• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

2

ورزشکاران معلول استان قزوین از سالن اختصاصی محروم هستند

  • کد خبر : 10622
  • 10 آبان 1400 - 18:09
ورزشکاران معلول استان قزوین از سالن اختصاصی محروم هستند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست وی افزود: کودک که بودم به صورت تفریحی سر تمرینات گلبال می‌آمدم اما به سن دبیرستان که رسیدم آن را جدی دنبال کردم و توانستم به همراه تیم نایب قهرمان شوم و سپس به صورت دوسال متوالی مقام قهرمانی جوانان کشور را کسب کردیم.   کوچکترین عضو تیم ملی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست</p>

وی افزود: کودک که بودم به صورت تفریحی سر تمرینات گلبال می‌آمدم اما به سن دبیرستان که رسیدم آن را جدی دنبال کردم و توانستم به همراه تیم نایب قهرمان شوم و سپس به صورت دوسال متوالی مقام قهرمانی جوانان کشور را کسب کردیم.

 

کوچکترین عضو تیم ملی گلبال هستم 
 

گلبالیست کم‌بینای قزوینی بیان کرد: پیش از کرونا در یکی از تیم‌های لیگ گلبال، بازی می‌کردم که در جایگاه سوم لیگ قرار گرفتیم و امروز نیز به عنوان کوچکترین عضو در تیم‌ملی بزرگسالان گلبال حضور دارم.

زارعی ادامه داد: در روزهای نخست چون کرونا ما را از مسابقات دور کرده بود و تمرین نداشتیم نیز از آمادگی کمی برخوردار بودیم اما اکنون وضعیت تیم‌ملی خوب است و روزبه روز نیز بهتر می‌شود.
 

این ورزشکار قزوینی تاکید کرد: گلبال هم مانند سایر رشته‌های ورزشی تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و از همان روز اول شیوع کرونا تا چندماه اخیر همه مسابقات ما تعطیل بود؛ از این رو من هم بنابر شرایط نیز تمرینات هوازی را در پارک دنبال می‌کردم و مجبور بودم با سختی ورزش کنم تا دچار افت نشوم.
 

نداشتن سالن ورزشی اختصاصی یک مشکل جدی است
 

زارعی تصریح کرد: وضعیت ورزش گلبال نابینایان و کم‌بینایان استان مناسب است اما با مشکلاتی هم مواجه هستیم برای مثال استان‌های دیگر برای ورزشکاران معلول خود سالن تدارک دیده‌اند و وقتی که از این سالن استفاده نمی‌کنند آن را اجاره می‌دهند و اجاره‌بها را برای ورزشکاران هزینه می‌کنند اما در قزوین که یک شهر صنعتی است هنوز یک سالن اختصاصی برای معلولین وجود ندارد.
 

وی افزود: مشکلات مالی از دیگر مشکلات ورزشکاران معلول است و اگر کمک‌های هیئت نباشد به سختی می‌توانیم از پس هزینه‌های لباس، رفت‌وآمد و لوازم ورزشی برآییم؛ امروز خیلی از ورزشکاران معلول مجبور هستند در کنار ورزش حرفه‌ای یک یا دو شغله باشند.
 

گلبالیست قزوینی ابراز کرد: گلبال رشته‌ای است که به نشستن روی زمین نیاز دارد، حالا در نظر بگیرید ما دست‌هایمان را روی زمینی می‌گذاریم که ورزشکاران دیگر رشته‌ها مانند والیبال با کتانی روی آن زمین بازی می‌کنند؛ فکر می‌کنم این اتفاق برازنده هیچ ورزشکاری نیست.
 

زارعی درباره اهداف خود در ورزش گفت: زمانی که وارد این رشته ورزشی شدم برای تمرین به پارک می‌رفتم و هوازی می‌دویدم اما از آنجایی که آفتاب خیلی اذیتم می‌کرد مجبور بودم صبح قبل از طلوع آفتاب از خانه بیرون بیایم و تا قبل از شدت گرفتن گرما به خانه برگردم، درواقع من این مسیر سخت را پیش گرفتم تا اولین هدفم که حضور در تیم‌ملی بود محقق شود و به نزدیکترین هدفم که رسیدن به مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است نیز دست پیدا کنم.
 

وی در پایان بیان کرد: گلبال به ورزش هیجان در سکوت معروف است بنابراین به آدم انرژی، امید به زندگی و اعتماد به نفس می‌دهد؛ به نظرم کسانی که به این ورزش علاقه‌مند هستند باید از نزدیک با آن آشنا شوند و چندبار به سالن بیایند زیرا بدون شک متوجه خواهند شد که گلبال می‌تواند تاثیر خیلی خوبی بر روحیه آنها بگذارد.
 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=10622
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها