• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2
احمد وحیدی وزیر کشور:

همه امکانات برای امدادرسانی در سیل یزد بسیج شده است

  • کد خبر : 28038
  • 07 مرداد 1401 - 20:01
همه امکانات برای امدادرسانی در سیل یزد بسیج شده است
طلوع سیاست/ چندین گروه نیز از استان‌های کرمان، اصفهان و تهران برای کمک به استان یزد اعزام شده که بدلیل بزرگی برخی از این تجهیزات، امکان حمل هوایی آنها وجود ندارد و به صورت زمینی ارسال شده تا امشب برای تخلیه آب آبگرفتگی ها اقدام مضاعف شود.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست احمد وحیدی که به منظور بازدید از مناطق سیلزده به یزد سفر کرده، عصر جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران این استان افزود: چندین گروه نیز از استان‌های کرمان، اصفهان و تهران برای کمک به استان یزد اعزام شده که بدلیل بزرگی برخی از این تجهیزات، امکان حمل هوایی آنها وجود ندارد و به صورت زمینی ارسال شده تا امشب برای تخلیه آب آبگرفتگی ها اقدام مضاعف شود.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از تجهیزات واحد مهندسی ارتش جمهوری اسلامی نیز اعزام شده و سپاه الغدیر استان یزد نیز در این زمینه با تمامی ظرفیت پای کار است، و در صحبتی که با وزیر راه صورت گرفت، دستورات برای تسهیل امور صادر شد و رییس جمهور نیز از بامداد امروز مسائل را شخصا پیگیری می کنند .

وزیر کشور با اشاره به همکاری و همفکری کامل مسئولان استان یزد جهت به کنترل درآورن شرایط گفت: تجهیزات و امکانات امدادی و خدماتی لازم جهت امدادرسانی به مردم از استان‌های تهران، کرمان و اصفهان اعزام شدند.

وحیدی از ورود اولین تیم اعزامی از استان اصفهان به شهر یزد خبرداد و یادآور شد: بخشی از تجهیزات و امکانات واحد مهندسی ارتش نیز از کرمان به یزد منتقل و برای امداد رسانی استقرار یافته است و با همکاری همه مسئولان  شرایط استان یزد تحت کنترل است .

وی اظهار داشت: برای بررسی و رسیدگی موضوع سیل اخیر وارد استان یزد شدیم تا با هماهنگی و همفکری مسئولان کمبود وسایل و تجهیزات را در استان برطرف نماییم و در صورت نیاز تجهیزاتی که لازم است را از خارج استان تامین کنیم.

قدردانی وزیر کشور از مدیریت مناسب استاندار یزد در سیل

وحیدی گفت:  از روزهای قبل هشدارهای لازم در خصوص شرایط آب و هوایی داده شده بود و اقدامات لازم توسط استاندار یزد و مجموعه استان به خوبی صورت گرفته بود،  اما بارش‌ها بیش از آنچه تصور می‌شد، اتفاق افتاد.

وزیر کشور با تاکید بر اهمیت حفظ بافت تاریخی یزد در مقابل سیلاب، گفت: با رعایت این مهم که جان کسی به خطر نیفتد، ابتدا واحدها در این منطقه مستقر شوند و یکی از اماکن اولویت دار باید بافت تاریخی یزد باشد.

وحیدی اظهار داشت: استاندار یزد با حضور تمام وقت در میدان مدیریت مطلوبی را در کاهش خسارات سیل داشته و همه دستگاه ها نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته اند که این هماهنگی ارزشمند و شایسته قدردانی است و با وجود اینکه حجم درگیری مناطق مختلف در سیل زیاد بوده  اما در سطح یزد خسارت ها با مدیریت شرایط در کمترین حد است که شده می توانست وضع بسیار بدتر از این باشد و انشا االله در ساعات آینده  وضعیت بهتری در استان فراهم می شود .

وزیر کشور گفت: برخی از این اتفاقات پانصد ساله و هزار ساله است و البته امکاناتی هم نیاز است که تامین خواهد شد و نعمات الهی اگر به درستی استفاده نشود، تبدیل به خطر خواهد شد.

وی اظهار داشت: تخلیه آب و تحکیم سیل بندها با اولویت منطقه تاریخی و ارزیابی خسارت ها و تلاش برای جبران خسارت ها در دستور کار قرار می گیرد و روستاهایی که دچار مشکل هستند حتما رسیدگی می شود، بخصوص در مورد تامین آب آشامیدنی اقدام لازم صورت می گیرد و هلال احمر نیز در صورت نیاز به کمک هوایی از طریق ارتش در این زمینه همکاری خواهد شد .

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: اولویت اول همه واحدها و دستگاه های استان باید این باشد که خدای نکرده خسارت جانی به شهروندان وارد نشود و سپس کمک رسانی و بخصوص پیشگیری از خطرات احتمالی، در دستور کار همه قرار گیرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مدیریت بحران در کشور ضعیف است و در سطح ملی نتوانستیم جمع بندی خسارت های وارده را داشته باشیم و برخی بحران ها را با این وضعیت نمی توان به درستی مدیریت کرد .

محمدصالح جوکار اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را در زمینه مدیریت بحران تخصیص نداد و در سال گذشته اعتبار آبخیزداری استان یزد صفر بوده در حالیکه حقوق معادن بیش از  چهارصد میلیارد تومان بوده است،  برنامه و بودجه در این زمینه پاسخگو نبوده است .

محمد رضا دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز بصورت مجازی در این نشست گفت: دو روز گذشته همه عوامل اجرایی بخصوص استاندار یزد در محور اردکان به خرانق و مسیر اردکان به نایین که مسدود شده بود، بصورت میدانی حضور یافتند و  با همت همه بخش ها با کمترین مشکل مسیر بازگشایی شد.

خسارت ۳۷۰۰ واحد مسکونی در یزد

سیدمحمد رضا مدرسی  سرپرست فرمانداری شهرستان یزد نیز در این نشست گفت: خسارت های شهر یزد عمدتا بدلیل کمبود امکانات است و گزارشهای اولیه نشان دهنده خسارت بیش از سه هزار و هفتصد واحد در یزد بدلیل آبگرفتگی است .

روح الله ردائی  فرماندار شهرستان اشکذر نیز در این نشست گفت: اگر بارندگی ادامه پیدا کند، بامشکل جدی مواجه خواهیم شد، لذا بخشی از منازل منطقه چرخاب تخلیه و هشدار لازم در این زمینه ساکنان دیگر مناطق داده شد.

علی اکبریان فرماندار شهرستان خاتم نیز در این نشست گفت: در این شهرستان بیشترین بارندگی در شهر هرات رخ داد و چندین واحد دامداری و مسکونی از شب اول دچار آبگرفتگی شد و بخشی از زمین های کشاورزی و قنوات نیز بدلیل سیل دچار خسارت شد اما سیل بندها همه سالم است .

محمد دهقان فرماندار شهرستان مهریز نیز در این نشست گفت: در مهریز بدلیل همجواری با شهرستان تفت، سیلاب زردین به روستاهای سرو و ارنان منتقل شد و بیشترین بارش در بنادک سادات بود و تلفات جانی در این شهرستان نداشتیم اما گلخانه داران خسارت هایی را متحمل شده اند.

محمد هادی زارع زاده فرماندار ابرکوه نیز در این نشست گفت: هشت میلیمتر بارندگی در ابرکوه ثبت شد و از ۴۱ بند و سد خاکی بازدید انجام شد و خسارتی در این شهرستان به بار نیامد و همه ارگان ها آماده باش هستند.

محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل آب منطقه ای یزد نیز در این نشست گفت: در مناطق ییلاقی بارش ها خیلی  شدید بوده ولی به دلیل وجود گذرگاه مناسب، مشکلی پیش نیامده است و ۱۰  گروه با تجهیزات در حال اعزام به استان یزد هستند و برای هفت نقطه در شهر یزد نیز با مدیریت شهرداری گروه‌هایی برای تخلیه آب معابر اصلی حضور خواهند یافت.

علی جم مدیرعامل توزیع برق استان یزد نیز در این نشست گفت: بیش از ۱۵۰ تیر برق در جریان سیل خسارت دید اما برق تمام شهرستان های استان تامین شده و فقط در بنستان میبد و در یکی از روستاهای اشکذر برق قطع است که به محض بازگشایی مشکل این دو روستا نیز رفع خواهد شد و در بقیه استان مشکلی وجود ندارد.

سید ابوالفضل وکیلی مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این نشست گفت: جاده های بین مزارع و قنات ها خسارت زیادی متحمل و به دام سبک، طیور و همچنین چندین واحد گلخانه نیز خسارت هایی وارد شده است .

محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد نیز در این نشست  گفت : در هفت محور مواصلاتی استان مشکل جدی وجود دارد  که پنج مورد راه روستایی و دو راه اصلی  است که مسیر زردین و اردکان به خرانق در دست اقدام است اما مابقی محورها تا آخر وقت امروز تردد برقرار خواهد شد.

محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این نشست گفت: در منطقه کویر، عده ای درگیر سیل شده بودند که رهاسازی و نجات انجام شد و با وجود توصیه های مکرر  برخی شهروندان در مناطق خطرپذیر حضور داشتند، همچنین برای امداد رسانی نیز در مجموع ۳۷ تیم اعزام شدند .

علی برهانی مدیرکل هواشناسی یزد نیز در این نشست گفت: با توجه با پایش هایی که انجام شده بود، هشدارهای لازم صورت گرفت و کمیته بحران هواشناسی در این اداره فعال بود و لحظه به لحظه اطلاعات جمع آوری شده  مورد رصد قرار گرفت، بارش های دیشب تا ۷۵ میلیمتر رسید که عدد بی سابقه ای است و دو برابر بارش یکسال یزد بود که درچند ساعت اتفاق افتاد.

بارش های ۲۴ ساعت گذشته باعث وقوع سیلاب در برخی مناطق استان یزد و بروز خسارت در مناطق روستایی و شهری این استان شد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=28038
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها