• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

وعده رشد اقتصادی ۸ درصدی/ انتقاد از تخریب جنگل‌ها

  • کد خبر : 24863
  • 21 اسفند 1400 - 11:20
وعده رشد اقتصادی ۸ درصدی/ انتقاد از تخریب جنگل‌ها

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رئیس دولت سیزدهم در هفدهمین سفر استانی خود راهی مازندران شد. بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی زیربنایی و عمرانی، دیدار و گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم، نخبگان، ایثارگران و خانواده شهدا، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از برنامه‌های سید ابراهیم رئیسی در سفر به مازندران […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

رئیس دولت سیزدهم در هفدهمین سفر استانی خود راهی مازندران شد. بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی زیربنایی و عمرانی، دیدار و گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم، نخبگان، ایثارگران و خانواده شهدا، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از برنامه‌های سید ابراهیم رئیسی در سفر به مازندران بود. رئیس قوه مجریه در این سفر عنوان کرد که در بودجه سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه مجریه در هفدهمین سفر استانی خود در سفر به استان مازندران، صبح جمعه ۲۰ اسفند وارد فرودگاه ساری شد و در بدو ورود از سوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولین محلی مورد استقبال قرار گرفت. احمد وحیدی وزیر کشور، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست، رئیس دولت سیزدهم را در این سفر همراهی کردند.

همچنین تعداد دیگری از وزرا و اعضای کابینه سیزدهم از جمله سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به عنوان نمایندگان دولت سیزدهم با حضور در استان مازندران در جریان مشکلات شهرستان‌های مختلف استان قرار گرفته و در جلسات شورای اداری شهرستان‌های استان شرکت کردند.

رئیس دولت سیزدهم در بدو ورود به مازندران با بیان اینکه استان مازندران از ظرفیت‌های گسترده و متنوع اقتصادی برخوردار است، گفت: بی‌تردید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده می‌توان از ظرفیت‌های گسترده استان مازندران نه فقط به نفع آبادانی این استان بلکه برای کشور استفاده کرد.

رئیسی در اولین برنامه سفر خود به مازندران رئیسی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و اسکله امیرآباد استان مازندران در گفت‌وگو با مسئولین این منطقه از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات این بندر در مسیر رسیدن به سطح مطلوب و تکمیل تمامی ظرفیت‌های آن قرار گرفت. وی پس از بازدید از بندر امیرآباد و اسکله در حال زیرساخت «رو رو ریلی» این بندر، دستور تسریع در انجام این پروژه را صادر کرد.

رئیس قوه مجریه سپس در بازدید از شبه‌جزیره میانکاله ضمن آگاهی از مشکلاتی که این منطقه را تهدید می‌کند، با بیان اینکه در منطقه میانکاله هر اقدامی با رعایت اصول زیست محیطی باشد، دستور احداث ایستگاه آتش‌نشانی را صادر کرد.

وی همچنین ضمن بازدید از سواحل آزادسازی شده استان مازندران در منطقه خزرآباد ساری به استاندار دستور داد طرح‌های سالم‌سازی سواحل را گسترش دهند و امکانات لازم را برای تفریح سالم مردم فراهم کنند.

رئیسی پس از آن در بازدید از نیروگاه نیمه‌کاره زباله‌سوز ۴۵۰ تنی ساری بر راه‌اندازی آن در ۶ ماه آینده تأکید و معاون اول را مامور کرد قبل از پایان سال، موضوعات مربوط به زباله‌سوزها را سروسامان دهد.

بازدید از مرکز آزمایش، بسته‌بندی، نگهداری و بازاریابی محصولات کشاورزی برنامه دیگر رئیس دولت سیزدهم در این سفر بود و وی در این بازدید خواستار تلاش برای بومی‌سازی  دانش فراوری، آزمایش و بسته‌بندی پیشرفته محصولات کشاورزی شد.

رئیسی در برنامه‌های عصر خود در این سفر در نشست با فعالان و متخصصان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مازندران با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌ها گفت: باید بررسی شود ساختمان‌هایی که در قلب جنگل احداث شده، با مجوز چه مقاماتی بوده و آیا آن مقام برای صدور این مجوز صلاحیت داشته یا نداشته و چنانچه صلاحیت داشته، چگونه به خود اجازه داده مجوز ساخت و ساز  در جنگل را صادر و ثروت ملی را تخریب کند؟

وی پس از آن با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم مازندران دیدار کرد و در این دیدار یادآور شد: با اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر دیگر از بابت کالاهای  اساسی، منابع ارزی و تامین منابع نگرانی وجود ندارد و آینده امیدوارکننده‌ای پیش رو داریم.

در این دیدار شماری از نمایندگان قشرهای مردم مازندران در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با رئیس دولت سیزدهم در میان گذاشتند.

رئیس قوه مجریه طبق معمول سفرهای استانی در جلسه شورای اداری استان مازندران شرکت و در این جلسه با تاکید بر ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای ریشه کردن فقر مطلق، گفت: برای دهک‌های زیر خط فقر لازم است متناسب‌سازی انجام شود و در این راستا دولت به دنبال متناسب‌سازی حقوق کارکنان و کارگران است؛ ضمن اینکه در بودجه سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی شده که تلاش برای تحقق آن می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش قدرت اقتصادی مردم داشته باشد.

رئیسی در نشست خبری پایان سفر خود به مازندران خاطرنشان کرد: در جریان این سفر بیشترین اعتبار برای حوزه کشاورزی اختصاص یافته است و با تصمیمات اتخاذ شده، وضعیت کشاورزی در استان مازندران متحول خواهد شد.

اقدامات وزرا در سفر به مازندران

احمد وحیدی وزیر کشور، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به عنوان نمایندگان دولت سیزدهم، رئیس قوه مجریه را در این سفر همراهی، از طرح‌های عمرانی و بخش‌های مختلف مازندران بازدید و در جلسات شورای اداری شهرستان‌های این استان شرکت کردند.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی پس از بازدید مجتمع کشت و صنعت دشت ناز ساری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان مازندران قلب تپنده کشاورزی ایران است، از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در خصوص سرمایه گذاری صنایع تبدیلی برای استان خبر داد. ساداتی‌نژاد همچنین از مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر پارس در شهرستان جویبار بازدید کرد.

در این سفر عملیات اجرایی ساخت مدرسه شش کلاسه ابتدایی در قائمشهر با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این شهرستان آغاز شد. دیدار با مسئولان استانی و حضور در جلسه شورای اداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان قائمشهر، دیدار و دلجویی از خانواده شهید مدافع حرم محمد بلباسی، افتتاح جاده سلامت، نشست با فرهنگیان استان و بازدید، افتتاح و ریل‌گذاری چند پروژه آموزشی-تربیتی استان مازندران، تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز و بازدید از بزرگترین مدرسه روستایی کشور در خرماکلا از دیگر برنامه‌های نوری در سفر به مازندران بود.

نوری در جلسه شورای اداری قائمشهر هم از اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی این شهرستان تا ۲ سال آینده خبر داد.

همچنین سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از طرح‌های زیرساختی شهرستان کلاردشت گفت: کمبود اعتبار یکی از دلایل مسکوت ماندن پروژه‌هاست و برخی از طرح‌ها ارزش مطرح شدن به عنوان ملی را دارند.

در این سفر با حضور احمد وحیدی وزیر کشور عملیات اجرایی پتروشیمی شهدای حسین آباد آغاز شد. وی همچنین از آب بندان روستای خورشید شهرستان‌ نکا در راستای بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی بازدید کرد.

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم در جلسه شورای اداری آمل گفت: در بخش آب و کشاورزی برای سدهای در دست اجرای مازندران اعتبار تکمیلی در نظر گرفته شده و در بازه زمانی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ مشکل آب و سدهای استان برطرف می شود.

همچنین بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه شورای اداری شهرستان نور اظهارکرد: متاسفانه میزان مرگ و میر مردم در استان مازندران، چندین برابر مرگ و میر کرونا است. در این استان ۹۹ پایگاه اورژانس جاده‌ای فعال است اما باید با برنامه‌ریزی و ارتقای فرهنگ رانندگی و ترافیکی از وقوع تصادفات پیشگیری کرد. 

عین‌اللهی در این جلسه از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به منظور راه‌اندازی گردشگری سلامت در استان مازندران دعوت کرد.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در سفر به غرب مازندران گفت: ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های گردشگری شامل هتل‌ و اقامتگاه و مجتمع‌ های گردشگری و تفریحی نیاز است که بخشی از این اعتبار در قالب بودجه سفر رئیس جمهوری به میراث فرهنگی اختصاص خواهد یافت.

گزارش تصویری این سفر را می‌توانید در این لینک ببینید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=24863
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها