• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

ورود عملیاتی دولت به بازار خودرو و فولاد/ تولید خودرو به۲۴۷ هزار دستگاه رسید

  • کد خبر : 28655
  • 05 شهریور 1401 - 14:24
ورود عملیاتی دولت به بازار خودرو و فولاد/ تولید خودرو به۲۴۷ هزار دستگاه رسید
طلوع سیاست/ رضا تقی پورانوری، عملکرد دولت سیزدهم در بخش صنعت و خودروسازی را رو به رشد توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رضا تقی پورانوری، عملکرد دولت سیزدهم در بخش صنعت و خودروسازی را رو به رشد توصیف کرد و گفت:‌ در دولت گذشته، وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود سه سال بلاتکلیف بود و تصمیم‌گیری‌های متناقض و دارای اشکال انجام می‌شد و در چنین شرایطی بخش صنعت کشور آسیب دید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اینکه برخی از دولتمردان مدعی هستند که در یک سال گذشته مشغول آوار برداری از اقدامات اشتباه دولت قبل هستند، درست است. چرا که در حوزه صنایع، دولت قبل می‌توانست تصمیمات بهتری بگیرد ولی به دلیل عدم یکپارچگی و هماهنگی در بخش صنعت، صنایع و معادن کشور مغفول ماندند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ در سال ۹۸ به دلیل سوء مدیریت دولت، از اسفند ۹۸ تا مرداد ۹۹ قیمت فولاد سه برابر شد. اما در ۹ ماه گذشته در دولت سیزدهم، تقریبا این قیمت ثابت نگه داشته شده است که نشان دهنده اهمیت نقش دولت و حاکمیت در بازار است که دولت سیزدهم به خوبی آن را مدیریت کرده است.

وی با اشاره به فرامین رئیس جمهور برای ارتقای کیفی و کمی تولید خودرو داخلی گفت: از زمانی که رئیس جمهور فرامینی را در حوزه تولید و فروش خودرو اعلام کردند، میزان تولید دو خودروساز بزرگ کشور افزایش یافته و به حدود ۲۴۷ هزار دستگاه خودرو رسید.

تقی پور انوری با اشاره به رشد ۲۸۹ درصدی تولید خودرو توسط خودروسازهای بزرگ کشور در بهار امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و و حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو، همراه با واگذاری مدیریت دو خودروساز بزرگ کشور به بخش خصوصی از اقداماتی است که دولت آیت الله رییسی در یک سال گذشته به صورت عملیاتی به آن ورود کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به رغم تلاش‌های دولت سیزدهم در بخش صنعت و خودرو، اما اقدامات انجام شده در بخش صنعت و معدن کافی نیست. البته برای حل مشکلات صنعت خودرو، راه حل‌های زیادی به دولت ارائه دادیم و ارائه ایده‌ها و طرح‌ها در این زمینه می‌تواند در بهبود بخش خودرو کشور اثر گذار شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس منحنی‌هایی که ما هر هفته در بخش خودرو صنعت رصد می‌کنیم،‌ نسبت به زمان مشابه در سال قبل آمار رو به رشدی را شاهد هستیم. ولی ضروری است بخش واردات خودرو ساماندهی شود و در این زمینه پیشنهادات لازم به وزارت صمت داده شده و منتظر اقدام عملی دولت در بخش واردات و تولید خودرو هستیم.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=28655
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها