• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1
همایش ملی حمایت از اطفال و نوجوانان آسیب‌دیده

 وزیر کشور از نگاه فریبکارانه غرب به حقوق کودک انتقاد کرد

  • کد خبر : 27105
  • 23 خرداد 1401 - 20:04
 وزیر کشور از نگاه فریبکارانه غرب به حقوق کودک انتقاد کرد
طلوع سیاست/ احمد وحیدی در نخستین همایش ملی حمایت از اطفال و نوجوانان آسیب‌دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی که با حضور فعالان این حوزه در محل وزارت کشور برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، احمد وحیدی در نخستین همایش ملی حمایت از اطفال و نوجوانان آسیب‌دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی که با حضور فعالان این حوزه در محل وزارت کشور برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: کودکان در این کشورها مورد هجوم و ظلم واقع شده اند اما صدایی از دولت های غربی نسبت به حفظ حقوق این کودکان دیده و شنیده نمی شود.

وزیر کشور ادامه داد: اقدام جنایت آمیز آمریکا در افغانستان، باعث افزایش بی پناهی، بی خانمانی و آوارگی کودکان در این کشور شد.

وحیدی توجه به موضوع کودک و نوجوان در یک فضای علمی و اجتماعی را ضرورتی جدی دانست و اضافه کرد: مبانی فکری کشورهای غربی در حوزه کودک در قالب کنوانسیون جهانی کودک متجلی است که این کنوانسیون به مسائل اخلاقی و رشد و تعالی کودک توجه لازم را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با نگاه انسان دوستانه به مسائل، تلاش دارد کودکان مهاجر مورد تعلیم و تربیت قرار گیرند.

وزیر کشور به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحصیل رایگان کودکان اتباع افغانستانی در ایران اشاره و تصریح کرد: باید مراقبت کنیم که جریان ضد کودک و نوجوان که در غرب است به عنوان حق کودک به خورد ما ندهند.

وحیدی مراقبت از مبانی فکری و عملی در حوزه کودک و نوجوان را مهم دانست و اظهار کرد: سندی که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کودکان تهیه و رئیس جمهوری آن را ابلاغ کرده است، سند ارزشمندی است که باید مبنای نظری و عملی در این حوزه باشد.

وی با یادآوری کودکانی چون حضرت علی اصغر، قاسم ابن الحسن، رقیه و سکینه خاتون (س) که در جهان اسلام الگوی بزرگسالان شده اند، گفت: این امر نشانگر این است که مقام کودک چقدر بزرگ و ارزشمند است و آمیختگی کودک با اندیشه های ناب دینی می تواند دنیا را تغییر دهد.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در بزرگداشت و تکریم شهید فهمیده اشاره کرد و افزود: حضرت امام (ره) فرمود که رهبر ما آن طفل ۱۲ ساله است و این بیان عالمانه و حکیمانه گویای بزرگی مقام کودک و نوجوان در مکتب اسلام دارد.

وحیدی اضافه کرد: باید در نظر داشته باشیم که ساختن آینده ای بهتر و متعالی در گرو توجه عمیق تر به کودکان و کمک به رشد و تعالی آنهاست.

وی با تاکید بر حمایت از کودکان و نوجوانان فاقد پناهگاه و حامی اجتماعی، تصریح کرد: از بزرگترین کارهای عبادی و اجتماعی براساس آموزه های دینی، توجه به همین کودکان پاک است.

وزیر کشور با بیان اینکه فوری ترین کار بازگرداندن کودکان به آغوش گرم خانواده است؛ گفت: تقویت نظام خانواده و توانمند سازی زنان سرپرست خانواده می تواند چاره کار در این حوزه باشد.

وحیدی خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت های مردمی در این زمینه شد و افزود: مردم عزیز ایران اسلامی براساس ارزش های دینی و اسلامی به مسائل اجتماعی و کودکان توجه و علائق خاص دارند و باید از این فرصت استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=27105
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها