• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1

وزیر بازرگانی پاکستان: بازارچه مرزی «پیشین – مند» ماه آینده افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 29031
  • 25 شهریور 1401 - 11:13
وزیر بازرگانی پاکستان: بازارچه مرزی «پیشین – مند» ماه آینده افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت بازرگانی پاکستان، «سید نوید قمر» روز پنجشنبه در اسلام‌آباد با هیات پارلمانی ایران به ریاست «ملک فاضلی» نماینده سراوان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کرد. در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد از کمیسیون انرژی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت بازرگانی پاکستان، «سید نوید قمر» روز پنجشنبه در اسلام‌آباد با هیات پارلمانی ایران به ریاست «ملک فاضلی» نماینده سراوان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کرد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد از کمیسیون انرژی و محسن فتحی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران و همچنین سید محمدعلی حسینی سفیر ایران در پاکستان حضور داشتند.

وزیر بازرگانی پاکستان در گفت‌ وگو با اعضای هیات ایران اظهار کرد: بازارچه مرزی “پیشین” تکمیل و افتتاح آن در دستور کار قرار گرفته است، همزمان کار در سه بازارچه دیگر شامل گبد، ریمدان و کوهک آغاز می‌شود.

وی افزود: در مجموع ۱۲ بازارچه مرزی برای افزایش حجم مبادلات ایران و پاکستان از سوی دو طرف پیشنهاد شده که از این تعداد ۹ بازارچه مورد تائید متقابل قرار گرفته است.

نوید قمر اعلام کرد: تجارت از طریق این بازارچه‌های مرزی تحت سیستم تهاتر انجام خواهد شد. در عین حال نیاز مبرمی به افزایش حجم تجارت نفت و گاز وجود دارد که به افزایش حجم تجارت دوجانبه کمک می‌کند.

وی گفت: ما در حال واردات گاز مایع (LPG) از ایران هستیم و واردات آن نیز باید افزایش یابد و همچنین نیاز به افزایش تولید آن در پاکستان وجود دارد. همچنین پاکستان برای گوادر از ایران برق وارد می کند و این نیز باید افزایش یابد.

نوید قمر در پاسخ به پیشنهاد هیات ایرانی درباره افزایش همکاری و تجارت متقابل در بخش داروسازی گفت که پاکستان در بخش داروسازی نیز واردات انجام می دهد و صادرات نیز ادامه دارد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که در هیأت تجاری بعدی که به ایران سفر خواهد کرد، افرادی از بخش داروسازی نیز حضور داشته باشند.

وزارت بازرگانی پاکستان در بیانیه خود به نقل از اظهارات ملک فاضلی رئیس هیات پارلمانی ایران گفت: نمایندگان ایرانی با ابراز تاسف نسبت به فجایع سیل در پاکستان و جان باختن تعدادی زیادی از مردم این کشور همسایه تاکید کردند که ایران آماده همکاری برای بازسازی مناطق سیل زده در پاکستان است.

در این بیانیه آمده است: رئیس هیات پارلمانی ایران افزود که تهران با جدیت خواهان افزایش تجارت با اسلام‌آباد است و به تازگی در پی کمبود پیاز و گوجه در پاکستان به دلیل خسارات سیل، این محصول را به پاکستان صادر کرد.

هیات ایرانی در ادامه همکاری دو کشور در زمینه انرژی را ضروری دانست و تاکید کرد که کار بر روی خط لوله انتقال ایران به پاکستان نیز باید در آینده نزدیک تکمیل شود.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران طی ۲ روز گذشته در سومین اجلاس منطقه‌ای اتحادیه بین المجالس به میزبانی پارلمان پاکستان حضور یافت و در حاشیه این اجلاس با سناتور «مشاهد حسین سید» رئیس کمیسیون دفاعی مجلس سنای پاکستان نیز دیدار کرد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=29031
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها