• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

5

واکنش وندی شرمن به “موقعیت برتر ایران” در مذاکرات وین

  • کد خبر : 24193
  • 22 بهمن 1400 - 13:44
واکنش وندی شرمن به “موقعیت برتر ایران” در مذاکرات وین

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست معاون وزیر خارجه آمریکا نسبت به اظهار نظرهای مرتبط با موقعیت برتر ایران در مذاکرات وین واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا به نقل از فرانس ۲۴ ، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی اظهارنظرهای مرتبط با موقعیت برتر ایران در مذاکرات […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

معاون وزیر خارجه آمریکا نسبت به اظهار نظرهای مرتبط با موقعیت برتر ایران در مذاکرات وین واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از فرانس ۲۴ ، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی اظهارنظرهای مرتبط با موقعیت برتر ایران در مذاکرات هسته‌ای را رد کرد و گفت: ما (فقط) هر چیزی که ایران ارائه دهد را قبول نمی‌کنیم. در صورتی که ایران به برجام پایبند بماند، ما برجام را به طور کامل وارد خواهیم کرد.

وی افزود:  همه گزینه‌های ما همیشه روی میز باقی می مانند، صرف نظر از اینکه چه چیزی در اینجا انتخاب می‌شود.

تعدادی از سناتورهای جمهوری خواه اخیراً در نامه ای به بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند که هر توافقی باید “برای ارزیابی” به کنگره ارائه شود و “احتمال جلوگیری از اجرای کنگره” است اما دولت بایدن تاکنون به این نامه پاسخی نداده است.

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه همچنین اعلام کرده‌اند که با لغو تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده علیه ایران مخالف هستند و گفته‌اند که این اقدام به تهران برای آنچه آنرا فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خوانده‌اند، کمک می‌کند.

مارک دوبوویتز، رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که مخالف توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بود، گفت که ایرانی‌ها «می‌دانند که رئیس‌جمهور بایدن برای رسیدن به توافق ناامید است». او به خبرگزاری فرانسه گفت: “بنابراین آنها دولت را برای گرفتن امتیاز تحت فشار قرار داده اند.” دوبوویتز که از بازگشت به “فشار حداکثری” حمایت می کند، گفت که دولت می خواهد “برنامه هسته ای ایران را دوباره در یک جعبه قرار دهد” تا آنها بتوانند روی اولویت های دیگر مانند چین تمرکز کنند. او گفت: “مشکل این است که جعبه در ندارد.”

داریل کیمبال، مدیر اجرایی انجمن کنترل تسلیحات، طرفدار احیای این توافق است و استدلال می کند که “هیچ گزینه جایگزین مناسبی برای بازگرداندن سریع پایبندی به برجام وجود ندارد.”

کیمبال گفت: «واقعیت این است که بدون بازگشت سریع به پایبندی متقابل به برجام، بیش از حد قابل قبول، ممکن و شاید حتی محتمل است که ایران برای تبدیل شدن به یک کشور دارای سلاح هسته‌ای تلاش کند.»

به گزارش ایسنا، دور هشتم مذاکرات وین روز سه شنبه با برگزاری جلسه دوجانبه میان علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها از سر گرفته شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=24193
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها