• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

4

پرونده زلزله ۷.۳ ریشتری غرب کرمانشاه با موفقیت بسته شد

  • کد خبر : 15395
  • 20 آبان 1400 - 12:23
پرونده زلزله ۷.۳ ریشتری غرب کرمانشاه با موفقیت بسته شد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست «امیر ظهرابی» روز پنجشنبه در سالگرد وقوع زلزله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این زلزله بزرگ که در یکصد سال اخیر در منطقه غرب کشور سابقه نداشت حدود ۶۰ درصد وسعت استان را در برگرفت و خسارت بسیار سنگینی به اکثر مناطق شهری و روستایی وارد […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست</p>

«امیر ظهرابی» روز پنجشنبه در سالگرد وقوع زلزله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این زلزله بزرگ که در یکصد سال اخیر در منطقه غرب کشور سابقه نداشت حدود ۶۰ درصد وسعت استان را در برگرفت و خسارت بسیار سنگینی به اکثر مناطق شهری و روستایی وارد کرد.

کمک سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی دولت به زلزله زدگان

وی با تاکید بر اینکه پیش از پایان سال ۹۹ پرونده ساخت و ساز در مناطق زلزله زده به کلی بسته شد، ادامه داد: در مجموع علاوه بر واحدهای تخریب شده و نیاز به تعمیر ۱۳ هزار واحد مسکونی جدید نیز در مناطق زلزله زده ساخته شد که از این آمار هشت هزار و ۵۰۰ واحد در مناطق شهری بود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه دولت پس از وقوع زلزله بیش از ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و ۶۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم زلزله زده پرداخت کرد.

پرونده زلزله ۷.۳ ریشتری غرب کرمانشاه با موفقیت بسته شد

بازسازی واحدهای آسیب دیده سرپل ذهاب

ظهرابی همچنین هزینه صرف شده برای امداد و نجات اسکان موقت زلزله زدگان را نیز ۵۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در زلزله کرمانشاه با کمک نیروهای امدادی و نظامی منطقه رکوردی بی سابقه در امداد رسانی و اسکان موقت به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار پس لرزه بعد از زمین لرزه اصلی در مناطق زلزله زده رخ داد، تصریح کرد: در ۷۵۰ مورد از این پس لرزه ها مردم مجبور می شدند که اسکان خود را ترک کنند لذا تصمیم برای اسکان موقت با استفاده از کانکس در چنین شرایطی بسیار تصمیم خوب و به جایی بود که اتخاذ شد.

توزیع بیش از ۱۸هزار کانکس برای اسکان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه توضیح داد: در مجموع ۱۸ هزار و ۸۰۰ کانکس برای اسکان موقت در مناطق زلزله زده توزیع شد که از این آمار ۱۳ هزار و ۷۰۰ مورد با استفاده از اعتبارات دولتی و مابقی با کمک های مردمی بود.

ظهرابی با اشاره به اینکه کانکس ها به صورت کامل از مناطق شهری جمع آوری شده است، افزود: با پایان روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده کانکس های مردم توسط شهرداری ها خریداری و از مناطق شهری جمع آوری شد.

وی افزود: البته در روستاها مردم از این کانکس ها کماکان به عنوان انبار استفاده و بخشی از نیازهای خود را مرتفع می کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر فرصت سازی از بحران زلزله گفت: پس از پایان بازسازی ها میانگین طبقات واحدهای مسکونی در مناطق زلزله از ۱.۸ طبقه به ۳.۸ طبقه رسید که نشان دهنده رونق صنعت ساخت و ساز و توسعه اقتصادی مردم بود.

پرونده زلزله ۷.۳ ریشتری غرب کرمانشاه با موفقیت بسته شد

امهال ۲ مرحله ای تسهیلات بانکی

ظهرابی همچنین به امهال تسهیلات زلزله زدگان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: در زلزله کرمانشاه تسهیلات دریافتی توسط زلزله زدگان در ۲ مرحله و در مجموع به مدت سه سال امهال شد که بار مالی هزار و ۱۷۴ میلیارد تومانی به دولت وارد کرد.

وی به موضوع ساماندهی مستاجران زلزله زده نیز پرداخت و گفت: در ابتدا قرار بود که زمینی را برای ساخت و ساز در اختیار مستاجران قرار دهیم که با توجه به کمبود زمین در اطراف شهرها این موضوع محقق نشد و در نهایت به مستاجران کمک هزینه اجاره و خرید وسایل منزل پرداخت کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در رابطه با بازسازی مدارس نیز گفت: در زلزله کرمانشاه ۵۸۵ کلاس درس آسیب دید که تاکنون در این مناطق یک هزار و ۳۰۰کلاس درس جدید توسط دولت و خیرین بازسازی شده است.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیش از  ۱۰۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

پرونده زلزله ۷.۳ ریشتری غرب کرمانشاه با موفقیت بسته شد

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=15395
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها