• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

5
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

پیشنهاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به وزیر اقتصاد

  • کد خبر : 3413
  • 21 شهریور 1400 - 5:51
پیشنهاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به وزیر اقتصاد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از نظر بنده مهم ترین اولویت امروز کشور مدیریت و هدایت نقدینگی از طریق تشکیل شرکت پروژه ها و صندوق پروژه ها برای اجرایی کردن طرح های اقتصادی کشور است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با طلوع سیاست، درباره راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، بیان کرد: از نظر بنده تا زمانی که حجم نقدینگی سرگردان در کشور در صندوق های سرمایه گذاری قرار نگیرد و وارد بازارهای موازی شود، تلاطم ایجاد کرده و همه بخش ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد. نظر ما بر این است که بزرگ ترین ظرفیت نظام اقتصادی از حجم نقدینگی موجود در کشور، استفاده کند و بهترین راهکار برای این امر نیز بازار سرمایه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار کرد: پیشنهاد ما به وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی دولت این است که با فرآیند تشکیل صندوق پروژه و شرکت پروژه ها و سپس از طریق عرضه آن ها در بازار سرمایه و پشتیبانی و حمایت دولت در ابتدا به سمت اجرای پروژه های اقتصادی کشور حرکت کنند. یعنی با استفاده از ظرفیت های وزارت نفت، نیرو و صمت، شرکت پروژه تشکیل شده و منابع در قالب آن ها مطرح شده و سپس در بازار سرمایه عرضه شده و منابع مردم نیز جذب شده و پروژه های اقتصادی کشور اجرایی می شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنده اکنون هیچ کاری را مهمتر از مدیریت و هدایت نقدینگی از طریق تشکیل شرکت پروژه ها و صندوق پروژه ها برای اجرایی کردن طرح های اقتصادی کشور با اولویت هایی که داریم، نمی بینم. در حوزه نفت، گاز و انرژی ما داری ظرفیت های بالایی بوده و در حوزه صنعت و معدن و خدمات گردشگری نیز ظرفیت های چشمگیری وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تاکید کرد: از ظرفیت تمام این حوزه های می توان استفاده کرد. به عنوان مثال در بخش معادن تا به امروز ما هرچقدر کار کردیم کمتر از ۱۰ درصد بهره برداری داشتیم. چه اشکالی دارد ما با تشکیل شرکت پروژه ها از این ظرفیت ها استفاده کنیم؟. صد در صد هدایت نقدینگی به افزایش ارزش پول ملی نیز کمک خواهد کرد. ارزش پول ملی زمانی کاهش پیدا می کند که تورم داخلی از تورم خارجی بیشتر شود. زمانی این اتفاق رخ می دهد که تولید واقعی از تولید نقدینگی کمتر باشد.

پورابراهیمی افزود: وقتی ما به سمت تشکیل شرکت پروژه ها برویم شاهد شکل گیری تولید واقعی خواهیم بود. تولید واقعی مبنایی می شود برای اینکه بتوانیم تورم اقتصادی کشور را مدیریت کنیم‌ و به دنبال آن از کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=3413
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها