• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

اخبار ویژه

حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور لزوم رفع موانع برای ایفای نقش جمهوریت در اقتصاد

2

پیام دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای/ مذاکرات باید به لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی منتهی شود

  • کد خبر : 13603
  • 17 آبان 1400 - 11:30
پیام دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای/ مذاکرات باید به لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی منتهی شود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۴ از هفته اول آذرماه اظهار داشت: تاخیری که جمهوری اسلامی ایران در این مدت در خصوص مذاکرات داشت، علاوه بر جابجایی مسئولان که طبیعی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۴ از هفته اول آذرماه اظهار داشت: تاخیری که جمهوری اسلامی ایران در این مدت در خصوص مذاکرات داشت، علاوه بر جابجایی مسئولان که طبیعی نیز هست، یک پیام مهم برای طرف‌های مذاکراتی داشت و آن هم این بود که در دولت جدید، برجام به عنوان اولویت اول کشور نخواهد بود و تنها به عنوان یک پروژه مهم و در کنار بقیه مسائل کشور دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول کشور توجه به ظرفیت‌های داخلی برای اصلاح اقتصاد، معیشت و روند مدیریتی کشور است، ادامه داد: در خصوص برجام، رویکرد مجلس و دولت مذاکره برای نتیجه است و نه مذاکره برای مذاکره؛ چراکه رویکرد مذاکره برای مذاکره در دولت قبل هم دنبال شد و بارها نیز به آنها تذکر دادیم، اما متأسفانه گرفتار مسائلی بودند که به این تذکرات توجه نشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر احساس شود که نتیجه ملموس و عملی از مذاکرات حاصل می‌شود، قطعا جمهوری اسلامی نیز سر میز مذاکره می‌نشیند و از آن استقبال می‌کند؛ اینکه مذاکرات ما با اروپایی‌ها آغاز می‌شود، به این معناست که حرف‌هایمان را با صراحت به آنها بزنیم و آنها نیز در خصوص آینده مذاکره و لغو تحریم‌ها تصمیم بگیرند.

چه اتفاق جدیدی افتاده که باید با آمریکایی‌ها دوباره مذاکره کنیم؟!

وی در پاسخ به جریان‌سازی تبلیغی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت سابق مبنی بر لزوم مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها و توافق با آنها برای تامین منافع ملی، گفت: این افراد باید به این سؤال پاسخ دهند که هدف از مذاکره با آمریکا چیست و آیا در دولت قبل این کار انجام نشده است؟ آیا ما به تعهداتمان عمل نکردیم، یا‌ آمریکایی‌ها خلاف تعهدشان عمل کردند؟ و امروز چه اتفاق جدیدی در خصوص منافع ایران در برجام افتاده است که باید با آمریکایی‌ها دوباره مذاکره کنیم؟!

مالکی با تاکید بر اینکه مذاکره فرسایشی سیاست امروز دولت و مجلس نیست و این مدل مذاکره به ضرر ما تمام می‌شود، گفت: آمریکا در مقاطعی تلاش کرد تا ما را در دست‌انداز مذاکرات فرسایشی بیندازد و عده‌ای نیز در داخل همه ظرفیت‌های کشور را معطل نتیجه مذاکرات کردند.

لزوم لغو تحریم‌ها همراه با راستی‌آزمایی

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی به موضوع راستی‌آزمایی برای لغو تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: همان طور که رهبر انقلاب تاکید کردند، لغو همه تحریم‌ها همراه با راستی‌آزمایی آن از سوی ایران یک اصل مهم برای طرف ایرانی است و راستی‌آزمایی هم یعنی اینکه پول‌های بلوکه شده ما آزاد شود، امکان تردد آزادانه کشتی‌های تجاری ما وجود داشته باشد و پول حاصل از فروش نفت و دیگر محصولات نیز به راحتی به کشورمان بازگردد، اما اینکه آمریکایی‌ها نه تنها خودشان به تعهداتشان عمل نمی‌کنند بلکه به کره‌ای‌ها هم دستور می‌دهند پول نفت ایران را بلوکه کنند، نشان‌دهنده معادلات غیرقانونی و ناجوانمردانه در دنیاست.

وی تصریح کرد: هدف دنبال‌کنندگان این خط خبری و تبلیغی، اختلاف‌افکنی در میان مسئولان کشور در حوزه مذاکرات و مانع‌تراشی بر سر مذاکرات و تامین منافع ملی است.

انتهای پیام/  



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=13603
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.