• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

هیچ کشوری جرات نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی ایران را ندارد

  • کد خبر : 25996
  • 01 اردیبهشت 1401 - 17:55
هیچ کشوری جرات نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی ایران را ندارد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی ایرنا، امیر دریادار شهرام ایرانی در گفت وگویی پیرامون آخرین تحولات و دستاوردهای دفاعی کشور درباره توانمندی های جمهوری اسلامی ایران افزود: هندسه قدرت در دنیا در حال تغییر است، بحث ژئوپلوتیک در دنیا دچار تغییراتی شده و بازیگران در حال فعالیت خودشان […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی ایرنا، امیر دریادار شهرام ایرانی در گفت وگویی پیرامون آخرین تحولات و دستاوردهای دفاعی کشور درباره توانمندی های جمهوری اسلامی ایران افزود: هندسه قدرت در دنیا در حال تغییر است، بحث ژئوپلوتیک در دنیا دچار تغییراتی شده و بازیگران در حال فعالیت خودشان هستند از همین رو ما با توجه به توانمندی خود هر زمان که فرمانده معظم کل قوا فرمانی به ما ابلاغ کنند ما این امکان را داریم در تمام محیط های آبی دنیا حضور موثر داشته باشیم.

وی ضمن تاکید بر این نکته که با داشته های خود واژه “ما می توانیم” را تعریف، تفسیر و به اجرا رساندیم، تصریح کرد: محدودیتی برای خود قائل نیستیم و با رعایت چارچوب‌های بین المللی به انجام ماموریت‌های خود می پردازیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: مجموعه مرزهای آبی ایران بیش از پنج هزار کیلومتر است و این سه هزار کیلومتر که بیان می شود طول ساحل ما است که به طور مستقیم به آب‌های آزاد مرتبط است، به خاطر این ویژگی جغرافیایی که نعمت خداوند است شرایطی برای ما ایجاد شده که با جامعه جهانی در ارتباط باشیم در نتیجه با همه کشورها می توانیم در ارتباط باشیم لذا ما دیپلماسی دفاعی و دریایی فعالی داریم. آنچه در برنامه داریم حضور موثر برای مقابله با تهدیدها و در کنار آن برقراری تعاملات با کشورهای دیگر مثل برگزاری رزمایش ها و انجام دید و بازدید ها و همچنین ترتیب دادن توافق نامه های چندجانبه است.

امیر دریادار ایرانی بیان داشت: امروز شمال اقیانوس هند به واسطه رخدادهای اقتصادی به عنوان شاهراهی برای ارتباط قاره ها است، اگر ما حضور موثر نداشته باشیم دولت های غیر موجه حاضر می شوند و به آب های سرزمینی نزدیک می شوند اما به واسطه اقتدار و حضور ناوگان ما در آب‌های آزاد و رصدهای مداوم، هیچ گونه مشکلی نداشتیم و هیچ کشوری جرات نزدیک شدن به آب های سرزمین ما را ندارد.

وی ادامه داد: ناوگان تمامی کشورها همیشه پاسخگوی ما هستند و اعلام می‌کنند که در حال دریانوردی عادی هستند و تمام اطلاعاتی که می خواهیم در اختیار ما می گذارند از همین رو اگر همگرایی در منطقه انجام شود اقتدار سقف بالاتری را به خود اختصاص خواهد داد.

فرمانده نیروی دریای ارتش با تاکید بر اینکه  حضور ناوگان کشورهای دیگر در منطقه توجیهی ندارد، خاطرنشان کرد: منافع و منابع ما در حوزه دریا بسیار وسیع است هر جا که احساس تهدید کنیم، ناوگان ما حضور پیدا می کنند. امروز اسکورت کشتی‌های خود را در هر نقطه آبی انجام می‌دهیم تا امنیت برقرار شود و محدودیتی هم نداریم. حضور ما امینت را برای منطقه و جهان هدیه می‌کند.

امیردریادار ایرانی درباره حضور اسرائیل در منطقه و ارتباط با همسایگان گفت: شکی وجود ندارد که دشمن همیشه به دنبال دشمنی است امروز ما درباره یک رژیم منحوسی که حتی در سطح بین المللی هم قابل رصد نیست صحبت می کنیم در واقع این یکی از انگشتان شیطان است خودش به تنهایی خیلی توانمندی ندارد که نسبت به آن نگران باشیم ما نسبت به اصل شیطان نگرانیم، شیطان بزرگ است که تهدید اصلی مردم ما و مردم منطقه و دشمن بشریت است.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی کشورها سرشان کلاه رفت که در دوره گذشته با تبلیغاتی که در حوزه رسانه توسط همین شیطان بزرگ شد یک واژه ای به نام ایران هراسی در منطقه تعریف کردند که حاکمان برخی کشورها گول این واژه را خوردند و از این غافل بودند که اگر ایران توان دفاعی‌اش را بالا می‌برد می‌خواهد که از منافع خودش دفاع و حراست بکند، ایران هیچ گاه تهدیدی برای همسایه نیست کما اینکه در طول چند قرن گذشته شاهد نبودیم که ایرانی ها به جایی دست درازی کرده باشند یا به جامعه ای ظلم کرده باشند مورد تهاجم قرار گرفته‌ایم به‌ویژه اینکه بعد از انقلاب اوج زیادی گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: با توطئه شروع شده است بعد تحریم آمده است و بعدا تهدید هم به آن اضافه شده است ما این حضور را خیلی منطقی نمی بینیم و انتظارمان این است که مردم منطقه دولت هایشان را توجیه بکنند که بیایند به بازوی برقراری امنیت بپیوندند نه اینکه تفرقه بیندازند و منطقه را دچار ناامنی بکنند بین مسلمانان و برادران دینی و همسایه اختلاف بیفتد چرا که این رژیم در طول تاریخ همیشه نشان داده است که حتما با بشریت مشکل دارد این حرف ما نیست در قرآن این مطلب به صراحت اشاره شده است ساختار شخصیتی اش این است که با بشریت مشکل دارد و در رفتار هم این را نشان می دهد وقتی که حتی به کودک چند ماهه هم رحم نمی کند و امروز از کودک هفت ساله هم نمی گذرد و بازداشت می کند یا با تفنگ به صورتش می زند که هیچ چیزی هم در دست ندارد در همه جای دنیا به کودک احترام می گذارند و تکریم می کنند اما ببینید که چگونه برخورد می کند قطع به یقین حضورش یک حضور منافقانه است.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره تاثیر تحریم ها بر صنعت دفاعی کشورمان گفت: از ابتدا در حوزه نظامی به طور صددرصد در تحریم هستیم پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این واژه تحریم آمد و همه مسیرها را به روی ما بستند درگیر دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هم شدیم و ناامنی هایی هم اتفاق افتاد ما چاره‌ای نداشتیم و به تجهیزات نیاز داشتیم باید در اختیار می گرفتیم تا بتوانیم حداقل امنیت کشورمان را برقرار بکنیم بنابراین بیشتر به داشته های داخلی توجه کردیم یعنی از توانمندی‌هایی که در حوزه صنعت وجود داشت در گام اول رفتیم به سمت تجهیزاتی که داشتیم همه را فعال نگه داریم.

وی تصریح کرد: این ها یک قطعاتی می‌خواستند و نیازمندی‌های اولیه‌ای داشتند این اتفاق باعث شد به این فکر بیفتیم که وقتی جواب گرفتیم یعنی وقتی قطعه‌ای ساخته می شود پس می شود خود تجهیزات را هم ساخت بنابراین این خودباوری در نیروها ایجاد شد و به بدنه کشور هم منتقل شد. در مراکز علمی نیازمندی های‌مان را تعریف کردیم آنها طراحی کردند و به روز شد و به جامعه صنعتی منتقل شد یک حلقه مبارکی تشکیل شد و این ها در کنار همدیگر قرار گرفت و امروزه ما از لحاظ پشتیبانی و به دست آوردن آنچه که مدنظرمان است و مورد نیاز است هیچ گونه محدودیتی نداریم و اخیرا به لطف خدا یکی از ناوشکن‌های ساخت داخل را در یک رزمایش مرکبی در کشور هندوستان ارائه کردیم و مورد بازدید قرار گرفت. همچنین ناوشکن دماوند مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند که بزودی به آب انداخته خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره برنامه‌های نیروی دریایی و رزمایش های مشترک هم گفت: ما یک دریانوردی طولانی خواهیم داشت که در پهنه های اقیانوسی حضور خواهیم داشت در کنار آن از ما برای حضور در مراسم سالگرد کشورها دعوت شده است که حضور پیدا بکنیم که مدنظر ما هست و حضور دائمی ما هم در اقیانوس هند برای حفظ و حراست و برقراری امنیت پابرجاست.

امیر دریادارایرانی درباره برنامه های نیروی دریایی ارتش در دریای خزر گفت: در دریای شمال با همسایگان ارتباطات خیلی خوبی داریم در آنجا سه برنامه در حوزه دیپلماسی دفاعی و دریایی داریم ابتدا دید و بازدید از کشورهای همسایه است، دوم برنامه مسابقات نظامی داریم که امسال کشور آذربایجان میزبان است و سومی هم رزمایش های دوجانبه یا چندجانبه است که با هدف تمرین برای مسابقات آتی انشاءالله برگزار می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: چون توانایی ساخت زیردریایی در داخل کشور به بالاترین سطح ممکن رسیده است هم در حوزه سطحی و هم زیرسطحی برنامه های ساخت به روز خواهیم داشت یعنی اگر سال گذشته زیر دریایی ساختیم و به آب انداختیم در سال جدید مدل به روزتری را خواهیم ساخت.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=25996
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها