• امروز : یکشنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Sunday - 28 June - 2026

اخبار ویژه

تلاش تیم‌های عملیاتی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در ارائه خدمت به عزاداران حسینی؛ استقرار ماشین آلات و تجهیزات ویژه در مسیرهای اصلی و اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) فوری/ شنیده شدن صدای انفجار در سیریک و قشم و بدتر لنگه/ برخورد پرتابه به دکل مخابراتی/ آمریکا مسئولیت حمله را بر عهده گرفت ایران همچنان پرچمدار مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی است شهردار شیراز نایب‌رئیس انجمن کلان‌شهرهای جهان شد احیای بختگان و طشک یک پروژه مقطعی نیست؛ بلکه فرایندی مداوم، علمی و بین‌بخشی است واردات خودرو در منطقه آزاد فقط برای فعالان اقتصادی مجاز است پیش‌بینی قهرمانی پرتغال در جام جهانی با تجویز جاوگر معروف؛ رونالدو باید ۳۴ نوشیدنی الکلی را در رودخانه بریزد! توصیه‌های پیشگیرانه برای محافظت از پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن در برابر آفتاب ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: دستگاه قضا گام‌های مؤثری در جهت افزایش تقویت سرمایه اجتماعی برداشته است قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم بهره‌گیری از فناوری «شناساگر زیستی» در تصفیه‌خانه های آب شرب آذربایجان غربی فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور

39
وزیر نیرو:

کارگروه ملی ستاد احیای زاینده‌رود در سطح عالی دولت تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 15849
  • 21 آبان 1400 - 22:26
کارگروه ملی ستاد احیای زاینده‌رود در سطح عالی دولت تشکیل می‌شود
طلوع سیاست / وزیر نیرو با اعلام اینکه پای اجرای عدالت در موضوع آب ایستاده‌ام، گفت: کارگروه ملی ستاد احیای زاینده‌رود در سطح عالی دولت تشکیل می‌شود و بلافاصله بعد از بازگشت به تهران جلسات مختلفی با دستگاه‌های دیگر خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست وزیر نیرو با اعلام اینکه پای اجرای عدالت در موضوع آب ایستاده‌ام، گفت: کارگروه ملی ستاد احیای زاینده‌رود در سطح عالی دولت تشکیل می‌شود و بلافاصله بعد از بازگشت به تهران و ارائه گزارش به دولت، با زنده کردن این کارگروه، جلسات مختلفی با دستگاه‌های دیگر خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر محرابیان شامگاه جمعه (۲۱ آبان) در جلسه سازگاری با کم‌آبی استان اصفهان که در محل استانداری برگزار شد، به بازدید میدانی امروز خود از مناطق مختلف اصفهان اشاره کرد و افزود: متاسفم که امروز مردم استان اصفهان به دلیل بی‌آبی باید چنین شرایطی را تحمل کنند. باید با مردم صادقانه صحبت کنیم و نباید قول یا وعده‌هایی به مردم بدهیم که چند سال دیگر شرم حضور در جمع مردم را داشته باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مشکلات امروز اصفهان حاصل چند دهه بی‌برنامگی و بارگذاری‌های بی‌جا بر آب اصفهان است، تصریح کرد: مشکل امروز آب اصفهان مربوط به بارگذاری‌های بی‌جا، بلندپروازانه و رویایی در بخش‌های مختلف است.

وی گفت: نخستین کاری که باید بکنیم، تعادل‌بخشی میان منابع و مصارف است، نه به این معنا که کسی سفره‌اش را جمع کند، بلکه باید روش‌های خود را اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح تخصیص‌های آبی، افزود: برای صنعت استفاده از پساب بسیار پایدارتر و مطمئن‌تر از آبی است که ممکن است باشد یا نباشد، همچنین اصلاح مصرف آب در بخش کشاورزی نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا با آب کمتر، محصول بیشتر و باکیفیت‌تر تولید کنیم.

محرابیان تصریح کرد: در این زمینه باید یکی از معاونان خود را به عنوان معین انتخاب کنم تا بر آب از مبدأ تا مقصد نظارت کند و به طور قطع فردی بسیار متخصص و امین را انتخاب خواهم کرد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه پای اجرای عدالت در موضوع آب ایستاده‌ام، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات امروز ناشی از بی‌قانونی است، درحالی که اگر قانون به نحو مطلوب اجرا شود، حتی اگر قانون اشتباهی داشته باشد، بهتر از بی‌قانونی است. متاسفانه در بسیاری از موارد قانون اجرا نشده و این موضوع خاص زاینده‌رود و اصفهان نیست، بلکه در بسیاری از مناطق است، اما باید به قانون برگردیم.

وی در ادامه به کارگروه ملی ستاد احیای زاینده‌رود اشاره کرد و گفت: این کارگروه در سطح عالی دولت تشکیل می‌شود و بلافاصله بعد از بازگشت به تهران و ارائه گزارش به دولت، با زنده کردن این کارگروه، جلسات مختلفی با دستگاه‌های دیگر خواهیم داشت.

محرابیان همچنین تاکید کرد: مصوبات سنوات گذشته را دوباره بازنگری و عدم اجرای آنها را بررسی خواهیم کرد تا موانع اجرایی برطرف شود.

وی درباره ساماندهی زاینده‌رود، توضیح داد: کار گذشتگان را ضایع نمی‌کنم؛ کار زیاد انجام شده اما در عین حال خراب‌کاری هم شده است. کار مهمی که باید انجام شودُ ساماندهی رودخانه به عنوان حفظ بستر آب است که ساز و کار عملیاتی می‌خواهد.

وزیر نیرو تاکید کرد: برای ساماندهی رودخانه باید از ظرفیت مردم استفاده کرد و این کار بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست؛ همچنین حقابه‌های قانونی کشاورزان قابل نقض نیست و وزارت نیرو خود را متعهد به حقابه‌ها می‌داند.

وی همچنین معیشت جایگزین را راهکاری برای حمایت از کشاورزان دانست و افزود: کشت گلخانه‌ای، استفاده از انرژی‌های جایگزین است که منطقه شرق اصفهان پتانسیل بالایی در این زمینه دارد و اعتبار خاصی در این مورد خواهیم داشت تا با کمترین میزان آورده سرمایه‌گذاران یعنی کشاورزان، بتوانید به عنوان یک درآمد پایدار از آن بهره ببرید. این کار به معنای جایگزینی با کشاورزی نیست، اما به‌کارگیری این روش باعث ایجاد درآمد مطمئن خواهد شد.

محرابیان در ادامه، مدیریت آب را با راهکار سوم به کشاورزان پیشنهاد دارد و گفت: ما به دنبال رضایت شما هستیم و اگر شیوه‌ای پیشنهاد دهید، مدیریت را به طور کامل در اختیار خودتان قرار می‌دهیم.

انتظارات، ۲۰ سال روی هم جمع شده است

به گزارش طلوع سیاست، استاندار اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: انتظاراتی که امروز از وزیر نیرو داریم، ۲۰ سال است که روی هم جمع شده، اما درخواست می‌کنم اعتماد کنید تا به همت وزیر نیرو این انتظارات پیگیری شود.

سیدرضا مرتضوی به برگزاری تجمعات از سوی کشاورزان در بستر زاینده‌رود طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: در حالی که بر پیگیری مطالبات خود اصرار می‌کنید، مراقب باشید مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرید.

استاندار اصفهان از وزیر نیرو خواست تا صورتحسابی برای حقابه کشاورزان تعریف شود و ادامه داد: اجازه دهید در یک بازه زمانی حقابه‌هایی که از استان خارج و صرف بخش‌های دیگر می‌شود را محاسبه و خسارت را در بین کشاورزان توزیع کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=15849
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها