصصی با کشاورزان و دامداران با اشاره به […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

رئیس جمهور در دیدار جمعی از کشاورزان و کارآفرینان استان لرستان مشکلات بخش کشاورزی، دامداری و آبزی‌پروری استان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به استان لرستان در نشست تخصصی با کشاورزان و دامداران با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، گیاهان دارویی، زنبورداری، آبزی پروری و مرغداری اظهار داشت: استان لرستان از ظرفیت‌های فراوانی برای رشد و توسعه مانند نعمت خاک حاصل خیز برخوردار است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت احداث سد معشوره در رشد و توسعه کشاورزی استان بیان داشت: از جمله کارهایی که حتما باید در سطح استان به اتمام برسد احداث این سد است؛ البته بسیار زودتر از اینها باید این اقدام انجام می‌شد و امروز وظیفه داریم عقب‌ماندگی موجود در این زمینه را با سرعت جبران کنیم.

رئیسی با تاکید بر حمایت از نوآوری‌ و کسب و کارهای نوین در حوزه کشاورزی به فعالیت موفق یکی از جوانان استان درحوزه گیاهان دارویی که توانسته بود برای بیش از ۲ هزار نفر اشتغالزایی کند، اشاره کرد و گفت: فعالیت در بخش‌هایی مانند گیاهان دارویی و صادرات این محصول می‌تواند ارزآوری زیادی برای کشور داشته باشد، لذا باید از فعالیت کارآفرینان و کشاورزان در این حوزه حمایت شود ضمن اینکه این حوزه از ظرفیت اشتغالزایی فراوانی نیز برخوردار است.

رئیس جمهورضمن تاکید بر اینکه موانع رشد و توسعه کشاورزی استان لرستان باید برطرف شود، ایجاد صنایع تبدیلی را مهم ارزیابی کرد و در این باره گفت: امروز در مناطق مختلف کشور از جمله لرستان نیازمند راه‌اندازی صنایع تبدیلی هستیم تا از خام‌فروشی جلوگیری کرده و ارزش افزوده زیادی برای کشاورزان تامین شود و در این زمینه مسئولین مربوطه موظف هستند حمایت‌ها و پشتیبانی لازم را به عمل آورند.

رئیسی مدیریت جدی آب را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با مدیریت درست آب می‌توان کمبودها را جبران و آب را برای مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی تامین کرد.

رئیس جمهور با اشاره به صحبت یکی از کشاورزان در زمینه مکانیزه کردن مزارع، گفت: دولت قصد دارد از این کار به نوعی حمایت کند که مکانیزه کردن مزارع توسط خودِ کشاورزان، دامداران و کارآفرینان انجام شود.

رئیسی همچنین با اشاره به موضوع اعطای تسهیلات به کشاورزان اظهار داشت: معتقدم بهترین محل برای مصرف امکانات و ظرفیت‌های مالی کشور اختصاص تسهیلات به بخش کشاورزی و دامداری کشور است.

رئیس جمهور همچنین بر تلاش دولت برای راه‌اندازی صنایع تعطیل شده و نیمه تعطیل استان به منظور برطرف کردن بخشی از بیکاری جوانان تاکید کرد.

در این مراسم مشکلات حوزه دامداری، گیاهان دارویی، زنبورداری، آبزی پروری و مرغداری توسط کشاورزان و فعالین این حوزه مطرح شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=21798
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها